Web Analytics Made Easy - Statcounter

چندی پیش بود که خبری مبنی بر تایید احکام اعدام سه تن از اغتشاشگران آبان ۹۸ در دیوان عالی کشور خبرساز شد.

در این خبر گفته شده بود که امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی که در اغتشاشات آبان ماه حضور داشته‌اند و از جمله افرادی بودند که در آن زمان بازداشت شدند حکم اعدامشان در دیوان عالی کشور تایید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تنها چند ساعت پس از انتشار این خبر یک منبع آگاه در دیوان عالی کشور به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد که هنوز حکم اعدام برای این افراد تایید یا رد نشده است.

پس از تکذیب اعدام این سه نفر، رسانه های معاند شروع به زیر سوال بردن خبر باشگاه خبرنگاران جوان کردند و این تکذیب را زیر سوال بردند.

 موج سواری رسانه‌های ضدانقلاب درباره این خبر ادامه داشت و به نوعی آنها در صدد بودند تا حتماً این خبر را تایید کنند. خبری که صبح امروز یکبار دیگر توسط سخنگوی دستگاه قضا تکذیب شد.

 بر اساس اعلام سخنگوی دستگاه قضا خبر باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر تکذیب حکم اعدام برای این سه نفر صحیح بوده است.

 غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز صبح خود با اصحاب رسانه درباره پرونده این سه نفر گفت :هنوز پرونده این افراد به دیوان عالی کشور اعاده نشده و تاییدی مبنی بر صدور حکم اعدام در دیوان عالی کشور به دست ما نرسیده است.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: بارها گفته ایم میان اعتراض و اغتشاش تفاوت وجود دارد معدودی از افراد هستند که اموال عمومی مانند بانک و پاساژ را آتش زدند و آدم کشتند کسی که جرمی انجام می‌دهد باید متناسب با اعمال مجرمانه اش مجازات شود.

اسماعیلی درباره اقدامات مجرمانه امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی بیان کرد: عناوین اتهامی این افراد فقط اغتشاش نیست آنها سرقت مسلحانه، آدم ربایی و مزاحمت نوامیس داشته اند و برای مجموع این اتهامات محاکمه شدند.

همانطور که گفته شد هنوز پرونده این افراد به دیوان عالی کشور نرفته و حکمی مبنی بر اعدام برای این اغتشاشگران هم صادر نشده است و بر همین اساس خبر رسانه های معاند صحت ندارد.

لینک کوتاه: asriran.com/0035M6

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: حوادث آبان 98 دیوان عالی دیوان عالی کشور حکم اعدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۷۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور تکذیب شد

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور، اخبار گسترده رسانه‌ای مبنی بر ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور اخبار گسترده رسانه‌ای مبنی بر ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور را تکذیب کرد.

اطلاعیه‌های غیرموثق و مشابهی نیز با نام پدافند قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) درحال بازنشر است.

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • کلیات اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری تصویب شد
  • ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور تکذیب شد
  • نور نیوز ارگان رسانه‌ای شورای عالی امنیت ملی نیست
  • جهان امروز نیازمند انجام کارهای عالی در حوزه طنز و کمدی است
  • از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی نباید غفلت کرد
  • برخورد قوه قضائیه در مقابله با فساد بی‌نظیر است
  • رئیس دیوان عالی کشور: از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی نباید غفلت کرد
  • فرمایشات رهبر انقلاب درباره حجاب فصل الخطاب است
  • فرمایشات اخیر رهبر انقلاب درباره حجاب فصل الخطاب است