Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-16@08:25:43 GMT

«به پرداخت ملت» کوتاه نمی آید

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۸۹۷۸

«به پرداخت ملت» کوتاه نمی آید

جایگاه برتر شرکت «به پرداخت ملت» در حوزه تراکنش های شاپرک و همچنین، برنامه های شرکت برای حفظ موقعیت فعلی خود، نوید روزهای روشنی را به سرمایه گذاران می دهد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، مجوز افزایش سرمایه 107 درصدی شرکت «به پرداخت ملت» از سوی سازمان بورس صادر شد تا پس از تصویب در مجمع فوق العاده، سرمایه اسمی خود را به رقم 3 هزار میلیارد ريال برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مبلغ 850 میلیارد ريال معادل 55 درصد از افزایش سرمایه مذکور از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و 700 میلیارد ريال دیگر از محل سود انباشته استفاده خواهد شد.


لازم به ذکر است که «به پرداخت ملت» هم اکنون با سرمایه یک هزار و 450 میلیارد ريال، سود انباشته 3 هزار و 754 میلیارد ريالی دارد.


هیئت مدیره شرکت پیش بینی کرده در صورت انجام افزایش سرمایه در سال 99 به سود خالص 3 هزرار و 767 میلیارد ريالی دست یابد؛ در غیر این صورت مقدار سود به 3 هزار و 118 میلیارد ريال تنزل خواهد کرد. سود خالص تحقق یافته در سال 98 حدود 3 هزار و 9 میلیارد ريال بود.

 

از آنجا که بخشی قابل ملاحظه‌ای از افزایش سرمایه مذکور از محل سود انباشته و به صورت سهام جایزه است، شرکت در این افزایش سرمایه برای سهامداران جذابیت مطلوبی دارد.


نگاهی به عملکرد «به پرداخت ملت» در 3 ماه سپری شده از سال 99 نشان می دهد که درآمدزایی شرکت روند تندتری نسبت به گذشته دارد.


این شرکت در این مدت 6 هزار و 141 میلیارد ريال درآمد کسب کرد؛ در حالی که در مدت مشابه سال قبل 4 هزار و 161 میلیارد ريال درآمد داشت و به این ترتیب، بهار 99 در مقایسه با بهار 98 رشد 48 درصدی را به معرض نمایش می گذارد.


بیشترین درآمد «پرداخت» از محل خدمات شارژ حاصل می شود و کارمزد تراکنش دومین ممر درآمدی محسوب می شود.


همان‌گونه که ملاحظه می کنید، مبلغ درآمدها به صورت ماهانه بیشتر از ماه های سال قبل است و نشان می دهد که سال 99 نیز روند رو به رشد شرکت در امر درآمدزایی و سودآوری ادامه خواهد داشت.

 

آن چه که «به پرداخت ملت» را از سایر شرکت های PSP متمایز می کند، حفظ جایگاه نخست به دوره های متمادی در حوزه تراکنش های شاپرک است.


این شرکت مدت ها است که بیشترین سهم از نظر تعداد و مبلغ تراکنش از درگاه شاپرک را از آن خود کرده است. بر اساس گزارش های موجود، در اردیبهشت ماه، «به پرداخت ملت» از نظر تعداد تراکنش ها سهم 22.2 درصدی دارد و 26.4 درصد از مبالغ تراکنش از درگاه این شرکت انجام می گیرد.


اختلاف سهم مبلغی بیش از 8 درصدی بین دو شرکت نخست بازار، نقش شرکت «به پرداخت ملت» را در میزان ارزش ريالی تراکنش های پرداخت کارت را به خوبی نشان می دهد.


با این اوصاف و با توجه به برنامه های شرکت در زمینه توسعه فعالیت ها و سهم بازار، به نوعی می توان گفت که رشد درآمدهای «به پرداخت ملت» در سال های آتی تضمین شده است و می تواند جزو سرمایه گذاری های مطمئن و سودآور در بازه زمانی بلندمدت باشد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: به پرداخت ملت پرداخت سود سهام جایزه اخبار مالی اخبار بورسی تاپ پول نیوز افزایش سرمایه پرداخت ملت میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۸۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷ میلیارد ریال وام به هنرمندان صنایع دستی ساوه پرداخت شد

رضا ایاز اظهار کرد: این میزان وام برای حمایت از ۶۵ هنرمند صنایع دستی شهرستان ساوه و به منظور راه‌اندازی کارگاه و یا توسعه و تجهیز آن پرداخت ‌شده است.

وی یاداور شد: ۴۲ میلیارد ریال از این تسهیلات در قالب مشاغل خانگی به ۵۵ هنرمند و پنج میلیارد ریال نیز در قالب تبصره ۱۸ در اختیار ۱۰ هنرمند قرار داده شده است.

هم اکنون در این شهرستان ۴۵۰ هنرمند ثبتی شناسایی شده که این افراد در ۵۰ رشته صنایع دستی فعالیت دارند.

شهرستان ساوه دارای ۴۳۰ اثر تاریخی شناسایی شده است که تاکنون ۱۳۰ مورد از آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۳۲۶ میلیارد تسهیلات به صنایع‌دستی گلستان
  • ۴۷ میلیارد ریال وام به هنرمندان صنایع دستی ساوه پرداخت شد
  • برگشت بورس در کوتاه مدت
  • پرداخت ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی در مرند
  • ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر غرب خراسان پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۳۲۶ میلیارد ریال تسهیلات به حوزه صنایع‌دستی گلستان
  • ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای خط انتقال آب زمینی و هوایی ناحیه صنعتی نیر