Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد از تصویب مصوبه حمایتی ویژه ایام کرونا و با هدف کمک به اقتصاد فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر خبر داد.

احسان اصولی با اعلام این خبر، گفت: در جلسه علنی شورا مصوب شد شهرداری مشهد به‌منظور مقابله با تأثیرات شیوع ویروس کرونا و کمک به استمرار فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهر نسبت به ایجاد راهکارهای مفید برای کمک به مراکز فرهنگی و هنری از قبیل سینما، تئاتر، مؤسسات هنری، نگارخانه‌ها و موزه‌های بخش خصوصی اقدام نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان این‌که این برنامه حمایتی در قالب خرید خدمت تا سقف ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و تا پایان سال جاری خواهد بود، اضافه کرد: در این مصوبه خرید بلیت سینما تا سقف ۳۰ درصد از صندلی‌های هر سینما به‌صورت روزانه و تا حداکثر ۱۸ میلیارد ریال، همچنین خرید بلیت تئاتر تا سقف ۳۰ درصد ظرفیت روزانه سالن‌های مشهد و به ارزش نهایی ۶ میلیارد ریال برنامه‌ریزی‌شده است.

به گفته اصولی، نحوه اجرای آن در گام اول از طریق توزیع در اپلیکیشن شهرمن و با اولویت خانواده کارکنان شهرداری و در گام دوم با توزیع از طریق شورای اجتماعی محلات و فرهنگ‌سراها خواهد بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: حمایت از هنرهای نمایشی در گروه تئاتر خیابانی نیز در این طرح دیده‌شده که برای حمایت از ۲۰ گروه نمایشی، سقف اعتباری ۳ میلیارد ریال و توزیع توسط سازمان اجتماعی فرهنگی دیده‌شده است. همچنین سازمان اجتماعی فرهنگی مکلف شده در حمایت از نگارخانه‌ها، مجموعه‌دارها و موزه‌های بخش خصوصی، برای حداکثر ۱۰۰ نمایشگاه هزینه تأمین بلیت تا سقف ۲ میلیارد ریال را در نظر بگیرد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد؛ اصولی خاطرنشان کرد: خرید خدمات از ۱۴۰ آموزشگاه آزاد هنری تا سقف ۸۰ درصد تخفیف ارائه خدمات نیز پیش‌بینی‌شده و برای آن مبلغ ۱۰ میلیارد ریال در نظر گرفته‌شده است. نحوه توزیع این بسته نیز از طریق اپلیکیشن شهر من و با اولویت خانواده کارکنان شهرداری در رده‌های مختلف استخدامی خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شورای شهر مشهد میلیارد ریال تا سقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۹۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،یاوری دبیر اولین دوره جشنواره قصص قرآنی گفت: دانش آموزان مدارس مفتاح و مدارس ناحیه‌های ۴ و ۶ آثار هنری خود را در قالب‌های گوناگون هنری به این جشنواره ارسال کرده بودند. 

او با اشاره به در یافت ۶۳۵ اثر، افزود: آثار دریافت شده در بخش‌های نماهنگ، نقالی، نمایش نامه نویسی، سرود، پادکست، نقاشی و نماهنگ بود که ۳۷ اثر برگزیده، ۲۷ اثر شایسته تقدیر و هفت اثر گروهی برگزیده شد.

دیگر خبرها

  • استعدادهای برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان حمایت شوند
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابر فرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است