Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی حزب حاکم ترکیه گفت، هیچ زمینه قانونی برای کشورش برای فروش سامانه‌های دفاعی موشکی اس-۴۰۰ که از روسیه خریداری کرده، وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پیشتر سنای آمریکا به دنبال متممی برای قانون اختیار دفاع ملی ۲۰۲۱ بوده که به این کشور اجازه دهد تا سامانه‌های دفاعی موشکی اس-۴۰۰ ترکیه ساخت روسیه را برای حل مشکلاتی که بر سر عدم تطابق آنها با برنامه جنگنده‌های اف-۳۵ ایالات متحده به وجود آمده، خریداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمر چلیک، سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه همچنین به این مساله اشاره کرد که آنکارا در ابتدای امر تمایل داشت تا سیستم‌های دفاع موشکی پاتریوت آمریکا را بخرد اما پاسخی از واشنگتن دریافت نکرد.

وی همچنین گفت، ترکیه کاربر نهایی این سامانه‌های روسی است و به هیچ وجه کشور دیگری نمی‌تواند آنها را مجدد خریداری کند.

اظهارات وی در حالی مطرح شده که سرویس فدرال روسیه در امور همکاری فناوری ارتش به این مساله اشاره کرده بود که آنکارا نمی‌تواند سیستم‌های اس-۴۰۰ را بدون توافق با مسکو به آمریکا مجدد بفروشد.

یکی از سخنگوهای این سرویس روسی گفت: برای صادرات تولیدات ارتش، خریدار تسلیحات ما باید اعلامیه پایان استفاده را به طرف روسی بفرستد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه آمريكا اس400 اس ۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۹۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از تلاش غرب برای تأثیرگذاری بر نهادهای بین المللی نظیر اینترپل انتقاد کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که سازمان بین المللی پلیس جنایی «اینترپل» در حال کشیده شدن به بازی سیاسی غرب است. هدف این بازی قطع ارتباط روسیه با منابع اطلاعاتی سازمان اینترپل است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، درباره بیانیه اخیر دبیر کل اینترپل، گفت که دبیرکل اینترپل به عنوان رئیس این نهاد، به نمایندگی از کل جامعه پلیس جهانی، نقض ناپذیری اصول بنیادین این سازمان را تایید کرد.

زاخارووا در یک نشست خبری گفت که مسکو از بیانیه اخیر «یورگن استاک» دبیر کل اینترپل حمایت می‌کند، اما اینترپل باید در مورد بیانیه خود در سال ۲۰۲۲، برای قطع همکاری اطلاعاتی با روسیه، کاری انجام دهد.

یورگن استاک، دبیر کل اینترپل روز شنبه اعلام کرد که این سازمان بین المللی آماده است تا به مقامات روسی در تحقیقات مربوط به حمله تروریستی به سالن کنسرت کراکوس مسکو کمک کند.

کد خبر 6063784

دیگر خبرها

  • کرملین: همه عاملان جنایت‌های اوکراین باید مجازات ‌شوند
  • خبرگزاری روسی: شرکت های خارجی پس از ترک روسیه ۱۰۷ میلیارد دلار ضرر کردند
  • دیوار مرزی برای کشور لازم است/ در زمینه اتباع خارجی خلاء قانونی داریم
  • غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • روسیه : غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • توهین دوباره بایدن به پوتین | سومین لقب رئیس جمهور آمریکا برای همتای روسی
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشور‌های دوست متکی هستیم
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشورهای دوست متکی هستیم
  • غرب‌گرا‌ها علاقه ندارند روابط ما با روسیه بهتر شود