Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی گفت: بسته حمایتی از مستاجران شامل وام ودیعه و منبع مالی شتاب‌بخشی به تولید مسکن‌ملی تا پایان تیرماه در ستاد مبارزه با کرونا و همینطور ستاد اقتصادی دولت تصویب می‌شود. «محمد اسلامی» عصر امروز (سه‌شنبه) در حاشیه مراسم ورود ناوگان ریلی جدید به شبکه راه آهن کشور، در جمع خبرنگاران در خصوص بسته سیاستی و حمایتی دولت برای ساماندهی به بازار اجاره گفت: دولت یک بسته سیاستی و تنظیم‌گری داشت که در آن مصوبه سقف افزایش قیمت اجاره بها مشخص شد و اجرای آن برای همگان اجباری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: بر اساس این مصوبه اجاره بها در تهران تا سقف ٢٥ درصد و در هفت کلانشهر تا سقف ٢٠ درصد و در سایر شهرها تا سقف ١٥ درصد اعمال خواهد شد تا تنظیم گری باشد در مقابل پیشنهادات ٣ تا چهار برابری اجاره بها که از سوی برخی مالکان به مستاجران پیشنهاد می شد.
وزیر راه و شهرسازی گفت:‌خطر کرونا جدی است و اسباب‌کشی و جابجایی یکی از عوامل انتقال ویروس کرونا است و برای همین سیاست ما تمدید قراردادهای اجاره است.
وی گفت: در این راستا ستاد ملی مقابله با کرونا تمدید قراردادهای اجاره بها را پیش از این دو ماه مصوب کرده بود و دو روز پیش هم با مصوبه جدید، سقف مجاز افزایش قیمت تعیین شد.  
اسلامی در خصوص تبصره هایی که در مصوبه آمده است گفت: در این مصوبه اگر مستأجر با مالک ناهماهنگی داشته باشد، باید ظرف دو ماه خانه را تخلیه کند و اگر مالک خانه را بفروشد، مستأجر باید تخلیه کند.  
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخشی از این مصوبه به اخذ کد رهگیری و ثبت معاملات تاکید دارد، گفت: همه معاملات مسکن باید در سامانه ثبت معاملات انجام شود و این مصوبه با جمیع جهات بابت تنظیم‌گری در نظر گرفته شده است.  
وی درباره بسته حمایتی از مستاجران و تسهیلات ودیعه مسکن نیز گفت: این بخش جزو بسته حمایتی ما از مستاجران است. این موضوع در حال بررسی است، منابع مالی برای شتاب بخشیدن به تولید و عرضه مسکن ملی و وام ودیعه مستاجران تا پایان تیرماه مشخص می شود.
 وزیر راه و شهرسازی گفت: رقم تسهیلات حمایت از مستأجران نیز تا آخر ماه مشخص می‌شود به هر حال برخی از مجوزها باید از سوی ستاد اقتصادی دولت و بخشی باید از سوی ستاد مقابله با کرونا مصوب شود تا مبلغی به مستأجران کمک شود اما این رقم ودیعه هنوز تصویب نشده است.  
اسلامی تصریح کرد: این تسهیلات به صورت ودیعه است که نزد مالک می‌رود و پس از پایان قرارداد، مالک به بانک برمی‌گرداند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مسکن تسهیلات مستاجران بسته حمایتی کرونا وزیر راه و شهرسازی اجاره بها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۸۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی از تصویب بسته کمکی در سنای آمریکا

اسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به تصویب بسته کمکی به این رژیم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «بسته کمکی به اسرائیل که اکنون در هر دو مجلس کنگره تصویب شد، گواه روشنی بر قدرت اتحاد ماست و پیامی قوی به همه دشمنان ما می‌فرستد».

به گزارش الجزیره، او همچنین از چاک شومر، رهبر اکثریت سنا و میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان «به خاطر تعهد تزلزل ناپذیر به امنیت اسرائیل» تشکر کرد. 

مجلس سنای آمریکا صبح امروز بسته کمکی ۹۵.۳ میلیارد دلاری را تصویب کرد که رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان را تامین می‌کند. این بسته تجهیزات نظامی بیشتری برای سربازان اوکراینی می‌فرستد و سیستم‌های موشکی رژیم اشغاگر را نیز تجهیز خواهد کرد. 

لایحه مذکور پیش‌تر توسط مجلس نمایندگان تصویب شده بود و اکنون با رای مثبت سنا به کاخ سفید می‌رود تا به امضای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برسد. 

چراغ سبز سنا به این بسته در حالی داده شده که جنگ غزه وارد دویست و یکمین روز خود شده و بیش از ۳۴ هزار نفر در این نوار محاصره شده به شهادت رسیده‌اند که بیشتر آنها کودک و زن بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی از تصویب بسته کمکی در سنای آمریکا
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد