Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک متخصص چشم گفت: استفاده از عینک برای محافظت از چشم در مقابله با کرونا ضرورت دارد. تاریخ انتشار: 00:45 - 11 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۳۵۴۶ هرمز شمس در گفت‌وگو با میزان در خصوص تاثیر استفاده از عینک در کاهش امکان ابتلا به کرونا گفت: برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کووید ۱۹ افراد باید ازعینک‌های بزرگی که فضای بیشتری می‌گیرند، استفاده کنند، چرا این ویروس در هوا پخش است و ممکن است از طریق چشم وارد بدن شود و افراد را مبتلا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ضمن اشاره با اینکه هدف اصلی استقاده از عینک، محافظت از چشم در مقابل ویروس کرونا است، ادامه داد: نوع عینک مهم نیست و افراد حتی می‌توانند از طلق و یا فیس شیلد استفاده کنند، اما آن چیزی از اهمیت برخوردار است، بزرگی عینک است چرا که باید فضای زیادی توسط آن محافظت شود.

این متخصص چشم ضمن تاکید به نقش استفاده از عینک در کاهش میزان ابتلا به ویروس کووید ۱۹ گفت: همانطور که افراد برای مقابله با کرونا و جلوگیری از ورود این ویروس به دهان و بینی از ماسک استفاده می‌کنند، بهتر است با استفاده از عینک و یا تلق‌های محافظ چشم مانع ورود ویروس کووید ۱۹ بدن خود شوند.

شمس تاکید کرد: ویروس کرونا نه تنها از طریق تماس مستقیم دست آلوده با چشم وارد بدن می‌شود، بلکه به سبب اینکه این ویروس در هوا پخش است وتا چند ساعت هم باقی می‌ماند، از طریق قرار گرفتن چشم بدون محافظ در فضای آلوده هم افراد را مبتلا می‌کند و ثابت شده است که بیشتر گرفتاری‌ها به کرونا از طریق ویروس موجود در هوا اتفاق می‌افتد.

 بیشتر بخوانید: کرونا هیچ آسیبی به «بینایی» نمی‌زند/ نگران التهاب ناشی از ابتلا به کرونا نباشید

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا چشم پزشکی استفاده از عینک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۷۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن در تهران

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت در جمع خبرنگاران گفت: در چند روز گذشته با توجه به اشراف اطلاعات در پلیس آگاهی ۷۴ نفر زورگیر عنف و قاپ زن در قالب در ۲۱ باند دستگیر شدند.

وی افزود: از مخفیگاه زورگیران بیش ۵۰۰ دستگاه گوشی مسروقه کشف شده که در اسرع وقت تحویل مالباختگان می‌شود.

سردار ولیپور گودرزی گفت: این افراد بیشتر سابقه دار بودند و به واسطه هماهنگی خوبی که با دستگاه قضا داریم بعد از تحمل کیفر از زندان آزاد و حتماً با پابند الکترونیک رصد خواهند شد.

وی ادامه داد: از طرح‌هایی که در حال انجام است پایش الکترونیکی مجرمین بوده که در سایر استان‌ها هم راه اندازی شده و به منظور کاهش جرم است و در نهایت باعث رضایت مندی مردم شود.

وی گفت: سرقت مسلحانه کاهش یافته است اما سلاح در دسترس مجرمان بوده و ما در حال برخورد با این افراد هستیم.

سردار ولیپور گودرزی گفت: قانون تشدید مجازات که در حال پیگیری است در این امر مؤثر خواهد بود.

وی گفت: در زمینه کنکور هم کارگروهی تشکیل شده که فراجا هم عضو آن است و حتماً اقداماتی برای بهتر برگزار شدن آن انجام می‌دهیم.

کد خبر 6087351

دیگر خبرها

  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • دستگیری ۷۴ زورگیر عنف در قالب ۲۱ باند
  • انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن در تهران
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • مجبور کردن افراد به خرید عینک در مرکز بینایی‌سنجی خاصی خلاف قانون است