Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@13:30:28 GMT

ایرباس ۱۵ هزار نفر را اخراج می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۹۱۵۸

ایرباس ۱۵ هزار نفر را اخراج می‌کند

بزرگترین شرکت هوانوردی اروپا اعلام کرد پنج هزار نفر در فرانسه، ۵۱۰۰ نفر در آلمان، ۹۰۰ نفر در اسپانیا، ۱۷۰۰ نفر در انگلیس و ۱۳۰۰ نفر دیگر در سایر مناطق تا اواسط ۲۰۲۱ اخراج خواهند شد و تعداد کل این تعدیل نیرو به ۱۴ هزار نفر می رسد. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شرکت هواپیماسازی ایرباس 15 هزار نفر را تا طی یک سال اخراج خواهد کرد که 900 نفر از آنها در آلمان خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  آینده این شرکت به دنبال فلج شدن سفرهای هوایی به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا به خطر افتاده است.

ایرباس سعی دارد به سرعت با 40 درصد آسیب وارد شده به کسب و کار 55 میلیارد یورویی (61.8 میلیارد دلاری) خود در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا مقابله کند.

 بزرگترین شرکت هوانوردی اروپا اعلام کرد پنج هزار نفر در فرانسه، 5100 نفر در آلمان، 900 نفر در اسپانیا، 1700 نفر در انگلیس و  1300 نفر دیگر  در سایر مناطق تا اواسط 2021 اخراج خواهند شد و تعداد کل این تعدیل نیرو به 14 هزار نفر می رسد.

 آمار کلی این تعدیل نیرو 900 شغل دیگر را هم شامل می شود که قبل از بحران کرونا در واحد ایرتک این شرکت در آلمان از دست رفته بود.

 وزرای دارایی این کشورها عقیده دارند این تعدیل نیرو بسیار زیاد است و انتظار دارند ایرباس از ابزارهای مالی که دولت در اختیار آن قرار می دهد برای کاهش میزان این تعدیل نیرو استفاده کند.

تولید ایرباس 40 درصد طی 2 سال آینده کاهش می یابدبرنامه ایرباس برای تعدیل نیروی داوطلبانه قبل از اخراج کارکنان

 ایرباس قصد دارد این تعدیل نیرو را از پاییز سال جاری میلادی آغاز کرده و تا تابستان سال آینده تکمیل کند.

ایرباس در آوریل اعلام کرده بود تولید خود را یک سوم کاهش می دهد. 37 درصد از 135 هزار نیروی کار ایرباس در همین دهه بازنشسته خواهند شد.

 شرکت هواپیمایی بوئینگ هم 12 هزار شغل را در آمریکا کاهش می دهد که شامل 6770 تعدیل نیروی داوطلبانه می شود.

 انتهای پیام/182

R7586/P/S7,85,81/CT10 بیشتر بخوانید... ایرباس مرخصی اجباری کارکنان خود را تمدید می‌کند افزایش قیمت سهام بوئینگ و ایرباس با وجود رکود تولید

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تعدیل نیرو هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۹۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین سفر هنیه به ایران از زمان آغاز جنگ غزه

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، شبکه خبری المیادین در خبری اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز سه‌شنبه (۷ فروردین) با سفر به تهران، پس از دیدار با وزیر خارجه کشورمان نشستی خبری برگزار خواهد کرد.

منابع خبری تاکید کردند که رئیس دفتر حماس در این سفر با مقامات ایرانی دیدار و درخصوص آخرین تحولات فلسطین و مشخصاً جنگ غزه رایزنی خواهد کرد.

گفتنی است که سفر هنیه به تهران پس از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص آتش‌بس فوری در باریکه غزه صورت می‌گیرد.

شورای امنیت سازمان ملل عصر دوشنبه قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه را تصویب کرد.

واشنگتن تهدید کرده بود در صورتی که متن پیش نویس قطعنامه تعدیل نشود و عبارت آتش‌بس دائم به آتش‌بس تغییر نکند، این قطعنامه را رد خواهد کرد.

سرانجام پس از انجام تعدیل، این قطعنامه با رأی مثبت ۱۴ عضو شورای امنیت سازمان ملل و رأی ممتنع آمریکا به تصویب رسید.

دیگر خبرها

  • لتونی: ناتو آماده اعزام نیرو به اوکراین نیست
  • جنجالی‌ترین جابه‌جایی مدیریتی در سال ۲۰۲۳
  • فراخوان برای اعتصاب‌های جدید در آلمان
  • مخالفت دوباره شولتز با ارسال موشک تاروس و اعزام نیرو به اوکراین
  • آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد
  • چرا لباس تیم ملی آلمان این قدر جنجالی شد؟
  • دومین سفر هنیه به ایران از ابتدای جنگ
  • دومین سفر هنیه به ایران از زمان آغاز جنگ غزه
  • ابعاد جالب جت خصوصی در مقایسه با ایرباس A۳۸۰ (فیلم)
  • نسخه تعدیل‌شده قطعنامه آتش‌بس در غزه تصویب شد