Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: آنچه باید مورد بازخواست و انتقاد قرار بگیرد، موضع و سیاست‌های فرانسه به‌ویژه ماکرون درباره لیبی است. ابتدا باید درستگو و شفاف باشند، سپس می‌توانند از ترکیه انتقاد کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در نشست مشترک خبری با پیتر سیارتو، همتای مجارستانی خود در آنکارا اظهار داشت: از یک سو، ناتو روسیه را تهدید می‌بیند، از سوی دیگر فرانسه به‌ عنوان یک متحد ناتو، سعی دارد موجودیت روسیه در لیبی را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه علیه ترکیه در دیدار با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت: ترکیه با دولت لیبی یعنی تنها قدرت مشروع در این کشور همکاری می‌کند. حتی اگر به نظر می‌رسد ترکیه و روسیه مخالف یکدیگر هستند، برای برقرار آتش‌بس تلاش می‌کنند. در صدد نیستیم که اوضاع لیبی را وخیم‌تر کنیم. باهم در خصوص توافق جدید آتش‌بس مذاکره می‌کنیم. مثل کاری که در سوریه انجام داده‌ایم. 

آینده اروپا بعد از بحران کرونا محور اصلی مذاکرات ماکرون و مرکل در برلیناطمینان ماکرون از پیشرفت در روابط با روسیهواکنش آنکارا به اظهارات ماکرون: دچار زوال عقل شده‌ای

چاووش‌اوغلو افزود: ولی ماکرون و فرانسه تحت مدیریت وی، مانند گذشته که با یک رویکرد استعمارگری تمام آفریقا را دچار بی‌ثباتی کرده و در 2011 لیبی را بمباران و سپس ترک کرد، اکنون نیز با یک رویکرد تخریب‌گرانه در این کشور فقط برای اهداف و منافع خود حضور دارد.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین تاکید کرد: آنچه باید مورد بازخواست و انتقاد قرار بگیرد، موضع و سیاست‌های فرانسه به‌ویژه ماکرون است. ابتدا باید درستگو و شفاف باشند، سپس می‌توانند از ترکیه انتقاد کنند. خود ماکرون هم دیده است که انجام چنین اقداماتی علیه ترکیه فایده‌ای برای وی در سیاست داخلی فرانسه ندارد. امیدوارم از این هم درس بگیرد.

انتهای پیام/

R1396/P/S8,88,89,1414/CT12 واژه های کاربردی مرتبط کشور ترکیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور ترکیه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۹۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا از لهستان به دلیل استقرار تسلیحات هسته‌ای انتقاد کرد

پیش از این، آندری دودا، رئیس جمهور لهستان، گفته بود که کشورش آماده میزبانی از تسلیحات هسته‌ای ناتو "برای تقویت امنیت جناح شرقی ناتو" است. با این حال، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به این اظهار نظر پاسخ داد و آن را "تحریک آمیز" توصیف کرد.

وی افزود: مقامات لهستانی جاه طلبی‌های خود را در مورد اینکه چگونه می‌خواهند به سلاح‌های هسته‌ای ایالات متحده مستقر در اروپا نزدیکتر شوند پنهان نکرده اند و برای مدت طولانی فعالانه آنها را در سیاست عمیقا خصمانه خود در قبال روسیه قرار داده اند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: تسلیحات هسته‌ای آمریکا بلافاصله توجه ستاد کل نیرو‌های مسلح فدراسیون روسیه را به خود جلب می‌کند و در صورت استقرار در خاک لهستان در برنامه ریزی نظامی مورد توجه قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد ورشو دیوانه وار در حال تلاش برای جلب توجه بیشتر برنامه ریزان نظامی در ستاد کل روسیه است. تصور اینکه در صورت ظهور سلاح‌های هسته‌ای آمریکایی در خاک لهستان، تاسیسات مربوطه بلافاصله دوباره پر می‌شود، دشوار نیست. 

این دیپلمات گفت: فهرست اهداف قانونی برای تخریب در شرایط رویارویی نظامی مستقیم با ناتو پیش رو است.

پیشتر، رئیس جمهور لهستان گفت: اگر متحدان ما تصمیم به استقرار تسلیحات هسته‌ای در چارچوب افزایش امنیت جناح شرقی ناتو بگیرند، ما برای آن آماده‌ایم. ما متحد ناتو هستیم و تعهداتی نیز در این زمینه داریم، یعنی صرفا یک سیاست کلی را اجرا می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • جریمه انتقاد از جنایات جنگی در کشور مدعی مهد دموکراسی!
  • پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد
  • نماینده ارشد پارلمان فرانسه به دلیل انتقاد از اسراییل احضار شد
  • پاسخ جالب چالهان‌اوغلو به میلانی‌ها پس از قهرمانی اینتر+ عکس
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • زاخارووا از لهستان به دلیل استقرار تسلیحات هسته‌ای انتقاد کرد