Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورمزیاری با اشاره به اینکه درآمد دهیاری ها باید از محل نقش آفرینی توسعه اقتصادی روستا باشد، گفت: در حال حاضر بسیاری از روستاها سرمایه گذاران بومی دارند که ساکن شهرها هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «حجت ورمزیاری» شب گذشته (سه شنبه 10 تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: ما قانون تأسیس دهیاری های خودکفا را که در سال 77 تصویب شده را داریم درآمد دهیاری ها باید از محل نقش آفرینی که توسعه اقتصادی روستا مانند پروژه های عام المنفعه، انبار محصولات کشاورزی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. باشد که موجب رونق اقتصادی روستا شود و از محل صدور فعالیت بخشی از منابع آن تأمین شود.

 

استاد دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر بسیاری از روستاها سرمایه گذاران بومی دارند که ساکن شهرها هستند و اگر دهیاری روستا برنامه علمی و پروژه اقتصادی درستی داشته باشد بسیاری از این سرمایه گذاران می توانند در آن شرکت داشته باشند.

 

«مصطفی جلال پور»، دهیار روستای چوپانان نایین در ساز و کارهایی که برای تولید اشتغال و سرمایه گذاری در روستاها انجام می شود دارای مشکلاتی است از جمله کارهای اداری و گرفتن مجوزها که ارگان های دولتی در مراکز شهرها هستند و تعداد آنها برای اخذ مجوز زیاد است.

 

«علی اصغر عظیمی»، دهیار روستای حصار بخش بایگ تربت حیدریه گفت: در حوزه دهیاری ها تعدادی مشکل وجود دارد که باعث کندی در پیشرفت و کارهای عمرانی روستا می شود از جمله کمیته انطباق که زمان زیادی برای تأیید آن خواهد برد.

 

وی افزود: هزینه های دهیاری ها با تورم همخوانی ندارد و دهیاری ها امنیت شغلی ندارند که با حقوق پایین و تمام وقت فعالیت می کنند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهیاران و شوراها شوراها شوراهای اسلامی اقتصادی روستا دهیاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۸۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح هادی با بهره گیری از مصالح بومی در شهرستان بانه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، طرحی که عمران و زیباسازی محیط روستاها را به دنبال داشته است.

به گفته رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بانه با توجه به نقش ارائه خدمات و تامین زیرساختهای توسعه ای، بنیاد مسکن شهرستان عملیات سنگ فرش، دیوارچینی و آسفالت را در سال گذشته در 23 روستای شهرستان اجرایی نموده است و این مهم نقش خوبی در توسعه روستا ها و ماندگاری روستاییان در روستاها داشته است.

بختیار خدری در ادامه افزود با توجه به اجرای طرح هادی توسط این بنیاد و از محل اعتبارات ملی و استانی در سال 1403 شاهد اجرای این طرح در 27 روستا خواهیم بود.

روستای پیاوین یکی از روستاهای هدف گردشگری در شهرستان بانه می باشد که اجرای طرح هادی با بهره گیری از مصالح بومی و با هدف حفظ بافت با ارزش آن توانسته نقش خوبی در جذب گردشگر داشته باشد.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چگونگی تصمیم‌گیری مالی در سال‌های اول ازدواج
  • اجرای طرح هادی با بهره گیری از مصالح بومی در شهرستان بانه
  • ۷ هزار روستا به شبکه ملی ارتباطات و اینترنت متصل شدند
  • پیشرفت ۹۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاها در آذربایجان شرقی
  • پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • پرداخت بیش از ۶ هزار میلیارد عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • تضمین رشد اقتصاد در سایه سرمایه‌گذاری شرکت‌های جوان دانش‌ محور