Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@11:12:40 GMT

ترکیه حق فروش اس۴۰۰ را بدون مجوز روسیه ندارد

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۹۱۲۹

ترکیه حق فروش اس۴۰۰ را بدون مجوز روسیه ندارد

به گزارش افکارنیوز،

در حالی که یکی از سناتور‌های آمریکایی برای پایان‌دادن به بن‌بست سیاسی میان واشنگتن و آنکارا، پیشنهاد افزودن متمم خرید اس۴۰۰ را به لایحه بودجه سال ۲۰۲۱ مطرح کرده است، یک سخنگوی دولت روسیه اعلام کرد که ترکیه نمی‌تواند سامانه دفاع موشکی اس۴۰۰ روسیه را بدون مجوز مسکو به کشور دیگری صادر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار بین الملل-سناتور جان تون اخیرا متممی را در خصوص طرح بودجه سال ۲۰۲۱ ارائه کرده است. هدف از ارائه چنین پیشنهادی پایان دادن به مناقشات طولانی مدت میان واشنگتن و آنکارا بر سر خرید سامانه دفاع موشکی اس۴۰۰ روسیه عنوان شد.

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا نیز هم‌زمان اعلام کرده است که این کشور تا ۲ سال دیگر و تا سال ۲۰۲۲ به ترکیه در ساخت جنگنده اف۳۵ وابسته خواهد بود. به گفته بلومبرگ، این نخستین واکنش پنتاگون در مورد تداوم حضور ترکیه در ساخت جنگنده اف۳۵ است.

وزارت خارجه آمریکا پیش از این اما تهدید کرده بود هر کشوری که سامانه پدافند موشکی اس۴۰۰ روسیه را خریداری کند، تحریم می‌شود. کاخ سفید نیز طبق لایحه بودجه نظامی ۲۰۲۰، مکلّف است ترکیه را تا پایان سال به صورت کامل از برنامه تولید مشترک اف۳۵ کنار بگذارد و حتی تحویل مابقی جنگنده‌های خریداری شده را نیز تعلیق کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترکیه موشکی جنگنده ترکیه موشکی جنگنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۹۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع اخیر موشکی ایران در برابر صهیونیست‌ها تنبیه و تلنگری بیش نبود

ماموستا نادر عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با ابراز خرسندی از مجد و عظمت و شکوه جمهوری اسلامی ایران در مقابل رژیم صهیونیستی اظهار داشت: دفاع موشکی ایران در برابر اسرائیل نشان داد که جمهوری اسلامی ایران هر زمان که بخواهد می‌تواند توسط نیروهای نظامی، انتظامی و سپاه مقتدر، ستمگران و ظالمان را سر جای خود بنشاند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دفاع اخیر موشکی ایران در برابر صهیونیست‌ها، تنبیه و تلنگری بیش نبود تصریح کرد: بی‌شک به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، اگر جمهوری اسلامی ایران در دفعات بعدی اراده کند می‌تواند تل‌اویو را با خاک یکسان کند.

امام جمعه و جماعت مسجد ویلا شهر ارومیه گفت: ظالمان و ستمکاران باید بدانند که به تعبیر آیه شریفه قرآن، با انقلاب و دگرگونی از بین رفته و این نیز دور نخواهد بود.

وی ادامه داد: بی‌تردید بسیار جای مسرت و خرسندی بود که موشک‌ها و پهپادهای ایرانی بر فراز آسمان فلسطین و مسجدالاقصی، قلب و کیان صهیونیست‌ها را به لرزه درآورند.

ماموستا عبداللهی اظهار داشت: امید است بیش از این شاهد این صحنه‌ها بوده و یهود و هم پیمانانشان از بین بروند تا مسلمانان نماز همبستگی و شکر را در مسجدالاقصی اقامه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی
  • نگرانی اینترنشنال از تحویل سامانه اس۴۰۰ روسیه به ایران | این سامانه چه توانایی دارد؟
  • حمایت مردم ترکیه از پاسخ موشکی ایران به رژیم اسرائیل
  • تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا از مرز ۴۰۰ هزار مجوز عبور کرد
  • امریکا / برنامه تبدیل سکوی نفتی به پایگاه‌‌ موشکی
  • آمریکا سکوهای نفتی را به پایگاه‌‌های موشکی تبدیل می کند
  • گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حجازی در زارچ
  • دفاع اخیر موشکی ایران در برابر صهیونیست‌ها تنبیه و تلنگری بیش نبود
  • ایران نقشه کامل سیستم دفاع موشکی اسرائیل را دارد؟ + فیلم | اظهارات جالب توجه شارمین نارونی خبرنگار عرب
  • روسیه : یک فروند سوخو-۲۵ اوکراین سرنگون شد