Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی صوفی دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص مطرح شدن استعفای عارف در روزهای اخیر و تکذیب آن در ماه‌های گذشته علیرغم اینکه گفته می‌شود این استعفا پیش از استعفای موسوی‌لاری ارائه شده و همچنین چرایی این استعفا در شرایط کنونی، گفت: اساسنامه شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در دوره سوم، نسبت به دو دوره قبلی تغییرات و اصلاحات اساسی داشته است، یکی از تغییرات مهم این بود که شورا از حالت موقت بودن درآمد و دائمی شد، همچنین دیگر تنها نهادی معطوف به انتخابات نبود بلکه تمام مسائل اجتماعی را در بر می‌گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مشکلاتی که با وزارت کشور درخصوص تشکیل شورا و شبهات قانونی که وجود داشت و هر از گاهی گفته می‌شد که شورا قانونی نیست، برطرف شد.

وی ادامه داد: اما ساختار شورایعالی به این صورت است که هیات رییسه‌ آن یکساله است و به عبارتی موقتی محسوب می‌شود و دائمی نیست. لذا انجام انتخابات و رقم خوردن یک سری تغییرات در هیات رییسه شورایعالی طبیعی بود. یعنی حتی اگر فعالیت‌ها به دلیل شرایط کرونا تعطیل نمی‌شد هم در صورت تداوم تشکیل جلسات شورایعالی، ممکن بود یکی از دستورهای مهم آن بعد از انتخابات اسفند ماه تعیین هیات رییسه جدید باشد.

عضو شورایعالی سیاستگذاری در ادامه اظهار داشت: هیات رییسه‌ شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان از ابتدا تاکنون از ریاست و نایب رییس ثابت یعنی آقایان عارف و موسوی لاری برخوردار بود، اما هر کدام از این آقایان در اثر شرایطی، این سوال برایشان ایجاد شده بود که «آیا ادامه بدهند یا ندهند»، خب آقای موسوی لاری بنا به دلایلی استعفا دادند و آقای دکتر عارف هم می بایست شرایط را مشخص می‌کرد.

وی افزود: درخصوص آقای عارف هم اگرچه ایشان به صورت رسمی و علنی استفعا نداده بود اما دیگر به عنوان رییس شورایعالی فعال نبود و فقط تا انتخابات حضور داشت و پس از آن هم فعالیتی نداشت. با توجه به اینکه باید در فاصله اسفندماه تا امروز انتخابات هیات رییسه برگزار می‌شد، داوطبی ایشان برای کرسی ریاست به اراده خودش بر می‌گشت.

صوفی در ادامه ضمن تاکید مجدد بر پایان دوره زمانی هیات رییسه شورایعالی، ابراز داشت: با توجه به اینکه دوره زمانی هیات رییسه از نظر تشکیلاتی به پایان رسیده بود، خیلی دور از انتظار نبود که آقای عارف یا آقای موسوی لاری بخواهند جای خود را در دور جدید انتخابات هیات رییسه به افراد دیگری بدهند، البته این اعلام شدن دیرهنگام استعفا آن هم بعد از تکذیب‌هایی که صورت گرفت، مقداری شبهه ایجاد کرد. در حالیکه من معتقدم این استعفا هم باید همزمان با استعفای آقای موسوی لاری اعلام می‌شد و اعلام نشدن آن مقداری شبهه ایجاد کرد.

وی درخصوص مطرح شدن کاندیداتوری عارف در انتخابات آینده ریاست جمهوری به خبرنگار ایلنا، گفت: من در گذشته عضو تشکیلات آقای عارف یعنی بنیاد امید ایرانیان بودم و فعالیت‌هایی هم داشتم اما بعد از انتخابات ۹۶ عذرخواهی کردم و به فعالیت خود خاتمه دادم، با توجه به اینکه ایشان در انتخابات مجلس کاندیدا نشد، تلقی من این بود که ایشان در انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا هستند و خودشان هم هیچوقت این مساله را منکر نشده و تکذیب نکردند. البته شاید هنوز در این خصوص تصمیم قطعی نگرفته باشند اما همه شواهد و قرائن اینگونه است که احتمالا آقای عارف به عنوان کاندیدا در انتخابات آینده حضور داشته باشند.

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات در خصوص سخت بودن کار در انتخابات آینده برای اصلاح‌طلبان اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گزینه اصلاح‌طلبان، یک فرد غیراصلاح‌طلب نخواهد بود، این راهبردی است که شورایعالی در اسفند ماه تصویب کرد و بعد از آن هم بیانیه‌ مرتبط با انتخابات منتشر شد که با توکه به نداشتن کاندیدا در انتخابات مجلس قادر به ارائه فهرست نیستیم.

