Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: امسال در قالب طرح «جهش مهارت» برای آموزش حرفه‌ای 14 هزار نفر برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بعد از پایان آموزش و مهارت‌آموزی با ارائه تسهیلات با همکاری دستگاه‌های مربوطه، جذب کار شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، یاور محمدی امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به آمادگی برای آموزش 5 هزار و 200 حرفه استاندارد، گفت: هم‌اکنون 500 حرفه در استان کرمانشاه در مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه به فعالیت 20 مرکز و 134 کارگاه اشاره و بیان کرد: 230 آموزشگاه آزاد هم در استان با پذیرش علاقمندان حرفه‌آموز در حال فعالیت هستند.

وی با تاکید بر لزوم جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی مهارت، گفت: امسال با توجه به نامگذاری سال جهش تولید طرحی به‌نام «جهش مهارت» داریم، بنابراین برای آموزش حرفه‌ای 14 هزار نفر برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بعد از پایان آموزش و مهارت‌آموزی با ارائه تسهیلات با همکاری دستگاه‌های مربوطه، جذب کار شوند.

محمدی به توجه بالای خانواده‌ها به رشته‌های نظری به خصوص تجربی اشاره کرد و افزود: رقابت در رشته تجربی بالا است در حالی که دیگر مسیر شغلی تجربی نیست، خانواده‌ها کمک کنند تا فرزندان آن‌ها به سمت مهارت‌آموزی بروند.

وی مدرک فنی و حرفه‌ای را جزء معتبرترین مدارک جهانی دانست و گفت: برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ساعات تدریس، محتوی تدریس، تکنیک‌های مهارت‌آموزی و... شاخص‌های جهانی تعریف شده است و آزمونی که گرفته می‌شود براساس استانداردها است.

محمدی به توجه و ذهنیت جامعه نسبت به تحصیلات دانشگاهی اشاره کرد و گفت: جوانان شغل را در ادارات و مراکز دولتی جست‌وجو می‌کنند و این یک جدال جدی بین عرضه نیروی کار و پذیرش ایجاد می‌کند، دانشگاه نیرو عرضه می‌کند ولی متناسب با بازار کار و شغل نیست، بنابراین برای ورود به بازار کار دوره‌های فنی‌وحرفه‌ای را طی می‌کنند.

وی پیشنهاد کرد، علاقمندان به کسب و کار قبل از ورود به دانشگاه مهارت را یاد بگیرند، ظرفیت مهارت برای ایجاد شغل بالا است حداقل 60 درصد از افراد که بعد از آموزش مهارت توانمندی و صلاحیت لازم را کسب کنند می‌توانند بستر لازم را برای کسب و کار داشته باشند.

این مسؤول به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: فنی و حرفه‌ای یکی از حوزه‌های بود که آموزشگاه‌های زیادی دارد که به خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل و دچار مشکل شدند.

وی ادامه داد: به هر حال طبق پیش‌بینی‌ها این ویروس مدت‌ها با ما زندگی خواهد کرد و طبیعتا یکی از خصلت‌های جامعه فعال، پویا و آماده به کار این است که همیشه با شرایط سخت خود را آماده و ادامه کار دهد، بنابراین باید با رعایت موازین بهداشتی با کرونا همنوا شویم تا بتوانیم زندگی کنیم و و با بازگشت کسب و کارها ناشی از حوزه فن و حرفه، مهارت و توانمندی، آموزش‌هایی را ارائه دهیم.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش کرمانشاه رسانه استاندارد جهش مهارت حرفه ای کسب و کار آموزش فنی و حرفه ای مهارت آموزی برای آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۹۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سید محمد حسینی با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی اظهارداشت: دانشگاه های فنی و هنرستان ها اگر در کنار کارخانه ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارکهای علمی و فناوری باشند می توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان  بهره ببرند

دکتر حسینی افزود: از طرف دیگر فرهنگ سازی در جامعه و بین خانواده ها برای سوق دادن فرزندان به سمت مهارت آموزی در دانشگاه ها از اهمیت فراوانی برخوردار است تا فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای در سال های اخیر با حمایت دولت مردمی گام های بلندی به سمت مهارت افزایی برداشته است و جوانان گرایش و اقبال بیشتری برای تحصیل در این دانشگاه پیدا کرده اند چون اشتغال به کار آنان در آینده تقریباً تضمین شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی اظهارداشت: دانشگاه های فنی و هنرستان ها اگر در کنار کارخانه ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارکهای علمی و فناوری باشند می توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان  بهره ببرند همچنان که دانشگاههای علوم پزشکی از دسترسی به بیمارستان ها برای آموزش دانشجویان بیشترین استفاده را بعمل می آورند.

دکتر حسینی همچنین با اشاره به مطالبه  اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای مبنی بر تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه ملی مهارت و تاسیس شهر مشاغل و پارک های مهارت و صنایع خلاقه، این پیشنهادها را موجه و قابل پیگیری دانست.

در پایان این مراسم با حضور دکتر حسینی از برگزیدگان کنفرانس، پژوهشگران برتر، حامیان دانشگاه و کنفرانس و نیز پیشکسوتان دانشگاه از جمله پروفسور حسن کی پور تجلیل شد.

 

 

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • جاعلان مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود