Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه پایین بودن تعداد پروانه‌های ساختمانی، بالا بودن آمار پرونده‌های ماده ۱۰۰ و بروکراسی طولانی را مهمترین چالش‌های پیش روی صنعت ساختمان استان دانست و گفت: باید صنعت ساختمان را از بروکراسی پیچیده کنونی نجات دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیوان کاشفی در نشست هم‌اندیشی بررسی مشکلات صنعت ساختمان کرمانشاه که امروز (۱۰ تیر) با حضور فعالان عرصه ساختمان برگزار شد، اظهار کرد: با بررسی‌هایی که انجام دادیم با چند مشکل اساسی در صنعت ساختمان مواجهیم که یکی از مهمترین ان‌ها پایین بودن تعداد پروانه‌های ساختمانی صادره در کرمانشاه به نسبت استان‌های هم‌سطح دیگر است.

کاشفی از بالا بودن آمار پرونده‌های ورودی به کمیسیون ماده ۱۰۰ به عنوان یکی دیگر از مشکلات صنعت ساختمان یاد کرد و ادامه داد: متاسفانه در کرمانشاه تقریبا به تعداد پروانه‌های ساختمانی که صادر می‌شود، پرونده‌های مطروحه در کمیسیون ماده ۱۰۰ داریم که این درصد در استان همجوار ما مانند همدان حدود ۱۵ درصد و در برخی استان‌های دیگر بسیار پایین‌تر است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه یادآور شد: طولانی بودن بروکراسی اداری صنعت ساختمان که گاهی دریافت یک پایان کار شش ماه و بیشتر هم طول می‌کشد، معضل دیگری پیش روی فعالین این صنعت است.

کاشفی در ادامه از اهمیت اقتصاد مسکن خصوصا در استانی مانند کرمانشاه هم یاد کرد و ادامه داد: پویایی بازار مسکن می‌تواند اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری قابل توجهی به همراه داشته باشد که نباید از آن غافل شویم.

او بیان کرد: با توجه به اهمیتی که صنعت ساختمان در اقتصاد استان دارد، تاکنون چند مرتبه مباحث این حوزه را در جلسات کارشناسی اتاق بازرگانی و همچنین شورای گفتگو مطرح کرده ایم، اما به نظر می‌رسد نیازمند پیگیری جدی‌تری برای رفع مشکلات این بخش هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با اشاره به وجود تشکل‌های متعدد در حوزه صنعت ساختمان در استان کرمانشاه، تاکید کرد: به نظر می‌رسد وجود یک تشکل فراگیر که نمایندگان تشکل‌های موجود هم در آن حضور داشته باشند می‌تواند به رفع مشکلات بخش مسکن کمک کند، بگونه‌ای که این تشکل بلندگوی فعالان صنعت ساختمان برای دفاع از حقوق و بررسی مشکلات آن‌ها باشد.

کاشفی معتقد است، وجود چنین انجمن فراگیری هیچ منافاتی با فعالیت انجمن‌ها و تشکل‌های موجود ندارد، بلکه زمینه هم‌افزایی توانمندی‌های آنان را نیز فراهم خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه سهم عمده صنعت ساختمان خصوصا در استان کرمانشاه در اختیار بخش خصوصی است، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم صنعت ساختمان در استان پویا شود و سایر صنایع وابسته را نیز با خود به حرکت وا دارد، باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

منصور طاقه‌ای رئیس انجمن انبوه سازان مسکن کرمانشاه نیز از مهمترین معضلات این صنعت یاد کرد که انبوه سازان را به شدت تحت فشار قرار داده و گفت: یکی از این موارد ضوابط طرح جامع تفصیلی شهر کرمانشاه است که باید اصلاح شود.

او همچنین از نبود نماینده بخش خصوصی در جلسات کمیسیون ماده ۱۰۰ انتقاد کرد و افزود: در جلساتی که برای ما تصمیم‌گیری می‌شود حضوری نداریم، در حالیکه باید از نظرات بخش خصوصی هم استفاده شود.

طاقه‌ای بالا بودن تعداد پرونده‌های ماده ۱۰۰ و طولانی شدن روند رسیدگی به آن‌ها را از دیگر مشکلات موجود دانست.