وی ادامه داد: این رویکرد در انتخابات آینده هم ادامه خواهد داشت و من فکر نمی‌کنم اساسا اصلاح‌طلبان مجال حمایت از گزینه‌ غیراصلاح‌طلب را داشته باشند، چرا که مردم هم دیگر به سادگی از ما نمی‌پذیرند که از هر گزینه‌ای حمایت شود و حتی اگر گزینه‌ جریان اصلاحات یک فرد تمام عیار اصلاح‌طلب باشد، هم اصلاح‌طلبان راه و کار سختی برای جلب‌نظر و اعتماد مردم و کسب پیروزی دارند.

صوفی همچنین درخصوص کاندیدا شدن افرادی که در گذشته مسئولیت داشتند، بیان داشت: در این مساله هیچ تردیدی نیست که هرکسی که در گذشته مسئول بوده، کارنامه‌ای از عملکردش او را محدود می‌کند، یعنی در مواجهه با مردم و برای جلب آرا و اعتماد مردم به عملکرد گذشته خود محدود می‌شود و مردم به سادگی هرشعاری را از او نمی‌پذیرند، اما برنامه‌ها و شعارهای کسی که عملکردی در گذشته ندارد و وعده‌های او می‌تواند پشتوانه عملکردی بهتری داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر شاهد افزایش میزان نارضایتی مردمی از مجموعه ارکان حاکمیت هستیم، این نارضایتی در انتخابات و پای صندوق رای علی‌الخصوص در خصوص کسانی که در گذشته مسئولیت‌هایی داشتند، بروز و ظهور خواهد داشت.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: علی صوفی شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان حزب پیشروی اصلاحات شعسا انتخابات آینده اصلاح طلبان موسوی لاری هیات رییسه آقای عارف اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۸۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال خط خوردن نام رشفورد برای یورو ۲۰۲۴

مهاجم منچستریونایتد ممکن است شانس همراهی تیم ملی فوتبال انگلیس در مسابقات یورو ۲۰۲۴ را از دست بدهد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مارکوس رشفورد که سابقه حضور در دو دوره اخیر جام جهانی (2018 و 2022) و دو دوره حضور در مسابقات یورو (2016 و 2020) را با تیم ملی فوتبال انگلیس در کارنامه حرفه‌ای‌اش دارد، به خاطر عملکرد ضعیفش در فصل جاری ممکن است شانس همراهی سه‌شیر در مسابقات یورو 2024 را از دست بدهد.

روزنامه انگلیسی «میرر» با انتشار گزارشی مدعی شد؛ به اطلاع مارکوس رشفورد 26 ساله رسیده شده که جایگاه او در تیم ملی انگلیس برای حضور در مسابقات یورو 2024 به خاطر وجود گزینه‌های باکیفیتی که در دسترس گرت ساوت‌گیت هستند، در خطر است.

در ماه‌های اخیر سرمربی سه‌شیر از وجود مهاجمانی همچون هری کین از بایرن مونیخ، بوکایو ساکا از آرسنال، جک گریلیش از منچسترستی، فیل فودن از منچسترسیتی، کالوم ویلسون از نیوکاسل، ادی اِنکیتا از آرسنال و ابرچی ازه از کریستال‌پالاس بهره برده شده است.

حراج رولس‌رویس تصادفی رشفورد به کمتر از یک چهارم قیمت + عکس

رشفورد که در سال 2016 برای اولین بار پیراهن تیم ملی انگلیس را به تن کرد و تاکنون در 60 بازی برای سه‌شیر به میدان رفته و آمار 17 گل‌زده را هم از خود بر جای گذاشته، این فصل در منچستریونایتد اُفت قابل‌توجهی کرده و در 39 بازی از رقابت‌های مختلف تنها موفق به ثمر رساندن 8 گل شده است.

هفدمین دوره مسابقات جام ملت‌های اروپا در حالی از تاریخ 14 ژوئن تا 14 جولای 2024 (25 خرداد تا 24 تیر 1403) به میزبانی آلمان و در 10 شهر برلین، کلن، دورتموند، دوسلدورف، فرانکفورت، گلزنکرشن، هامبورگ، لایپزیگ، مونیخ و اشتوتگارت برگزار خواهد شد که انگلیس در گروه C با تیم‌های اسلوونی، دانمارک و صربستان همگروه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیل برای دوبی گران‌تمام‌ شد/آخرین قیمت منات،رینگیت،لاری،دینار و ریال را ببینید
  • انتخابات هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی تجدید می شود
  • پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج
  • از هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی ممانعت شود
  • درخواست از بیت رهبری درپی تکرار یک ادعای عجیب درباره ریاست مجلس آینده
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • انتصاب ۲ عضو جدید در هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • برپایی موکب پذیرایی هیات بابل در غزه فلسطین
  • احتمال خط خوردن نام رشفورد برای یورو ۲۰۲۴