Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت که اگر روسیه و چین خواستار ثبات در خاورمیانه هستند باید با تحریم تسلیحاتی ایران همراهی کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت که گزینه نظامی علیه برنامه هسته‌ای ایران هنوز روی میز است.

هوک که با شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی مصاحبه می‌کرد، گفت: «دولت ترامپ در حال تلاش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران بوده و روسیه و چین در صورتی که خواستار ثبات در خاورمیانه هستند باید همراهی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت که آمریکا ترجیح می‌دهد به جای استفاده از مکانیزم بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، به تمدید تحریم تسلیحاتی ایران برسد.

وی در ادامه مدعی شد که سیاست خارجی ایران سبب شده تا رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به یکدیگر نزدیک‌تر شوند.

 محدودیت‌های تسلیحاتی ایران ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد هجدهم اکتبر (۲۷ مهرماه) به پایان می‌رسند.

«کلی کرفت»، نماینده آمریکا در سازمان ملل و برایان هوک چند روز پیش در خصوص قطعنامه پیشنهادی واشنگتن برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران توضیحاتی را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: برنامه هسته ای ایران دولت آمریکا دونالد ترامپ برایان هوک چین تحریم تسلیحاتی تحریم تسلیحاتی ایران سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۸۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، رایزن تجاری سفارت ایران در روسیه در گفتگو با روزنامه ایزوستیا اعلام کرد که احتمالاً ظرف چند ماه آینده ایران به شبکه کارت‌های اعتباری و نقدی میر روسیه متصل خواهد شد.

به گفته محسن رحیمی، هم اکنون کار برای آماده سازی زیرساخت های فنی لازم در حال انجام است، البته پیاده سازی این سامانه زمان بر است.

رحیمی تاکید کرد که این اقدام در حالی صورت می گیرد که روسیه و ایران به تلاش خود برای تقویت روابط اقتصادی ادامه می‌دهند.

مسکو و تهران روابط خود را در مواجهه با تحریم‌های غرب تقویت کرده‌اند. به گفته میخائیل خاچاتوریان، استاد دانشگاه "فایننشال" در مسکو، گردش تجاری بین دو کشور در سال گذشته بالغ بر ۴ میلیارد دلار بود و پتانسیل رشد بیشتر به ویژه در بخش تولید، مهندسی مکانیک و حمل و نقل وجود دارد.

سفر معاون نخست وزیر روسیه به تهران برای امضای یک توافقنامه مهم

به گفته وی، آزمایش سیستم پرداخت میر که جایگزین روسی ویزا و مسترکارت محسوب می‌شود، ممکن است از اواخر تابستان یا اوایل پاییز در ایران آغاز شود.

مسکو در سال ۲۰۲۲ به علت عملیات نظامی خود در اوکراین، تحت تاثیر موجی از تحریم‌های غرب قرار گرفت و دسترسی بسیاری از بانک‌های روسی به سوئیفت، ویزا و مسترکارت، قطع شد.

در واکنش به این تحریم‌ها، دولت روسیه شروع به ترویج سیستم داخلی میر به عنوان یک جایگزین قابل اعتماد کرد.

بر اساس این گزارش، کارشناسان تأکید می‌کنند که اقتصاد ایران علیرغم ده‌ها سال فشار ناشی از تحریم‌های گسترده بین‌المللی، با این موضوع سازگار شده است و روسیه می‌تواند از تجربه جمهوری اسلامی در مقاومت در برابر فشارهای خارجی استفاده کند.

کد خبر 846531 برچسب‌ها خبر مهم بانک مرکزی روسیه تهران اوکراین ایران بانک - کارت اعتباری

دیگر خبرها

  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • بسته تسلیحاتی یک میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • آماده‌سازی بسته کمک تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • آمریکا با تامین تسلیحاتی اسرائیل در منطقه خواهان خویشتنداری است