Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی به نحوه مکالمات تلفنی رئیس جمهور آمریکا با سران کشورهای مختلف و خطرات آن بر امنیت ملی آمریکا اشاره کرد.

به گزارش مشرق، منابع آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان فاش کردند که در صدها گفت‌وگوی تلفنی بسیار محرمانه با سران کشورهای خارجی، ترامپ همواره برای مذاکره درباره موضوعات حساس آماده نبوده و غالبا سران قدرتمندی نظیر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه بر وی فائق آمده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع همچنین فاش کردند که ترامپ همواره به صورت توهین آمیز با سران کشورهای همپیمان آمریکا صحبت می‌کند.

منابع مسئول در کاخ سفید و اطلاعات آمریکا گفتند که این مکالمه‌های تلفنی باعث شد که مقامات ارشد آمریکا نظیر وزرای دفاع و خارجه سابق و مشاوران امنیت ملی سابق و رئیس ستاد مشترک ارتش به این نتیجه برسند که ترامپ خود، تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا به شمار می‌آید.

مک‌مستر و جان بولتون دو مشاور امنیت ملی سابق آمریکا، جیمز متیس وزیر دفاع سابق، رکس تیلرسون وزیر خارجه سابق، جان کلی رئیس کارکنان کاخ سفید و همچنین دو مقام مسئول اطلاعاتی در دولت ترامپ به این نتیجه گیری رسیده‌اند که ترامپ اغلب در تعاملات خود با سران خارجی متوهم است.

این منابع اضافه کردند که هیچ دلیلی وجود ندارد که رئیس جمهور آمریکا با گذر زمان در گفت‌وگوهای تلفنی خود با اکثر سران کشورها، به مهارت دست یافته است. به جای آن، همچنان بر اعتقادات خود پافشاری می‌کند که می‌تواند با اعمال فشار بر سران کشورهای خارجی، اراده خود را بر آنها تحمیل کند و اغلب تلاش می‌کند که اهدافی را که در راستای خواسته‌های خود است محقق کند.

نگرانی این مقامات درباره گفت‌وگوها به خصوص گفت‌وگوهای ترامپ با پوتین پس از آن افزایش یافت که گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که چه بسا رئیس جمهور آمریکا از ماه مارس گذشته (اسفند 1398) می‌دانسته که روسیه به گروه طالبان برای کشتار نیروهای آمریکایی در افغانستان پول داده اما با این وجود ترامپ هیچگونه اقدامی اتخاذ نکرده است.

این منابع افزودند که گفت‌وگوهای تلفنی میان پوتین و ترامپ وجود داشته که طی آن ترامپ از تمایل خود برای پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در افغانستان خبر داده اما هیچگونه بحثی درباره پرداخت‌های روسیه به طالبان برای کشتار نظامیان آمریکایی در افغانستان وجود نداشته است.

از آن بیشتر، اکثر گفت‌وگوهای تلفنی ترامپ با سران کشورها نصیب اردوغان شده که حتی گاهی دو بار در هفته با کاخ سفید تماس داشته و این تماس‌ها به صورت مستقیم و به دستور ترامپ به وی منتقل می‌شده است.

در جریان گفت‌وگوهای تلفنی ترامپ، وی اهانت‌هایی را به همپیمان آمریکا داشته است که این اهانت‌ها و رفتارهای ناپسند در گفت‌وگو با «ترزا می» نخست وزیر سابق انگلیس و «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان بوده است.

ترامپ، ترزا می را فردی ضعیف توصیف کرده که شجاعت ندارد و آنگلا مرکل را نیز احمق خطاب کرده است.

منابع مطلع به شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» گفتند مقامات آلمانی به حدی در خصوص مکالمه «بسیار تهاجمی» دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان مضطرب شده بودند که تماس‌های آن‌ها را مخفی نگه داشتند.

این منابع همچنین گفتند که ترامپ در گفت‌وگو با همتایان خود از جمله «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی درباره ثروت‌ خود و «نبوغ» و «دستاورهای بزرگ» به عنوان رئیس جمهور آمریکا صحبت کرده و با انتقاد از رؤسای جمهور سابق آمریکا آنها را احمق توصیف کرده است.

ترامپ در جریان گفت‌وگوهایش با پوتین و اردوغان،‌ فرصت را برای حمله به «جورج بوش» و «باراک اوباما» رؤسای جمهور سابق آمریکا مغتنم شموره و گفته که تعامل مستقیم با وی فایده بیشتری در مقایسه با دولت‌های سابق دارد.

ترامپ درباره بوش و اوباما گفته که این دو «هیچ چیزی نمی‌دانستند» و این یکی از جملات مورد علاقه ترامپ در توصیف رؤسای جمهور سابق آمریکا در گفت‌وگوهایش با رؤسای جمهور روسیه و ترکیه بوده است.

