Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: با شناسایی که صورت گرفت 33 میلیارد تومان برای پرداخت به دو هزار و 86 واحد آسیب‌دیده ناشی از کرونا در شهرستان کاشمر اختصاص یافت.

محمد سنجری شب گذشته در دومین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان کاشمر که در محل سالن همایش‌های فرمانداری برگزار شد، عنوان کرد: سال گذشته با وجود تمام تحریم‌هایی که داشتیم، شاخص‌های اقتصادی استان رشد خوبی داشت به‌ طوری‌که بعد از گذشت 15 سال در پاییز نرخ بیکاری استان به 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 درصد کاهش یافت، نرخ بیکاری روستایی به 1.3 درصد رسید و نرخ رشد اقتصادی به بالای 45 درصد ارتقاء یافت.

وی ادامه داد: اگر چه امسال نیز با شیوع ویروس کرونا آغاز شد و اولویت‌ها بر حفظ سلامت شهروندان بود، اما موجب نشد که در استان از پیگیری مباحث مرتبط با حوزه اقتصادی غافل شویم، به ‌طوری‌ که تعهد سال گذشته ایجاد اشتغال شهرستان کاشمر یک هزار و 688 نفر بود که برای دو هزار و 84 نفر بیش از تعهد داده شده اشتغال ایجاد شد.

سنجری مطرح کرد: تعهدی که در سال 99 برای اشتغال استان پیش‎بینی شده 86 هزار فرصت شغلی هدف‌گذاری شد که طی سه‌ ماهه نخست امسال در شهرستان کاشمر 136 نفر در سامانه رصد ثبت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهار کرد: در حوزه مهارت‌آموزی سال قبل عملکرد شهرستان کاشمر 109 نفر بوده که 101 درصد جذب داشتند، همچنین در طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی، کاشمر توانست بیش از 100 درصد تعهد خود را عملیاتی کند.

وی عنوان کرد: کاشمر سال گذشته در بخش معافیت بیمه‌ای 205 درصد رشد داشته و تعهد امسال نیز 33 نفر است، در حوزه مراکز کاریابی‌ها هم کاشمر 145 درصد رشد دارد، در حوزه مشاغل خانگی نیز 60 مجوز صادر و برای 201 نفر اشتغال ایجاد شده است.

سنجری گفت: برای جذب اعتبارات خرد در سطح استان 413 میلیارد تومان اعتبار داشتیم که سهمیه شهرستان کاشمر در بخش بهزیستی، کمیته امداد و اعتبار مشاغل خانگی 14 میلیارد و 145 میلیون تومان بوده که تا کنون 11 میلیارد و 707 میلیون تومان معادل 83 درصد پرداخت شده و اشغال 435 نفر را به دنبال داشته است.

وی اظهار کرد: در اشتغال روستایی اعتبار اولیه ابلاغی به کاشمر 10 میلیارد و 435 میلیون تومان بوده که شهرستان موفق شده 255 طرح با مبلغ 27 میلیارد و 322 میلیون تومان مصوب داشته باشد، همچنین پرداختی 25 میلیارد و 277 میلیون تومان بوده که برای 553 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی همچنین گفت: تسهیلاتی که در شهرستان کاشمر به افراد پرداخت شده 28 درصدشان دارای مدرک تحصیلی دیپلم، 22 درصد سیکل و 20 درصد دارای مدرک بالاتر از سیکل و 30 درصد نیز دارای مدرک تحصیلی ابتدایی بوده‌اند.

سنجری با اشاره به اینکه از نظر جنسیتی 23 درصد افرادی که تسهیلات را دریافت کردند خانم و 77 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: از نظر کل مبلغ تسهیلات کاشمر بین شهرستان‌های استان با پرداخت 25 میلیارد تومان در رتبه هفتم و از نظر اشتغال ایجادی با 553 نفر در رتبه نهم قرار دارد.

سنجری گفت: اگرچه 255 طرح تسهیلات را دریافت کردند ولی 138 طرح حدود 54 درصد طرح‌ها نظارت شده که هشت طرح انحراف داشتند، انحراف سه طرح در ایجاد اشتغال، یک انحراف در جابه‌جایی، یک انحراف عدم اجرا و سه انحراف مربوط به کارمندان دولت بوده که الزاماً انحراف کارمندان دولت باید تسهیلات را برگردانند.

