Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار همدان با بیان این که طرح تاسیس شهر جدید حورا نیاز به مطالعات بیشتر دارد گفت: حق نداریم برای تامین منابع مالی اعضا و جوارح شهر را بفروشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سید سعید شاهرخی شامگاه سه‌شنبه در صحن شورای اسلامی شهر همدان با بیان این که شورا به عنوان یک اصل مهم از قانون اساسی، نشات گرفته از قرآن و روح امام راحل است اظهار داشت: تاکید بر این است مردم با انتخاب نخبگان و نمایندگان خود شهر را اداره کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت والای همدان در کشور به عنوان دارالمجاهدین، دارالمومنین، پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین و پایتخت گردشگری آسیا افزود: نگاه کشور و دیگر استان‌ها نسبت به همدان بسیار بیشتر و عمیق‌تر از آن چه است که فکر می‌کنیم و به همین دلیل باید دست در دست هم برای توسعه همدان کارهای بزرگتری انجام دهیم.

استاندار همدان با اشاره به این که کار بزرگ نیاز به نگاه بلند دارد گفت: باید کاری کنیم هم‌افزایی و تعامل بین دستگا‌ه‌ها و شورای شهر بیشتر شود.

شاهرخی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد: الان زمان ارائه گزارش عملکرد نیست. کارهای روزمره مانند آسفالت کار شهرداری مناطق است و شورا باید تفکراتش را بالا ببرد و به فکر امور مهم‌تر باشد.

وی تاکید کرد: باید به گونه‌ای تصمیم گرفت که موجب تسهیل زندگی و افزایش رفاه مردم شود نه بالعکس.

حاجی‌دلیگانی: عملکرد نامناسب دولت و وزارت راه‌ و‌ شهرسازی سبب وضعیت فعلی مسکن شده استاز گوشه و کنار خراسان جنوبی| بازدید معاون استاندار از اداره کل راه و شهرسازی / بررسی مشکلات نیروگاه زغالسنگطرح نهضت خانه‌سازی ناجا در زنجان کلید خورد/ فرماندهی انتظامی زنجان با اداره‌کل شهرسازی تفاهم‌نامه امضا کردندتأیید بازداشت کارشناس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران

استاندار همدان اظهار داشت: در شورای شهر باید طرح‌هایی تصویب شود که درآمد پایدار برای شهر داشته باشد و دیگر نباید نگاه‌‌مان به جیب مردم باشد که چندان هم پر نیست.

شاهرخی با اشاره به این که اگر شهر با فکر و اندیشه اداره شود سرمایه و سرمایه‌گذار هم به سمت شهر می‌آید تصریح کرد: ما حق نداریم به خاطر تامین منابع مالی اعضا و جوارح شهر را بفروشیم.

وی با تاکید بر حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در همدان گفت: برای آرامگاه بوعلی یک طرح ویژه گردشگری تدوین کنید و استانداری برای حمایت از این طرح قید ساختمان فرمانداری و مخابرات را می‌زند.

استاندار همدان با اشاره به اجرای 4 طرح بزرگ گردشگری در همدان عنوان کرد: 240 هکتار زمین را در سد اکباتان برای تبدیل به بوستان بین‌المللی در اختیار این طرح گذاشتیم.

شاهرخی افزود: ماموریت دادیم در 240 هکتار زمین در اطراف غار علیصدر مجتمع گردشگری بزرگی احداث کنند که قابلیت نگه داشتن مسافر به مدت 48 ساعت را داشته باشد.

وی با اشاره به این که طرح منطقه نمونه گردشگری باغ میوه جنب فرودگاه همدان مصوبه دولت دارد اظهار داشت: نمی‌شود هر بار یک گوشه از این منطقه را به یک کار اختصاص داد، بلکه بر اساس طرح یک سایت بین‌المللی گردشگری باید پیش برویم.

استاندار همدان با بیان این که دامنه شمالی الوند با توجه به منحصر به فرد بودنش در کشور یک نعمت برای همدان به شمار می‌رود گفت: از مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواسته‌ایم با کمک محیط زیست، منابع طبیعی و سایر ارگان‌های مربوطه یک طرح جامع برای توسعه گردشگری این منطقه تهیه کند.