تصویری که سی‌ان‌ان درباره گفت‌وگوهای تلفنی ترامپ با سران کشورهای خارجی ترسیم کرده با برخی از توصیف‌هایی که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در کتابش مطرح کرده تطابق دارد اما مکالماتی که سی‌ان‌ان از آن صحبت کرده دوره‌ای طولانی‌تری از دوره حضور بولتون در کاخ سفید را ترسیم می‌کند که فراگیرتر بوده و نگرانی‌های بیشتری را به همراه دارد.

همانطور که در کتاب بولتون نیز به آن اشاره شده، این منابع به سی‌ان‌ان گفتند که رئیس جمهور آمریکا همواره منافع شخصی خود برای انتخاب مجدد در انتخابات ریاست جمهوری 2020 و انتقام از رقبای سیاسی و منافع شخصی خود را به مناقع امنیت ملی ترجیح می‌دهد.

سی‌ان‌ان با هدف حمایت از منابع خبری که جزئیات مکالمه‌های تلفنی ترامپ با سران کشورهای مختلف را فاش کرده‌اند، از ذکر نام آنها یا برداشت بلند از اظهارات آنها خودداری کرده است.

دست کم 10 نفر از مقامات مسئول یا به مکالمات تلفنی ترامپ گوش داده یا آنکه آنها را در جریان جزئیات این مکالمه‌ها یا نسخه‌های مکتوب این مکالمات پس از پایان آن قرار داده‌اند. سی‌ان‌ان بارها با منابع مختلف و به صورت متناوب با این منابع و طی 4 ماه پیش مصاحبه کرده است.

شبکه سی‌ان‌ان با کلی، مک‌مستر و تیلرسون برای اضهار نظر درباره مکالمات تلفنی ترامپ ارتباط برقرار کرده اما هیچ جوابی از آن دریافت نکرده است. متیس نیز در این باره هیچگونه اظهارنظری نکرده است. کاخ سفید نیز به درخواست سی‌ان‌ان برای اظهارنظر درباره این گزارش پس از انتشار آن خودداری کرده است.

پس از انتشار این گزارش، «سارا ماتیوس» دستیار سخنگوی کاخ سفید گفت: «رئیس جمهور ترامپ یک مذاکره کننده در سطح جهانی بوده و همواره به دنبال منافع آمریکا در سطح بین‌المللی است و ترامپ توانایی خود برای تقویت منافع راهبردی آمریکا را نشان داده است.»

این در حالی است که یک منبع مطلع از تمامی مذاکرات ترامپ با سران کشورهای روسیه، ترکیه، کانادا، استرالیا و اروپای غربی گفت که این گفت‌وگوهای تلفنی یک رسوایی به شمار می‌آید و برای منافع امنیت ملی آمریکا به اندازه‌ای خطرناک است که اگر اعضای کنگره حتی اگر جمهوری‌خواه باشند شاهد این مکالمات تلفنی بوده یا آنکه متن آن را می‌خواندند هرگز دیگر قادر نبودند به ترامپ اعتماد کنند.

 روابط میان متحدان «پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) از زمان روی کار آمدن ترامپ رو به تیرگی گذاشته است. واشنگتن تأکید دارد که آلمان باید دو درصد از درآمد ناخالص داخلی خود را صرف بودجه امنیتی کند و ترامپ تصمیم گرفته است تا زمانی که برلین بدهی‌هایش به ناتو را پرداخت نکرده باشد ۱۰ هزار نیروی آمریکایی را از این کشور خارج کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم ترامپ آمریکا رجب طیب اردوغان سی ان ان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تلفنی ترامپ با سران گفت وگوهای تلفنی ترامپ ترامپ با سران کشورهای رئیس جمهور آمریکا مکالمات تلفنی سابق آمریکا رؤسای جمهور امنیت ملی کاخ سفید سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۶۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آمرلی» روایت به مثابه منشوری چند وجهی

«آمرلی» نام منطقه‌ای در کشور عراق است و این مجموعه روایت‌گر خانواده‌ای است که پس از سال‌ها زندگی در بغداد، به زادگاه خود در این شهر بازمی‌گردند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ سریال«آمرلی» محصول کشور عراق که به تهیه کنندگی امیرپوروزیری تولید شده است و در میان عوامل فنی آن نیز به صورت توامان از هنرمندان ایرانی و جهان عرب استفاده شده است. مصطفی زمانی که پس از پخش مجموعه «یوسف پیامبر»(فرج الله سلحشور) در کشورهای عرب زبان به بازیگری شناخته شده تبدیل شده است، نقش اصلی این سریال را برعهده دارد و ناریمان الصالحی بازیگر محبوب عراقی، زوج او در این مجموعه محسوب می‌شود.

«آمرلی» قصه‌ای پرکشش دارد و بنای اولیه ساختمان درام و فرم ساختار روایی در آن به خوبی شکل گرفته و گسترش یافته است. این سریال با در هم آمیزی گونه‌های «معمایی»، «درام»، «رازآلود» و «عاشقانه» و همچنین با بهره گیری از موضوعات روز منطقه در خلال داستان، از المان‌هایی جذاب برای مخاطبان سود می‌برد و اقبال تماشاگران به این اثر در کشورهای منطقه نشان می‌دهد که احمد ابراهیم احمد در مقام کارگردان این اثر، به خوبی توانسته است از مصالحی که در اختیار داشته استفاده‌ای مطلوب و صحیح داشته باشد.