وی ادامه داد: تا کنون 14 رسته فعالیتی آسیب‌دیده از ویروس کرونا توسط ستاد ملی کرونا شناسایی شده‌اند، در استان خراسان رضوی دو هزار و 868 میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از کسب‌ و کارهای آسیب دیده ناشی از کرونا تخصیص یافت که به ازای هر نفر بیمه شده در این 14 رسته بین 12 تا 16 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

سنجری افزود: بیشترین افراد آسیب دیده ناشی از کرونا مربوط به بخش حمل‌ و نقل و راهداری هستند، گام اول در 14 رشته 67 هزار واحد آسیب دیده بر اساس کد بیمه تأمین اجتماعی شناسایی شدند که 183 هزار نفر در این واحدها مشغول به کار بودند.

وی مطرح کرد: تا کنون در شهرستان کاشمر دو هزار 86 واحد آسیب‌دیده ناشی از کرونا شناسایی شدند که در این واحدها سه هزار و 287 نفر مشغول به کار هستند که اگر به این افراد توجه نشود در عمل به تعهد اشتغالمان موفق نخواهیم بود.

سنجری عنوان کرد: در این مرحله به شهرستان کاشمر 33 میلیارد تومان برای پرداخت به دو هزار و 86 واحد آسیب دیده از کرونا اختصاص یافته است. با توجه به اینکه اعتبارات شناور خواهد بود به همین دلیل هر استانی که بتواند اعتبار بیشتری را جذب کند، خواهد توانست سهم استان‌هایی را که عقب‌تر هستند، به خود اختصاص دهد.

وی بیان کرد: در شهرستان کاشمر از دو هزار و 86 واحدی که شناسایی شده‌اند بیشترین افرادی که متأثر شدند با یک هزار و 622 نفر مربوط به حوزه حمل‌ و نقل بوده که مبلغ شش میلیون تومان با تسهیلات 12 درصد و بازپرداخت دو ساله و سه ماه دوره تنفس به خودشان پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی  مطرح کرد: اگر بخواهیم در این زمان‌بر اساس قوانین و مقررات و روش‌های زمان عادی تصمیم‌گیری و عمل کنیم قطعاً مشکلات را بیشتر خواهیم کرد و قادر به باز کردن گرهی نخواهیم بود.

فرماندار کاشمر نیز در این جلسه گفت: در شرایط فعلی باید سعی کرد تا واحدهای تولیدی که در این شرایط سخت کار می‌کنند و هم فعالان اقتصادی بتوانند به فعالیت خود با کمترین مشکل ادامه دهند.

مسلم ساقی عنوان کرد: باید برای فعال‌سازی واحدهای نیمه تعطیل و یا راکد شهرستان تلاش نمود، سال قبل 8 واحد فعال شدند و امسال نیز 10 واحد تولیدی تعطیل و یا نیمه تعطیل در شهرستان داریم که باید بتوانیم تا پایان سال بخشی از این‌ها را فعال کنیم.

وی تأکید کرد: برای گره‌گشایی مشکلات باید جسارت مدیریتی داشت، مدیران اگر بخواهند با پای لرزان در حوزه اشتغال و اقتصاد کار کنند به نتیجه نخواهیم رسید.

ساقی گفت: باید فضا و بستری برای جذب سرمایه‌داری و سرمایه‌داران فراهم کنیم، هر شخص با هر نگاه و دینی که بخواهد در شهرستان سرمایه‌گذاری کند باید شرایط را برایشان فراهم کنیم و از بروکراسی اداری خارج شویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تسهيلات كرونا کاشمر آسیب دیده ناشی از کرونا شهرستان کاشمر واحد آسیب دیده میلیارد تومان میلیون تومان اشتغال ایجاد خراسان رضوی دو هزار و 86

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۷۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد اعتبارات عمرانی به بخش عشایر دشتی اختصاص داده شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حسین شریفی ظهر یکشنبه در نشست شورای عشایری شهرستان دشتی اظهار داشت: مدیران با همدلی خدمات رسانی مطلوب به جامعه عشایر انجام دهند.

رئیس امور عشایر شهرستان دشتی افزود: اعتبارات عمرانی به عشایر ۱۹ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۸۰ درصد آن تخصیص پیدا کرده است.

شریفی بیان کرد: ۵۵ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات ارزش افزوده به عشایر اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: آبرسانی سیار بوسیله هزار ۵۷۳ تانکر به عشایر انجام شده است.

شریفی بیان کرد: با اضافه شدن یک دستگاه تانکر آبرسانی جدید خدمات به عشایر افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه تعمیر و تجهیز ساختمان اداره در دست اقدام است، گفت: ۴۹ دامدار برای پرداخت تسهیلات به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

کد خبر 6084610

دیگر خبرها

  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان خوروبیابانک
  • فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت
  • ۸۰ درصد اعتبارات عمرانی به بخش عشایر دشتی اختصاص داده شده است
  • صدور ۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی در کاشمر