Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار هرمزگان گفت: شرایط استان ما تا خردادماه خوب بود اما با کاهش حساسیت‌ها به ناگاه شرایط متفاوت شد و اوضاع اکنون قرمز و بحرانی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی شب گذشته در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر از موافقت ستاد ملی کرونا با اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها در برخی گروه‌های کاری در استان‌های قرمز از جمله هرمزگان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزیده‌ای از اظهارات استاندار هرمزگان در ادامه می‌آید:

شرایط هرمزگان تا اوایل خردادماه خوب بود اما از خردادماه با توجه به بازگشایی‌ها و پایین آمدن حساسیت‌های مردم، شرایط‌مان کاملا متفاوت شد.

این حس به وجود آمد که کرونا خیلی خطر ندارد و کم رنگ شده و مراسمات خانگی و عروسی و مجلس ختم و دورهمی‌ها افزایش یافت و رفت و آمد به روستاها و شرایط خاص هرمزگان که ایران کوچک است و همه به این استان رفت و آمد دارند، لذا از مجموعه این مسائل و تردد و بازگشایی‌ها و عدم رعایت، علت اصلی رشد ابتلای به کرونا در این استان شد.

ردیابی فوتی‌ها و بیماران مثبت، عموما ریشه در همین مجالس ختم و دورهمی و بازارهای سرپوشیده و ... بوده است. مثلا زنان خانه‌دار فراوانی بالایی دارند. بازنشسته‌ها و دانش‌آموزان زیادی در استان مبتلا شده‌اند که عموما کاری هم بیرون از خانه نداشته‌اند اما از خانه خارج شدند و این مشکلات بروز کرد.

مردم اگر رعایت کنند، مطمئنا می‌توانیم با دغدغه کمتری از این موضوع عبور کنیم.

هرمزگان از جمله استان‌های قرمز است و برای بندرعباس بیشترین دغدغه را داریم.

ما محدودیت‌ها و تعطیلی‌های گروه 3 و 4 را آغاز خواهیم کرد و حتی بنا داریم برای روز جمعه واقعا از مردم بخواهیم که مطلقا از منازل بیرون نیایند.

در بخش پایانی اظهارات فریدون همتی استاندار هرمزگان در برنامه شبکه خبر، حریرچی معاون کل وزارت بهداشت گفت: استان هرمزگان دو پیشنهاد توقف کلیه فعالیت‌های بازار سرپوشیده و بازار روز و کاهش کارکنان همه ادارات استان به 50 درصد و عدم حضور کارکنان با بیماری زمینه‌ای که با آنها نیز موافقت شده است.

 

به گزارش فارس، دو گروه شغلی و صنفی مشمول اعمال تعطیلی و محدودیت در هرمزگان بدین شرح‌اند:

گروه 3 شامل: دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما، تأتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کاهش زمان فعالیت مترو و حمل و نقل درون شهری، مساجد و مصلی‌ها و برگزاری آزمون‌های حضوری

گروه 4 شامل: برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌‌ها، باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، مدارس شبانه‌روزی، انجام دورکاری شاغلین گروه حساس، کافه، قهوه‌خانه، چایخانه و مراکز عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی سالنی.

قرار است تا صبح امروز (چهارشنبه جزییات بیشتری از شکل و شیوه اعمال محدودیت‌ها در هرمزگان نیز اعلام شود.)

انتهای پیام/88055

منبع: فارس

کلیدواژه: فریدون همتی استاندار هرمزگان کرونا محدودیت ها و تعطیلی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۸۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار مازندران بر رفع مشکلات و تسهیل فعالیت هنرمندان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سیدمحمود حسینی پور  پس از بازدید از مجموعه فرهنگی هنری استاد دولت آبادی در ساری در نشستی با صدور دستورات لازم برای گسترش فعالیت‌های هنرمندان و برگزاری جشنواره‌های هنری و ضرورت توسعه ارتباطات فرهنگی هنری با کشور‌های مختلف، گفت: هنرمندان، باید سفیران فرهنگی استان باشند. 

استاندار مازندران در این نشست افزود: باید ابزار‌ها و امکانات برای هنرمندانی که می‌خواهند به ایده‌های خود جامه عمل بپوشانند فراهم شود.

حسینی‌پور با بیان اینکه جامعه ما به دنبال تقویت فعالیت‌های فرهنگی است، ادامه داد: ساختار خانه هنرمندان باید به‌گونه‌ای باشد تا در فضای عمومی کشور دیده شود.

وی از هنرمندان به‌عنوان ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در مازندران یاد کرد و افزود: بنا داریم تا با حل مشکلات فعالیت این قشر زمینه را برای نقش آفرینی هنرمندان فراهم کنیم.

حسینی‌پور افزود: باید با تدابیر و راهکار مناسب نقش هنرمندان را در عرصه‌های مختلف تقویت کنیم.

رئیس هیات مدیره خانه هنرمندان ساری از جمله کسانی بود که در این نشست؛ به بیان مشکلات این نهاد صنفی و فعالیت‌های این مجموعه پرداخت.

رئیس انجمن گرافیک خانه هنرمندان ساری در خصوص برگزاری جشنواره گرافیک زبان مادری نیز به بیان نکاتی پرداخت که شهردار مرکز استان هزینه برگزاری این جشنواره را نیز تقبل کرد.

استاندار مازندران پس از استماع مشکلات این نهاد، دستور داد تا ضمن تمدید مکان فعالیت خانه هنرمندان ساری با هماهنگی فرماندار و شهردار مرکز استان؛ مکان جدید دیگری نیز برای گسترش فعالیت‌های این مجموعه در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

در این راستا استاندار مازندران طی تماسی تلفنی با سرپرست میراث فرهنگی استان دستور داد تا یکی از خانه‌های سنتی ساری به خانه هنرمندان اختصاص یابد.

در پایان هنرمندان با اهداء آثار هنری از دستورات ثمربخش استاندار مازندران قدردانی کردند.

‎یادآور می شود، این نشست باحضور فرماندار مرکز استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار مرکز استان، رئیس حوزه هنری استان، رئیس هیات مدیره خانه هنرمندان ساری، رئیس انجمن گرافیک خانه هنرمندان ساری، استاد دولت آبادی و جمعی از هنرمندان برگزار شد، 

دیگر خبرها

  • استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است
  • مشکلات آبرسانی در روستاهای بخش گابریگ از زبان اهالی
  • جزییات نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک
  • تیم فوتبال شهرداری بندرعباس از خطر سقوط فرار کرد
  • بانوی مازندرانی، مدال‌هایش را به آستان قدس اهدا کرد
  • بررسی درخواست تعداد ۲۴۱۳ متقاضیان مشاغل سخت و زیان آور
  • نیروهای مسلح درسی فراموش‌نشدنی به اسرائیل دادند
  • اما و اگرها برای جامع‌ترین فرهنگ زبان فارسی
  • هنرمندان؛ مشکلات خود را با استاندار در میان گذاشتند
  • تاکید استاندار مازندران بر رفع مشکلات و تسهیل فعالیت هنرمندان