Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  خلیل حیدری ناظر گمرکات استان کرمانشاه در کارگروه توسعه صادرات استان کرمانشاه که عصر امروز (۱۰ تیر) برگزار شد، با بیان اینکه در سه ماهه امسال ۴۹۸ میلیون و ۶۷۴ هزار دلار کالا از مرز‌های استان کرمانشاه صادر شده، گفت: وزن کالا‌های صادراتی نیز یک میلیون و ۲۵۶ هزار تن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: صادرات سه ماهه امسال استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی هشت درصد و از نظر ارزشی ۱۸ درصد کاهش داشته است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه شیوع کرونا و بسته شدن برخی از مرز‌های استان را عاملی برای کاهش صادرات دانست و یادآور شد: بخشی از کاهش ارزش صادرات نیز مربوط به اصلاح ارزش پایه کالا‌های صادراتی بوده است.

او تاکید کرد: از سوی دیگر هر سال بخش عمده صادرات کالا‌ها مربوط به محصولات کشاورزی بود که عمدتا نیز از مرز خسروی به عراق صادر می‌شد و اوج صادرات این محصولات را نیز از تیرماه تا پایان مهر و معادل روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ کامیون داشتیم، اما اکنون به دلیل شرایط کرونا این مرز از سوی طرف عراقی بسته است.

حیدری اضافه کرد: شیوع کرونا و خصوصا بسته بودن مرز سومار صادرات محصولاتی مانند کاشی و سرامیک را نیز با مشکل مواجه کرده، بگونه‎‌ای که صادرات این کالا‌ها از ۲۰۰ تا ۳۰۰ کامیون در روز در شرایط عادی هم اکنون به ۶۰ تا ۷۰ کامیون رسیده است.

حیدری میزان کالا‌های وارد شده از مرز‌های استان در پنج ماهه امسال را نیز پنج میلیون و ۲۶۱ هزار تن به ارزش هفت میلیون و ۲۵۷ هزار دلار اعلام کرد و افزود: در این بخش نیز از بعد وزنی ۲۷ درصد و از بعد ارزشی ۴۶ درصد کاهش داشتیم.

 محسن دارابی رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه نیز بر لزوم بازگشایی مرز سومار تاکید کرد و گفت: این مرز نزدیک به ۴۰ تا ۴۵ درصد صادرات استان را بر عهده دارد.

او همچنین از پیگیری جدی برای تعین تکلیف ساماندهی صادرات چهار قلم کالای کشاورزی اصلی استان هم خبر داد.
انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات کالا گمرکات کرمانشاه محصولات کشاورزی استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۷۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  ناظر گمرکات مازندران با اشاره به اینکه پاکستان جز ۵ کشور اول مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران در سال ۱۴۰۲ بوده، گفت: از این میزان تجارت ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار سهم صادرات گمرکات مازندران به پاکستان می‌باشد.

امیرجمشیدی، کالا‌های صادرشده به پاکستان را فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، موادنساجی نام برد.

او اظهار داشت: طی سال ۱۴۰۲، ۱۶ هزار و ۸۷۳ دلار کالا از مبدا پاکستان از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات فراورده‌های لبنی طی فروردین ماه سال‌جاری به پاکستان گفت: گمرکات مازندران طی مدت یاد شده ۹۵۱هزار دلاربه این کشور صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱. رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • جابجایی بیش از ۱۱ میلیون و ۷۶۱ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه