Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمدعلی اصل سعیدی پور مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد با بیان اینکه در ۳ ماهه نخست امسال ۶۲۸ هزار و ۵۴۴ تن از انواع کالا‌های اساسی در این بندر تخلیه شده است ،گفت :با حمایت استاندار، مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی و تلاش‌ها و همکاری‌های بین بندر و گمرک، گفت: ۴۰ هزار و ۷۲۹ تن جو، ذرت، روغن خام آفتابگردان و سویا از از اول تا هشتم تیرماه از بندرامیرآباد به سایر استان‌ها ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: ۲۰ هزار و ۷۷۷ تن جو، ۱۲ هزار و ۲۲۰ تن ذرت، ۱۱ هزار و ۳۸۵ تن روغن خام آفتابگردان و یک هزار و ۲۳۴ تن سویا نیز از کشور‌های قزاقستان و روسیه به بندرامیرآباد وارد شده است.

اصل‌سعیدی‌پور با بیان اینکه توسعه و همچنین رونق صادرات و واردات کالا در بندرامیرآباد صنعت حمل ‌و‌ نقل منطقه را نیز فعال کرده، گفت: از ۲ هزارو ۴۴ دستگاه کامیون برای حمل کالا‌های اساسی از بندرامیرآباد به سایر نقاط ایران از اول تا هشتم تیرماه امسال استفاده شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد با تأکید بر اینکه توقف کالا در بنادر فراتر از زمان مجاز و بازه زمانی متعارف سبب تحلیل توانمندی‌های بنادر و کاهش قدرت رقابت پذیری آن‌ها خواهد بود، از آمادگی کامل بندر امیرآباد به عنوان بندر کانونی غلات شمال کشور با ظرفیت فعال سیلوی نگهداری غلات به میزان ۲۳۵ هزار تن و مخازن نگهداری روغن خوراکی با ظرفیت ۶۸ هزار تن جهت تأمین و تخلیه بخش عمده‌ای از کالا‌های اساسی کشور خبر داد.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بندرامیرآباد بنادر و دریانوردی صادرات و واردات کالا های اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۹۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بوشهر ۹۲.۵ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب صبح یکشنبه در بازدید از روند تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر اظهار کرد: طرح‌ها و پروژه‌های بسیار مهمی در بنادر استان بوشهر در دست اجرا است.

وی ادامه داد: توسعه موج شکن بندر کنگان، ساخت چهار پست اسکله رمپ در بندر دیر، طرح جامع بندر گناوه و لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ از مهمترین پروژه‌ها است که با تکمیل آنها ضرب آهنگ توسعه دریامحور در استان بوشهر شتاب و سرعت بیشتری خواهد گرفت.

افزایش عملکرد بنادر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: در فروردین امسال میزان تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بندر بوشهر با افزایش ۹۲.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۶ هزار و ۳۳۸ تی. ای.یو کانتینر رسید.

شکیبی نسب خاطرنشان کرد: پارسال همزمان با ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور اقدام‌های گسترده‌ای برای افزایش عملکرد بنادر بوشهر اجرایی شد که این مهم در عملکرد فروردین ماه بندر بوشهر به خوبی نمایان شده است.

وی افزود: بازاریابی ملی منطقه‌ای، نشست با شرکت‌های کشتیرانی و همچنین برگزاری نشست‌های مستمر هم اندیشی با تجار و بازرگانان از جمله دلایل افزایش رشد عملکرد بندر بوشهر است.

رونق ترانزیت مشتقات نفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: بعد از رونق ترانزیت مشتقات نفتی از بندر بوشهر اکنون افزایش چشمگیر حجم تخلیه و بارگیری ارمغان آور بازگشت رونق به این بندر تاریخی است.

شکیبی نسب یادآور شد: با زیرساخت‌های در دست احداث مجتمع بندری نگین بدون تردید میزان عملکرد بندر بوشهر در آینده نزدیک بسیار فراتر از وضعیت کنونی خواهد بود.

وی افزود: در بنادر تابعه استان بوشهر نیز طرح‌های مهمی در دست ساخت است که از شاخص ترین آنها، توسعه موج شکن بندر کنگان، ساخت چهار پست اسکله رمپ در بندر دیر، طرح جامع بندر گناوه و لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ است.

کد خبر 6084058

دیگر خبرها

  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • فروردین ماه پررونق در بزرگترین بندر شمال 
  • ◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس
  • ۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد
  • آغاز رکورد شکنی بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۳
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر
  • صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر
  • تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بوشهر ۹۲.۵ درصد افزایش یافت
  • رشد ۹۲.۵ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر