Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@06:00:04 GMT

گفت‌وگوی تلفنی پمپئو با نماینده طالبان

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۷۳۳۹

گفت‌وگوی تلفنی پمپئو با نماینده طالبان

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا سه‌شنبه در پیامی توییتری نوشت که روز گذشته در تماسی تلفنی با «ملا عبدالغنی برادر» رییس دفتر سیاسی و مذاکره‌کننده ارشد طالبان گفت‌وگو کرده و خواستار پایبندی این گروه به تعهدات خود در توافق آتش‌بس با واشنگتن شده که به گفته پمپئو شامل خودداری از حمله به آمریکایی‌ها نیز هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در نشست خبری به آزادی نزدیک به چهار هزار زندانی طالبان اشاره کرد و افزود: احتمال آنکه مذاکرات میان افغانی در ماه جولای (تیر) برگزار شود، وجود دارد و دولت افغانستان نیز امیدوار است که این مذاکرات هرچه زودتر شروع شود.

صدیقی همچنین یادآورشد که حکومت با آزادی نزدیک به چهار هزار زندانی طالبان، بزرگ‌ترین گام را برای شروع مذاکرات و کاهش خشونت برداشته است.

وی تاکید کرد: گروه طالبان باید براساس توافق‌نامه صلح خشونت‌ها را کاهش می داد، اما برعکس خشونت‌ها را افزایش داده است.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت: تمام آمادگی‌ها برای مذاکرات میان افغانی صورت گرفته ، اما گروه طالبان تاکنون هیچ گونه اقدامی را برای شروع مذاکرات صلح انجام نداده است.

وی افزایش خشونت‌ها را مایوس‌کننده خواند و از گروه طالبان خواست که مردم افغانستان و جامعه جهانی را برای تامین صلح ناامید نکند.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که دولت به تامین صلح در کشور متعهد است و در راستای صلح گام‌های بلندی را برداشته است.

صدیقی افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان را مایه‌ نگرانی مردم عنوان کرد و ادامه داد: تداوم خشونت‌ها فضای اعتماد برای آغاز گفت‌وگوهای صلح را خدشه‌دار خواهد کرد.

به گفته صدیقی، هیات مذاکره کننده دولت برای آغاز مذاکرات صلح آماده است و هیچ‌گونه‌ ممانعتی برای شروع مذاکرات صلح از سوی دولت وجود ندارد.

براساس توافق‌نامه صلح که بین آمریکا و گروه طالبان در دهم اسفند گذشته امضا شد، پنج هزار زندانی طالبان با یک هزار زندانی وابسته به حکومت افغانستان مبادله می شوند.

طالبان تاکنون از آزادی حدود ۶۰۰ زندانی وابسته به دولت خبر داده‌ است.

برچسب‌ها طالبان ایالات متحده آمریکا مایک پمپئو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طالبان ایالات متحده آمریکا مایک پمپئو طالبان ایالات متحده آمریکا مایک پمپئو گروه طالبان هزار زندانی خشونت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۷۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند

منابع خبری اعلام کردند عبدالغفار بحر به‌جای مغفورالله شهاب به عنوان سفیر طالبان در تاشکند تعیین شده است.

این منابع با اعلام این موضوع افزودند سفیر جدید اهل قندهار است و اخیراً نیز به عنوان مدیر تحقیقات و مطالعات در دادگاه عالی طالبان خدمت کرده است.

مختار سعیدوف وزیر خارجه ازبکستان اواخر اسفندماه سال گذشته در دیدار با عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان از آمادگی تاشکند برای پذیرفتن سفیر رسمی افغانستان در آینده نزدیک خبر داده بود.

اواسط بهمن ماه «مغفورالله شهاب» فرزند «شهاب‌الدین دلاور» وزیر معادن طالبان مسئولیت سفارت افغانستان در ازبکستان را به‌عهده گرفته بود.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ» در کابل، سعیدوف اظهار داشت تاشکند در راستای تلاش برای گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با افغانستان تصمیم به این اقدام گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند
  • هشدار شولتس به نتانیاهو درباره تشدید تنش‌ها در منطقه
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم