Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@17:38:51 GMT

ترامپ پیروز انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا خواهد بود؟

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۹۲۶۱

ترامپ پیروز انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا خواهد بود؟

مساله اوکراین گیت، استفاده مکرر از الفاظ توهین‌آمیز، نژادپرستی، سرشاخ شدن با رسانه‌ها و مسائلی از این دست موجب شده دونالد ترامپ وضعیت مناسبی در کارزار انتخاباتی نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وضعیت نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نیز آنچنان مطلوب نیست. ترامپ چهره محبوب روشنفکران آمریکا نبوده، اما رأی دهندگان عادی چه نظری درباره وی دارند؟

در شرایطی که ترامپ با مسئله مرگ جورج فلوید و اعتراضات علیه نژاد پرستی درگیر است، در اردوگاه دموکرات‌ها هم چندان وضعیت خوب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افشای محتوای گفتگوی ترامپ و رئیس جمهور اوکراین در ۲۵ جولای ۲۰۱۹ (سه مرداد) به "اوکراین گیت" مشهور شده است. ابتدا روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به نقل از جامعه اطلاعاتی آمریکا نوشت بود که ترامپ در تماس تلفنی با زلینسکی، از وی خواسته بود در مورد تعاملات بازرگانی هانتر، پسر جو بایدن، در اوکراین تحقیق کند به امید اینکه زلینسکی تخلفاتی کشف کند که ترامپ بتواند از آن‌ها علیه بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آینده استفاده کند. این تماس تلفنی چند روز پس از تعلیق کمک ۳۹۱ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین اتفاق افتاد. علاوه بر این دموکرات‌ها هیچوقت نتوانستند توجه رأی دهندگان عادی را برای رأی دادن به خود جلب کنند.

قتل جورج فلوید، خشم از نژادپرستی و اوضاع بد اقتصادی و سیاست‌های داخلی دولت ترامپ هم باعث شده ۷۵ شهر آمریکا به میان آشوب کشانده شود. درگیری شدید نیروهای امنیتی با معترضان نیز از دیگر تبعات این نژاد پرستی عیان در آمریکا بود که باعث برخی را به این مجاب که که شانس شکست ترامپ، مانند دموکرات‌ها کم نیست.

در حالی که پنج ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، هنوز تصمیم‌گیری برای حدس پیروز انتخابات آمریکا بسیار دشوار است. باید دید اعتراضات نژادی جاری در ایالات متحده باعث شکست ترامپ می‌شود، یا دموکرات‌ها به دلیل فاش شدن برخی رسوایی‌های مالی بازنده انتخابات خواهند بود؟

جو بایدن قدرت رقابت با ترامپ را ندارد

علیرضا محرابی، کارشناس مسائل آمریکا معتقد است که در حال حاضر نمی‌توان با یقین موفقیت ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پیش بینی کرد؛ زیرا در حال حاضر وضعیت آمریکا به صورتی است که شانس هردو نامزد انتخابات ریاست جمهوری برای راه یابی به کاخ سفید بالا است.

به عقیده وی نقطه اوج انتخابات این کشور در ماه اکتبر است که در آن زمان تمام سناتورهای آمریکا بر اساس رأی الکترال نظر قطعی خود را اعلام می‌کنند.

به گفته این کارشناس مسائل آمریکا، بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی ایالات متحده حامیان جدی دونالد ترامپ در انتخابات گذشته آمریکا بودند، به همین دلیل ممکن است این بنگاه‌ها بازهم تصمیم به حمایت دوباره از ترامپ بگیرند که در این صورت امکان پیروزی ترامپ بسیار بالا است.

محرابی می‌گوید که جو بایدن، نامزد حزب دموکرات آمریکا، قدرت رقابت با ترامپ را ندارد؛ زیرا خانواده بایدن همیشه به عنوان نفرات دوم در قدرت حضور داشتند و به همین دلیا شانس کمتری نسبت به ترامپ دارد؛ به همین دلیل ترامپ و دموکرات‌ها به دلیل وجود اعتراضات گسترده با چالش‌های زیادی رو به رو هستند.

بهفته وی، باید به این نکته توجه کرو که رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا مستقیماً توسط مردم انتخاب نمی‌شود، همان طور که در رقابت بین "الگور" و "جورج بوش" در سال ٢٠٠٠، تعداد آرای الگور چندین میلیون بیشتر از جورج بوش بود، اما میل سناتورهای آمریکا نسبت به پیروزی بوش بود و به همین دلیل وی رئیس جمهور ایلات متحده شد.