عموما مسئله «بازگشت» از موضوعات جذاب و دراماتیک برای خلق یک اثر داستانی به حساب می‌آید. «آمرلی» نام منطقه‌ای در کشور عراق است و این مجموعه روایت‌گر خانواده‌ای است که پس از سال‌ها زندگی در بغداد، به زادگاه خود در این شهر بازمی‌گردند. در این میان اما، برملا شدن رازهایی از گذشته، ماجراهای مختلفی را به وجود می‌آورد. مصطفی زمانی در «آمرلی» در نقش یک خبرنگار عراقی ظاهر شده است و با لهجه و زبان عربی ایفاگر شخصیتی به نام «رافد» است.

داستان این سریال حول محور این کاراکتر شکل گرفته و بسط یافته است. بررسی کارنامه بازیگری مصطفی زمانی نشان می‌دهد که او همواره در انتخاب‌های خود ایفاگر کاراکترهایی بوده که هر بار چالشی تازه را پیش روی این بازیگر قرار داده‌اند. بازی در نقش رافد و همکاری با کارگردان و بازیگرانی عرب زبان، تجربه‌ای بسیار متفاوت برای او به حساب می‌آید. زمانی به خوبی توانسته در قالب یک شخصیت عراقی جای گیرد و بازی یکدست و روان او، از امتیازهای مثبت «آمرلی» به شمار می‌رود.

در این مجموعه علاوه بر نبرد نیروهای نظامی کشور عراق با تروریست‌های تکفیری، نقبی به گذشته و خیانت‌های حزب بعث در این کشور زده می‌شود. با وجود آنکه ساختار معمایی نقش اصلی را در روایت «آمرلی» برعهده دارد، اما شکل گیری یک مثلث عاشقانه و واکنش‌های متفاوت پرسوناژهای درگیر در این ماجرا نیز، بخشی دیگر از موقعیت‌های داستانی این سریال پر افت و خیز را شکل داده است.

برگ برنده «آمرلی» در فیلمنامه پرجزئیات و طراحی کاراکترهای چند وجهی آن نهفته است. برای نمونه شخصیت رافد با بازی زمانی، در موقعیت‌های مختلفی که عموما به صورت ناخواسته درگیر آن می‌شود، بسته به شرایط روحی و روانی خود، رفتارهای متفاوت و گاه هیجانی از خود بروز می‌دهد و همین نکته باعث می‌شود تا این پرسوناژ برای مخاطب باورپذیر بوده و او همچنان برای پیگیری سرنوشتش مشتاق باقی بماند. به علاوه، نویسندگان این اثر بر روی مسائل فرهنگی مشترک میان کشورهای منطقه تاکیدی ویژه داشته‌اند و این موضوع نیز باعث دیده شدن هرچه بیشتر این مجموعه در میان کشورهای حوزه خاورمیانه و همینطور آسیا میانه خواهد شد.

 

«آمرلی» در طرح روایی خود به خوبی توانسته است تا تعادلی منطقی میان موضوعات ژنریک برقرار کند. این سریال بر روی گونه‌های پرطرفداری میان مخاطبان جهانی دست گذاشته است که به موازات یکدیگر پیش رفته و هر یک به اندازه مطلوب مورد پرداخت قرار گرفته‌اند. همچنین در یک ساختار در هم تنیده، هر یک از این ژانرها بر یکدیگر اثر گذار هستند و موضوعات روایی اثر به صورت تو در تو و دومینو وار، از دل یکدیگر خلق می‌شوند. سیر گسترش داستان و همینطور معرفی شخصیت‌ها در قسمت‌های ابتدایی در این سریال به گونه‌ای رقم خورده است که احتمالا در آینده شاهد نقاط عطف فراوان و چالش‌های بسیاری پیش روی شخصیت‌ها خواهیم بود. پیش بینی در خصوص کیفیت نهایی این مجموعه هنوز بسیار زود است اما در مجموع، «آمرلی» از ویژگی‌های فراوانی سود می‌برد که می‌تواند در ایران نیز مخاطبان فراوانی را با خود همراه کند و به تدریج گستره بیننده‌های خود را هر چه بیشتر افزایش دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدعیان حقوق بشر به برقراری آتش‌بس در غزه کمک کنند
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • پوتین: هزینه دفاعی آمریکا و روسیه قابل مقایسه نیست
  • روایت عناصر اطلاعاتی اسرائیل از جنگ ایران و کشورهای عربی
  • «آمرلی» روایت به مثابه منشوری چند وجهی
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • دعوت پادشاه بحرین از بشار اسد برای شرکت در نشست اتحادیه عرب
  • ترامپ هم طرفدار آتش بس در غزه شد
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟
  • روایت بورل از تماس تلفنی با امیرعبداللهیان