Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کامران گردان شامگاه سه شنبه در صحن شورای شهر همدان با اشاره به اینکه مسئولیت تصمیم‌گیری حوزه مبارزه با ویروس کرونا از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به استان‌ها، واگذار شده است؛ گفت: نظارت و دستورات صریح به تمامی ادارات در راستای اجتماعی کردن مبحث مقابله با کرونا، بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نباید سهل‌نگاری برخی مسئولان و مردم موجب هدر رفت تلاش‌های صورت گرفته در ماه‌های گذشته شود؛ گفت: برای همگان، حتی حفظ جانِ یک هم‌استانی هم باید اولویت نخست باشد.

گردان با تاکید بر اینکه باید از محافظه‌کاری و ارائه آمار غیرواقعی پرهیز کنیم و ضمن آموزش مجدد به مردم برای زندگی کردن با کرونا، خطرات جدی این ویروس مرگ‌بار اعلام شود و اطلاع‌رسانی دقیق صورت گیرد، گفت: با توجه به اینکه با آغاز به کار تالارها، اجتماعات خطرآفرین شکل می‌گیرد، از این‌رو باید در خصوص فعالیت آنها، تجدیدنظر شود.

وی با بیان اینکه باید اجباری کردن استفاده از ماسک در اماکن عمومی، ادارات و اتوبوس‌ها با قید فوریت اجرایی شود، گفت: باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از زحمات کادر سلامت استان همدان کم کرد.

گردان در ادامه به ساخت و سازها در باغ‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه همدان از قدیم‌الایام به عنوان «باغ‌شهر» معروف بوده و در حال حاضر نیز شهروندان علاقه وافری به ایجاد باغ‌ها و احیای آن دارند، افزود: یکسری قوانین و دستورالعمل در خصوص ارائه مجوز برای باغ‌ها در نظر گرفته شده که با شرایط باغ‌های شهر سنخیت ندارد.

وی گفت: این موضوع موجب بروز مشکلات متعدد برای شهرداری و شهروندان و ایجاد مغایرت با سوابق قبلی در شهرداری و مجوزهای صادره از سوی اداره جهاد کشاورزی شده است.

وی عنوان کرد: در راستای رفع این مشکل، جلساتی با حضور متولیان امر از جمله جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، مسکن، شهرداری و استانداری تشکیل و پیشنهاد شد دستورالعملی در استانداری تدوین شود تا این دستورالعمل، ملاک عمل تمام ادارات در حوزه باغ‌ها قرار گیرد که با پیگیری‌های انجام شده، بخشی از این دستورالعمل، تدوین و نیازمند تکمیل و ابلاغ است.

وی به وعده استاندار وقت مبنی بر تزریق اعتبار برای تکمیل پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید سردار همدانی اشاره و عنوان کرد: تأخیر در اجرای پروژه سایت‌موزه پیاده‌راه امام (ره) به دلیل عدم تزریق اعتبار از سوی راه‌وشهرسازی بوده است.

گردان به اجرای پروژه بوستان آمادای در محدوده تپه پیسا اشاره کرد و خواستار رفع مشکلات توافق‌نامه بین میراث فرهنگی و شهرداری شد، گفت: در حوزه پارک‌های حاشیه‌ای خواستار ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها از جمله راهنمایی‌ورانندگی و مرکز کنترل ترافیک در راستای راه‌اندازی مجدد و تقویت آن‌ها هستیم.

کد خبر 4962833

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر همدان موزه ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا شهرکرد گرگان ایلام مواد مخدر استانداری سمنان بیرجند دهه کرامت خطبه های نماز جمعه سازمان تبلیغات اسلامی باغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۹۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید ۱۵۷ هزار نفر از موزه‌های استان همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین فریب اظهار کرد: تعداد بازدید مسافران از موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت پوشش این اداره‌کل از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ به ۱۵۷ هزار و ۴۸۳ مورد رسید که نسبت به سال گذشته رشد ۹.۷ درصدی داشته است.

وی افزود: در این میان آرامگاه و موزه بوعلی با بازدید ۶۱ هزار و ۳۶ نفر در جایگاه نخست، آرامگاه باباطاهر با بازدید ۴۹ هزار و ۹۴۰ نفر در جایگاه دوم و موزه و شهر باستانی هگمتانه با بازدید ۲۶ هزار و ۶۸۴ نفر در جایگاه سوم، بازدیدها قرار گرفته است.

فریبا افزود: گنبد علویان در شهر همدان با بازدید ۵ هزار ۴۰۲ در رتبه بعدی قرار داشت.

وی به بازدید گردشگران از موزه‌های شهرستان‌ها نیز اشاره کرده و گفت: در این مدت ۳ هزار ۴۳۱ نفر از موزه لطفعلیان ملایر، ۱ هزار و ۸۴۱ نفر از ارگ نوشیجان ملایر و ۳ هزار و۲۰۸ نفر از موزه تویسرکان و ۱ هزار و ۷۶۲ نفر از موزه میررضی آرتیمانی در شهرستان تویسرکان بازدید داشته اند.

فریبا ادامه داد: از موزه شهدا نهاوند ۲ هزار و۴۸۹ نفر، از موزه حمام حاج آقا تراب ۲ هزار و۶۷۱ نفر و موزه تاریخ و فرهنگ اسدآباد ۲۱۷ نفر بازدید داشته‌اند.

وی گفت: مسافران به منظور حفظ آثار تاریخی که شناسنامه و هویت یک کشور محسوب می‌شود از هرگونه اقدام تخریبی همچون نوشتن یادگاری و عکاسی با فلاش در موزه‌ها خودداری کنند و به مسافران توصیه می‌شود نظر به راه اندازی فروش اینترنتی و الکترونیکی بلیت‌ها در اماکن و موزه‌های استان از طریق اینترنت بلیت‌ها را خریداری کنند.

وی ادامه داد: حفظ آرامش محیط در هنگام بازدید از موزه‌ها اقدامی در راستای احترام به تاریخ، هنر و فرهنگ کهن این مرز و بوم ارزیابی می‌شود و طبیعتاً اسباب بهره مندی، دانش‌افزایی و فراهم آوردن اوقات خوشی را برای بازدیدکنندگان از این اماکن فراهم کند.

کد خبر 6080345

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • اجرای ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری در شهرکرد
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد
  • بازدید بیش از ۱۵۷ هزار مسافر از موزه‌های همدان
  • بازدید ۱۵۷ هزار نفر از موزه‌های استان همدان
  • تزریق سالانه حداقل ۵ هزار میلیارد تومان به اقتصاد استان اردبیل
  • مشکل ثبت نام وام ازدوج پیگیری شد
  • تزریق سالانه حداقل ۵۰۰۰ میلیارد تومان به اقتصاد استان اردبیل
  • چگونه یک بک لینک قوی کسب بکنیم؟
  • تامین آب روستا‌های بخش خضرآباد با اجرای فاز دوم مجتمع آبرسانی امام حسین (ع)