محرابی خاطرنشان می‌کند: هیئت ۵۳۸ نفره انتخاب کنندگان ریاست جمهوری که دارای کارت الکترال هستند، تأثیرگذاری بسیاری در نتیجه انتخابات دارند، اما در حال حاضر جمهوری خواهان در برخی از ایالات‌ها مخالف ترامپ هستند.

ترامپ به دنبال راه اندازی فضای دو قطبی در آمریکا است

محمود دهقان، تحلیلگر مسائل بین‌الملل اما نظر دیگری دارد.

به عقیده وی سیاه پوستان آمریکا تنها ۱۵ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند که اکثریت‌ها آنها حق مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری را ندارند و به همین دلیل است که دونالد ترامپ معترضان را اوباش و خلافکار نامیده و به دنبال کسب محبوبیت در بین سفید پوستان است.

به گفته این کارشناس مسائل بین‌الملل، به دنبال راه اندازی فضایی دو قطبی میان سفید پوستان و مهاجران است تا بتواند با استفاده از این فرصت رأی اکثریت سفید پوستان را کسب کند.

دهقان می‌گوید که در ایالات متحده طبقه روشنفکر و تحصیل کرده، در دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری به دونالد ترامپ رأی ندادند؛ بنابراین پیروزی ترامپ در انتخابات قبلی به نوعی پیروزی حاشیه بر متن بود؛ زیرا وی با تحریک اقشار کم در آمد توانست در انتخابات به پیروزی برسد. در حال حاضر نیز سعی دارد با بزرگ نمایی در مورد عامل نا امنی و بیکاری‌ها در آمریکا را معترضان نشان دهد.

وی خاطرنشان می‌کند: نفوذ خانواده کاندیداها در حلقه قدرت آمریکا نمی‌تواند نقش مؤثری در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشد، توانست قدرت را در دست بگیرد؛ زیرا اوباما محصول شرایط بحرانی آمریکا بعد از دوره ریاست جمهوری جورج بوش پسر بود که مردم به شدت نسبت به سیاست‌های وی ناراضی بودند و احساس کردند اگر جمهوری خواهان باز هم در قدرت باشند.

کد خبر 431459

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ترامپ دونالد ترامپ انتخابات انتخابات آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق انتخابات ریاست جمهوری دونالد ترامپ ایالات متحده همین دلیل حال حاضر دموکرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۹۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محاکمه ترامپ در دادگاه نیویورک آغاز شد

دونالد ترامپ، اولین رئیس جمهور سابق در تاریخ آمریکا خواهد بود که به اتهامات جنایی محاکمه می‌شود. با انتخاب هیات منصفه امروز دوشنبه ترامپ در پرونده‌ای در نیویورک به دلیل پولی که قبل از انتخابات ۲۰۱۶ به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی پرداخت کرده بود، محاکمه خواهد شد.

براساس گزارش خبرگزاری آلمان، شایان ذکر است که ترامپ که چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا بود و قرار است در نوامبر آینده برای رقابت مجدد با جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا نامزد شود، به ۳۴ فقره جعل سوابق تجاری متهم شده است.

این بازیگر فیلم های غیراخلاقی گفت که به او پول داده شده تا در مورد رابطه‌ای که با ترامپ در سال ۲۰۰۶ داشته ساکت بماند. او اعتراف کرد که ترامپ در آستانه انتخابات ۲۰۱۶ به او پول داده است تا از اتهامات نادرست و باج خواهی او جلوگیری کند.

وکلای ترامپ چندین تلاش ناموفق برای به تعویق انداختن محاکمه داشتند، تاکتیکی که آنها در سه پرونده جنایی دیگر رئیس جمهور سابق نیز استفاده کردند. با این وجود ترامپ که در تمامی اتهامات علیه خود اعتراف کرده بی گناه است، در صورت مجرم شناخته شدن با حداکثر چهار سال زندان مواجه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • تظاهرات هزاران نفر در آمریکا علیه حملات رژیم اسرائیل در غزه
  • به نظر آمریکایی‌ها دوره ریاست ترامپ از زمان بایدن بهتر بوده است
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • بهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • محاکمه ترامپ در دادگاه نیویورک آغاز شد
  • پایان برتری زود‌هنگام ترامپ بر بایدن
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره