Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جاناتان هافمن» دستیار روابط عمومی وزیر دفاع آمریکا بامداد چهارشنبه در صفحه توییتر خود خبرداد که «مارک اسپر» وزیر دفاع و «مارک مایلی» رییس ستاد کل ارتش این کشور روز گذشته نشستی در کاخ سفید درباره خروج نظامیان آمریکایی از آلمان برگزار کردند.

به گفته هافمن، اسپر و میلی در دیدار با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، او را در جریان برنامه انتقال ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از سربازان آمریکایی از آلمان قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی پنتاگون در پیام خود نوشت که انتقال این نیروها که احتمالا به لهستان بروند، در "بازدارندگی علیه روسیه، تقویت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، اطمینان دادن به متحدان، ارتقای انعطاف راهبردی آمریکا و فرماندهی ارتش این کشور در اروپا موثر است.

رییس جمهوری آمریکا ماه گذشته در جمع خبرنگاران در کاخ سفید تایید کرد که شمار نیروهای آمریکایی مستقر در آلمان به ۲۵ هزار نفر کاهش خواهد یافت.

ترامپ در توضیح این اقدام از آلمان به دلیل عدم پرداخت میزان کافی از سهم خود از بودجه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) انتقاد کرده و گفت تا زمانی که برلین سهم خود را پرداخت نکند، نیروهای آمریکایی از این کشور خارج خواهند شد.

پیشتر رسانه‌های آمریکایی گزارش داده بودند که ترامپ قصد دارد به ارتش آمریکا دستور دهد تا حدود ۹ هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی این کشور را از آلمان خارج کند.
در حال حاضر ۳۴ هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی در آلمان حضور دارند که در پی اجرای دستور ترامپ، شمار این نیروها به ۲۵ هزار نفر کاهش می‌یابد.

ترامپ هفته گذشته در نشست خبری مشترک با آندره دودا رئیس جمهوری لهستان گفت که بخشی از نیروهای آمریکایی که از آلمان خارج می‌شوند، به لهستان منتقل خواهند شد.

ترامپ اضافه کرد: لهستان خریدار گاز مایع آمریکا است تا بتواند ایمنی انرژی خود را مستحکم‌تر کند. ما در حال همکاری برای توسعه انرژی هسته‌ای این کشور هستیم و در تلاشیم منابع انرژی اروپای شرقی فراهم کنیم تا بتوانند از اخاذی کشورهای دیگر دور شوند.

برچسب‌ها پنتاگون ایالات متحده آمریکا لهستان آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پنتاگون ایالات متحده آمریکا لهستان آلمان پنتاگون ایالات متحده آمریکا لهستان آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۸۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگویی در توضیح انتقادات از عملکرد دولت بایدن در قبال ایران، از آن دفاع کرده و دولت پیشین آمریکا را مسبب تحولات رخ‌داده در ارتباط با ایران دانست.

به گزارش مشرق، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این که آیا دولت بایدن می‌توانست رویکرد سختگیرانه‌تری در قبال ایران داشته باشد، گفت: مشکل می‌توان به کارهایی که رییس جمهور بایدن انجام داده نگاهی انداخت و گفت که ما به نوعی به ایران آسان گرفته‌ایم.

کربی در گفت‌وگویی با شبکه فاکس نیوز به سوالی پاسخ داد که با توجه به برخی انتقادات داخلی نسبت به عملکرد دولت بایدن در قبال ایران و تاثیر آن بر وقوع حمله مستقیم ایران به اراضی اشغالی مطرح شد.

ایران شامگاه شنبه، در پاسخ به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، با بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد به نقاطی در اراضی اشغالی حمله کرده و آن را حق مشروع خود برای دفاع در برابر اقدامات متجاوزانه و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانست.

کربی بیان کرد: این دولت پیشین بود که تصمیم گرفت از توافق هسته‌ای(برجام) خارج شود. حالا، ایران به طرز قابل‌توجهی و بیش از زمان انتخاب شدن آقای ترامپ به توانمندی هسته‌ای احتمالی نزدیک شده است.

این مقام شورای امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران نیز گفت: پول‌های بیشتری که در پی معافیت از تحریم‌ها در دسترس ایران قرار گرفت که دولت ترامپ اعمال کرده بود، تنها برای مصارف بشردوستانه قابل استفاده است.

در سال گذشته، طی توافقی تهران و واشنتگن برای تبادل زندانیان، پول‌های بلوکه‌شده ایران در بانک‌های کره جنوبی به عنوان بخشی از این توافق با اعمال معافیت‌های تحریمی از سوی آمریکا آزاد شده و به حساب‌هایی محدودشده در قطر منتقل شد تا با نظارت قطر و آمریکا برای مصارف بشردوستانه مورد استفاده قرار بگیرد.

دولت آمریکا پیشتر در پاسخ به انتقادات داخلی از آزادسازی این پول‌ها که برخی آن را «سرازیر کردن پول نقد» به سوی ایران تلقی کرده بودند، توضیح داده بود که این پول‌ها بخشی از دارایی‌های ایران بوده است که به دلیل تحریم‌ها در بانک‌های خارجی مسدود شده بود و اکنون برای مصارف بشردوستانه آزاد شده است.

کربی همچنین گفت که این پول‌ها در اختیار ایران و حمایت ادعایی او از گروه‌های مقاومت منطقه قرار نمی‌گیرد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • جمهوری خواهان، ترامپ را منبع اطلاعاتی معتبرتری نسبت به پنتاگون می‌دانند
  • بیانیه پنتاگون پس از حمله ایران به اسرائیل | حرف های مهم وزیر دفاع آمریکا درباره احتمال درگیری با ایران
  • پیش بینی درباره موعد خروج نیروهای آمریکایی از عراق
  • سفر السودانی به آمریکا زیر ذره بین گروه‌های مقاومت عراق