Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@22:28:42 GMT

انسداد روده مبتلایان علامت جدید ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۸۴۰۰

انسداد روده مبتلایان علامت جدید ویروس کرونا

به گزارش افکارنیوز،

کروناویروس جدید این روز‌ها در پیک دوم خود شیب تندی گرفته و همچنان افراد زیادی را به کام مرگ می‌برد و بسیاری را هم راهی بیمارستان می‌کند. این ویروس هر بار با علامت جدیدی رخ نشان می‌دهد. شایع‌ترین آن‌ها تب، سرفه خشک، بدن درد، سردرد، اسهال و استفراغ است.

اخبار اجتماعی - و اما در تازه‌ترین مطالعه‌ای که درباره ابعاد و عوارض این ویروس انجام شده، محققان به علامت جدیدی از این ویروس در بیماران و به ویژه جان باختگان رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته آن‌ها ویروس کرونا طیف وسیعی از علائم را دارد؛ در واقع واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن به این ویروس، باعث بروز اختلال در چند عضو بدن از جمله روده می‌شود.

محققان در جریان کالبدشکافی برخی از جان باختگان کرونایی متوجه لخته خون در روده برخی از مبتلایان شدند که منجر به انسداد روده و شوک گردش خون منجر به مرگ شد که اگر این لخته‌ها در شریان‌های دست و انگشتان تشکیل شوند، می‌توانند به قطع عضو ختم شوند.

هنوز مشخص نشده که چرا این اتفاق در برخی از بیماران رخ می‌دهد و در برخی نه، اما گفته می‌شود نوع گروه خونی نقش مهمی در شدت بیماری دارد. این مطالعه نشان داد افرادی که دارای گروه خونی A هستند نسبت به سایرین بیشتر در معرض ابتلا بوده و علائم شدیدتری را تجربه می‌کنند؛ این در حالی است که افراد با گروه خونی O علائم بسیار خفیف‌تری را مشاهده کرده‌اند.

محققان ژن‌های بیش از ۴۰۰۰ نفر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند تا تغییراتی را که در افراد آلوده به ویروس کرونا شایع بوده و علائم شدیدتری را ایجاد کرده است، بیابند؛ آن‌ها دریافتند که یک دسته از انواع ژن‌هایی که درگیر پاسخ‌های ایمنی هستند در افراد مبتلا به کووید ۱۹ وجود دارند، این ژن‌ها با پروتئین سطح سلول به نام ACE۲ درگیر می‌شوند که کروناویروس برای دستیابی و ورود به سلول‌های بدن از آن استفاده می‌کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ویروس روده ویروس کرونا انسداد روده علامت جدید ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۸۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت سنگ کیسه صفرا چیست؟ + علائم

آفتاب‌‌نیوز :

سنگ‌های صفراوی رسوبات سخت شده مایع گوارشی هستند که می‌توانند در کیسه صفرا ایجاد شوند. کیسه صفرا، صفرا را در خود ذخیره می‌کند. اندازه سنگ‌های صفراوی متغیر است و افرادی که علائم سنگ کیسه صفرا را تجربه می‌کنند معمولاً نیاز به جراحی برداشتن کیسه صفرا دارند. سنگ‌های صفراوی که هیچ علامت و نشانه‌ای ایجاد نمی‌کنند معمولاً نیازی به درمان ندارند.

علت سنگ کیسه صفرا

اگر صفرا حاوی مقادیر بیش از‌حد کلسترول، بیلی‌روبین یا نمک‌های صفراوی باشد، ممکن است سنگ کیسه صفرا ایجاد شود. با این‌حال این که چرا این تغییرات در صفرا رخ می‌دهد به طور کامل شناخته شده نیست. همچنین کیسه صفرایی که به طور کامل تخلیه نشود، مستعد ایجاد سنگ است. برخی از افراد به دلیل داشتن عوامل خطر سنگ کیسه صفرا، از جمله چاقی و داشتن رژیم غذایی خاص، به احتمال بیشتری دچار سنگ کیسه صفرا خواهند شد. 

علائم سنگ کیسه صفرا

سنگ کیسه صفرا ممکن است هیچ علامت یا نشانه‌ای ایجاد نکند. اگر سنگ در مجاری قرار گرفته و باعث انسداد شود، علائم سنگ کیسه صفرا در زنان و مردان و نشانه‌های خاص آن ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 شکم درد تیزی که به سرعت در قسمت سمت راست بالای شکم بیمار ایجاد و تشدید می‌شود

 درد تیز و پیش‌رونده در مرکز شکم، درست زیر استخوان جناغ

 احساس درد در ناحیه بین دو کتف

 درد در شانه راست

 حالت تهوع یا استفراغ

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • پلمب ۲ واحد تولیدی شن و ماسه در کرمان
  • صدور ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • علت سنگ کیسه صفرا چیست؟ + علائم
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • نتیجه پژوهش محققان؛ رژیم فستینگ می تواند به سلامت روده کمک کند