Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سرهنگ امیرهوشنگ حیدری معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کردستان گفت:طی یکسال گذشته کلانتری‌های استان پنج هزار و ۷۰۰ پرونده را به دفاتر مشاوره و مددکاری مستقر در کلانتری‌های سطح استان ارجاع داده‌اند که با تلاش این افراد چهار هزار و ۹۰۰ فقره از این پرونده منجر به سازش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه بخش مشاوره و مددکاری هم اکنون در تمام کلانتری‌های استان دایر شده است، افزود: پرونده‌های مختلفی در زمینه اختلافات مالی و خانوادگی بین اعضای خانواده به این بخش‌ها ارجاع داده می‌شود تا به منظور رفع اخلافات مانع از ورود برخی پرونده‌ها به دادگاه‌ها شوند.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کردستان یادآور شد: مشاوران بکار گرفته شده در این بخش‌ها دانش‌آموختگان رشته‌های مرتبط با مشاوره هستند و یا سنوات خدمتی آنان با موضوعات مرتبط با پرونده‌های ارجاع شده تا بدور از فضای انتظامی و قضایی نسب به حل و رفع اختلافات طرفین دعاوی اقدام شود.

سرهنگ حیدریان اضافه کرد: مرکز مشاوره آرامش در خیابان فلسطین سنندج آماده ارائه مشاوره‌های رایگان در حوزه‌های مختلف از جمکله مشاوره پیش و قبل از ازدواج، مشاوره تحصیلی و خدمات انتظامی به مراجعین است.

او با اشاره به اینکه شماره تماس ۲۱۸۲۳۴۰۰ مرکز مشاوره معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان به صورت تلفنی پاسخگو است، گفت: این مرکز همه روزه پذیرای مراجعین است، اما مردم می‌توانند در روز‌های زوج بعدازظهر‌ها از ساعت ۱۵ تا ۱۷ هم به این مرکز مراجعه کنند.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کردستان تاکید کرد: آموزش همگانی برای حفظ جان و مال افراد جامعه از دیگر فعالیت‌های معاونت اجتماعی است که رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه این معاونت را یاری کنند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراکز مشاوره صلح و سازش خدمات رسانی انتظامی کردستان پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۹۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی

سردار یدالله بوعلی با اشاره به برگزاری پانزدهمین مرحله از پویش «نذر رهایی» در شیراز با بیان اینکه پویش نذر رهایی به‌عنوان یک طرح شاخص در سطح کشور مطرح شده است، گقت: در این مرحله شاهد آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی بوده‌ایم.

او با تصریح اینکه ارزش تقریبی این پرونده‌ها ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده که شامل بخشش و گذشت و پرداخت بخشی از مبالغ شده است، افزود: موفقیت این پویش مرهون همکاری دادگستری فارس، اداره‌کل زندان‌ها، ستاد دیه و سازمان بسیج حقوقدانان سپاه فجر در کنار بسیجیان و خیرین نیک‌اندیش استان فارس است.

بوعلی با اشاره به نقش درخشان شورای حل اختلاف و بخصوص حقوقدانان بسیجی در این مرحله از پویش، گفت: فرهنگ‌سازی صلح و سازش در پرونده‌های قضایی یکی از جوانب مهم در نذر رهایی است و سازمان بسیج حقوقدانان فارس در این زمینه با همراهی شورای حل اختلاف عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۱۳ هزار پرونده در آذربایجان غربی به سازش ختم شد
  • ورود ۶۱۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی
  • افزایش ۷۰ درصدی تعداد تولدها از مادران غیر ایرانی در ۴ سال
  • مشاوران پلیس مرکزی بیش از ۴۲ هزار خدمت روانشناختی ارائه کردند
  • عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است
  • ‌آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی
  • صلح و سازش بیش از 12 هزار و 800 فقره پرونده در آذربایجان‌غربی
  • سازش ۱۳ هزار پرونده قضایی در آذربایجان‌غربی
  • نایین پیشانی تامین کننده امنیت مرکز استان و کشور است
  • ۱۲ هزار و ۸۵۷ پرونده در آذربایجان‌غربی به سازش ختم شد