آرش شادفر نایب رئیس انجمن صادرات خدمات فنی و مهندسی استان کرمانشاه نیز بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد ساخت و ساز‌های مسکن توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، اضافه کرد: متاسفانه با وجود سهمی که بخش خصوصی در بازار مسکن دارد، اما در تصمیم‌سازی‌ها از نظرات این بخش چندان استفاده نمی‌شود.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی بازار مسکن ساخت و ساز غیرمجاز استان کرمانشاه اتاق بازرگانی صنعت ساختمان بخش خصوصی ماده ۱۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۷۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف بروکراسی اداری در کردستان پیش‌ نیاز تحقق شعار سال

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان، گفت: رفع موانع اداری و حذف بروکراسی ادارات در جهت صدور مجوزها، پیش‌ نیاز تحقق شعار سال است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سرهنگ لطف‌اله دارابی پیش‌ از ظهر امروز در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار داشت: امسال حضرت آقا برای سومین بار به مسئله حجاب اشاره فرمودند، نیروی انتظامی بر اساس وظیفه ذاتی طرح نور ویژه رعایت حجاب و عفاف را همزمان با سراسر کشور در استان اجرا کرد.

وی با هشدار اینکه غربی‌ها می‌خواهند برهنگی را جایگزین پوشش اسلامی کنند، گفت: خوشبختانه علی‌رغم همه تبلیغات سوء و تلاش رسانه‌های غربی برای ترویج برهنگی و بی‌بندوباری در سطح جامعه، مردم استان همکاری خوبی در جهت اجرای طرح حجاب دارند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان تصریح کرد: نیروی انتظامی علی‌رغم همه مسئولیت‌ها و وظایف از جمله برخورد با سارقان، دستگیری معتادن متجاهر و برقراری نظم و امنیت عمومی؛ اجرای طرح نور ویژه رعایت حجاب و عفاف را نیز وظیفه دانسته و کاری به عملکرد سایر دستگاه‌های متولی نداریم، اما متأسفانه ضرورت تبیین به درستی از سوی مسئولان انجام نشده است.

وی افزود: در راستای اجرای طرح نور، برخی از خواهران صحبت‌ها، سؤالات و ابهاماتی داشته که با یک روشنگری و تبیین واقعیات، دغدغه آنان برطرف می‌شود، بنابراین وظیفه ما، تبیین است.

دارابی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به دستور کار این جلسه، مبنی بر راهکارهای تحقق شعار سال؛ «احترام به مالکیت و سرمایه‌های مردمی» را یکی از راه‌های فرهنگی تحقق فرامین رهبری مبنی بر مشارکت مردمی ذکر کرد و افزود: برخی‌ها با یک تصور اشتباه، فکر کرده هر کسی که کارخانه‌ای احداث کرده یا تسهیلاتی گرفته است، حتماً از طریق نامشروع به آن رسیده، در حالی‌که اینطور نیست.

وی عنوان کرد: افزایش اعتماد مردم به مسئولان به منظور رفع موانع اداری و حذف بروکراسی ادارات در جهت صدور مجوزها، حمایت واقعی از مشارکت مردمی، کاهش دخالت دولت در اقتصاد، جلوگیری از دخالت مسئولان و خویشاوندان در هیئت مدیره شرکت‌ها که باعث بی‌اعتمادی می‌شود، سپردن کارها به مردم، اعتماد به سیستم بازار و بخش خصوصی، تأمین امنیت سرمایه‌گذار و ترویج فرهنگ روحیه مسئولیت‌پذیری میان مدیران از دیگر راهکارهای تحقق شعار سال است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به نقش انتظامی در تحقق شعار سال اظهار کرد: با ایجاد و تقویت نظم و امنیت، زمینه تحقق شعار سال ویژه تولیدکنندگان و فعالان این عرصه را فراهم خواهیم کرد تا با خیال آسوده و در سایه امنیت به کارهای خود بپردازند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • شهردار منطقه ۱۱ تهران : برخی سازمان ها به آتش نشانی اجازه بازدید ایمنی نمی‌دهند
  • برخی سازمان‌ها به آتش نشانی اجازه بازدید ایمنی نمی‌دهند
  • مرز رسمی پرویزخان مهمترین مرز استان کرمانشاه با عراق
  • هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است
  • هزینه سفر حج بسیار سنگین است / مشکلات حج با تدبیر رفع شود
  • مسئولان برای رفع مشکلات سفر حج تدبیری بیندیشند
  • طولانی شدن اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ بازگشت نسخه‌های کاغذی به داروخانه‌ها
  • حذف بروکراسی اداری در کردستان پیش‌ نیاز تحقق شعار سال
  • پرسپولیس و چالش دومین ماه بدون شکست
  • نجات کارگر حادثه دیده در ارتفاع