شاهرخی با اشاره به اتفاقات اخیر در دامنه الوند عنوان کرد: رفتار غیرقانونی را در دامنه الوند نمی‌پذیریم، اما این به آن معنی نیست که کاری در منطقه انجام نشود، بلکه کار باید علمی و با مصوبه مراجع مربوطه باشد.

وی با اشاره به این که از دستگا‌ه‌های متولی خواستم نسبت به محیط زیست و منابع طبیعی حساس باشند تصریح کرد: باید به حاشیه شهر‌ها توجه بیشتر شود.

استاندار همدان با اشاره به این که گرانی مسکن مختص همدان نیست افزود: باید تراکم را منطقی بالا و پایین ببریم، در جایی که زمین متری 40 میلیون تومان است نباید فقط مجوز 3 طبقه داد و برج‌سازی را با رعایت ضوابط قانونی در همدان ترویج دهیم.

شاهرخی با اشاره به این که برای بهبود وضعیت مسکن هر طرح کارشناسی را بلافاصله تایید می‌کنیم اظهار داشت: گردشکار در نظام مهندسی به یک معضل تبدیل شده و روند کار باید کوتاه شود. 

شاهرخی با اشاره به سخنان ابراهیم مولوی، عضو شورای شهر همدان مبنی بر این که کشور بدون امید و تدبیر اداره می‌شود عنوان کرد: کشور هم با امید اداره می‌شود و هم با تدبیر که اگر نبود تدبیر طراحی آمریکا برای پاشیدن اقتصاد ایران در آبان 97 عملی می‌شد. 

وی از رویه نابودی باغات همدان گلایه کرد و با بیان این که این مسئولیت مهم در دست شورا و شهرداری است گفت: با چه مجوزی در یک باغ، ساختمان 4 طبقه زده می‌شود؟ این باغ‌ها باید مانند باغ‌های شهر قزوین ثبت ملی شود.

استاندار همدام با گلایه از عملکرد کمیسیون ماده 100 شهرداری همدان به دلیل صدور برخی مجوزها و گذر از تخلفات با پرداخت جریمه تاکید کرد: تبدیل تخلفات ساختمانی به جریمه، فقط در زمانی مجاز است که با اصول شهرسازی مغایرت نداشته باشد.

شاهرخی با اشاره به این که تیمی را برای بررسی عملکرد کمیسیون ماده 100 تشکیل می‌دهم گفت: طرح قطار شهری با پیگیری‌های دکتر حاجی بابایی طرح بسیار خوبی است که اعتبار ملی دارد.

وی در رابطه با طرح ایجاد شهر جدید حورا عنوان کرد: تاسیس این شهر جدید نیازمند کار مطالعاتی و کارشناسی بیشتر است.

انتهای پیام/747/ی

R41405/P/S6,75/CT11 بیشتر بخوانید... بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های راهسازی اردبیل به روایت تصویر وزیر راه و شهرسازی در اردبیل: فاقدین مسکن ‌به‌زودی صاحب مسکن می‌شوند / در طرح اقدام ملی مسکن ۷۷درصد ریزش ثبت‌نامی داشتیم وزیر راه و شهرسازی: فاز دوم مطالعات راه‌آهن اردبیل به مغان به‌زودی به اتمام می‌رسد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار همدان راه و شهرسازی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۹۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اخبار درباره طرح کالابرگ الکترونیک ۱۴۰۳

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تامین منابع کالابرگ به خوبی توسط دولت انجام گرفته است. در این مرحله که از بهمن ماه شروع و تا اردیبهشت ادامه دارد در این مرحله منابع به صورت کامل تامین شده است.

کد خبر 745128

دیگر خبرها

  • اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی
  • برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال ۱۴۰۳
  • نارضایتی استاندار همدان از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات
  • ١٠ هزار مگاوات از بار شبکه برق در تابستان ١٤٠٢ با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد
  • جدیدترین اخبار درباره طرح کالابرگ الکترونیک ۱۴۰۳
  • نیاز دانشگاه آزاد اسلامی دستیابی به منابع پایدار درآمدی است
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین
  • ۱۰ هزار مگاوات از مصرف برق در تابستان گذشته با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین/ سهم ۵۰ همتی فکتورینگ
  • پیش بینی ۳.۲ همت تسهیلات قرض الحسنه برای شرکت‌های دانش‌بنیان