Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالمجید طالب تاش رئیس پژوهشکده قرآن وعترت دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های این پژوهشکده در بستر فضای مجازی اظهار کرد: پژوهشکده قرآن و عترت باتوجه به شرایط کشور از لحاظ شیوع کرونا، صفحه‌ای را در فضای مجازی تحت عنوان «پیغام دوست» بازگشایی کرد که این صفحه روزانه یک آیه از قرآن کریم را همراه با ترجمه و تفسیر در گروه‌های مجازی منتشر می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح دیگری تحت عنوان «مسیر مهربانی» در بستر فضای مجازی راه اندازی شد که در این طرح، روایات و احادیث مرتبط به موضوعات روز همراه با تفسیر و ترجمه منتشر می‌شد. انتشار کتاب الکترونیک «راهی به روشنایی» که شامل مجموعه‌ای از دعا و نیایش‌های اهل بیت(ع) در دوران سختی و بیماری برای جوامع اسلامی می‌شد، از دیگر طرح‌هایی بود پژوهشکده در دوران شیوع کرونا در دستور کار قرار داد.

طالب تاش ادامه داد: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم برگزاری جلسات تفسیر قرآن، آیین نامه‌ای را تحت عنوان «رمضان بهار قرآن» تدوین کردیم که تمامی واحدهای دانشگاهی از جمله استادان، دانشجویان و کارکنان در این طرح ثبت نام کنند و تفسیر سوره شوری را در فضای مجازی در دستور کار قرار دهند. بسیاری از واحدهای دانشگاهی این طرح را به وسیله سامانه «دان» برگزار کردند. گزارش‌ ها حاکی از استقبال چشم گیر از طرح بود به طوری که بیش از 20 هزار نفر در آن شرکت کردند.

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی درباره برنامه‌های این پژوهشکده تصریح کرد: همایش مجازی «دعا و تعالی انسان» با همکاری واحد مشهد در آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد که فراخوان به تمامی واحدهای دانشگاهی ارسال شده و درحال دریافت آثار و مقالات هستیم. مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن عترت نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهریورماه به صورت مجازی و حضوری برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: برگزاری جشنواره هنر و ادبیات دینی نیز از دیگر برنامه‌های مهم پژوهشکده در سال جاری خواهد بود که دانشگاهیان آثار هنری دینی و قرآنی خودشان را در آن ارائه خواهند داد. این جشنواره براساس بخش‌نامه‌های سازمان مرکزی به صورت مجازی در اواخر مهرماه برگزار خواهد شد و شرکت کنندگان با تهیه عکس‌هایی از آثار خود و ارسال آن‌ به ما، می توانند در این جشنواره شرکت کنند. برگزیدگان این جشنواره به جشنواره ملی قرآن کریم معرفی خواهند شد.

طالب تاش در پایان خاطرنشان کرد:مقام معظم رهبری در حوزه قرآنی دارای ایده‌های نیکو و اندیشه‌های بلند هستند؛ لذا باید در راستای تبیین اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری فعالیت بیشتری انجام شود. به همین دلیل کنگره‌ بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای با مشارکت آستان قدس رضوی، جامعه المصطفی قم و دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری در آبان‌ماه سال 1401 با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

108 / 167 پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد مسابقات قرآن و عترت جشنواره هنر و ادبیات دینی عبدالمجید طالب تاش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد مسابقات قرآن و عترت جشنواره هنر و ادبیات دینی پژوهشکده قرآن برگزار خواهد شد مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد قرآن و عترت فضای مجازی طالب تاش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۹۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره مردمی «‌مدرسه عشق» در رشت

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس استان گیلان گفت: مراسم‌ اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق، روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ در تالار مرکزی رشت برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سرهنگ پاسدار احمدرضا منشوری ظهر امروز در نشست خبری اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی «‌مدرسه عشق» اظهار داشت: جشنواره مردمی «‌مدرسه عشق» در 6 بخش و 35 قالب و 11 محور با میزبانی مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج استان گیلان برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه هنرمندان مردمی پس از اعلام فراخوان به سایت "مدرسه عشق" مراجعه و آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند افزود: آثار ارسال شده در‌ مرحله ‌نخست مورد داوری استانی و در مرحله دوم به داوری کشوری راه یافت و از مردادماه سال گذشته نیز حدود 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

منشوری با اشاره به اینکه این جشنواره دارای 4 کمیته شامل کمیته اجرایی، دبیرخانه، ارتباطات و فنی و دارای 12 محور است تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، کشف استعدادهای فرهنگی و هنری مردمی و اتصال این استعدادها به یکدیگر برای تعالی‌بخشی هنر در مسیر حق است.

وی با اشاره به ارسال 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره "مدرسه عشق" اضافه کرد: از مجموع 75 هزار اثر، 2 هزار و 900 اثر به مرحله داوری کشوری راه یافت و در نهایت 350 اثر به مرحله نهایی راه پیدا کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس استان گیلان ادامه داد: مراسم‌ اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق، روز چهارشنبه 29 فروردین 1403 ساعت 15 عصر در تالار مرکزی رشت برگزار و از برگزیدگان جشنواره تجلیل به‌عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/612/.

دیگر خبرها

  • ۱۵ اردیبهشت؛ برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره تیتر دانشجویی
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی 
  • برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت تجلیل شدند
  • هفت مسابقه ملی مهارت در همدان برگزار شد
  • تنبیه موشکی رژیم صهیونیستی نشان از اقتدار جمهوری اسلامی است
  • برگزاری جشنواره مردمی «‌مدرسه عشق» در رشت
  • رقابت ۲۵ هزار دانش‌آموز بویراحمدی در مسابقات قرآنی
  • پیشنهاد برگزاری جشنواره گل های داوودی در کاخ مروارید
  • جشنواره گل داوودی در محوطه کاخ مروارید برگزار شود