Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد امیری مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد گفت: ثبت نام دانش آموزان متوسطه اول و دوم (پایه‌های هفتم تا دوازدهم) از دوشنبه ۲۳ تیرماه آغاز می‌شود.

امیری افزود: ثبت نام پایه هفتم (دوره اول متوسطه) در مدارس شاهد نیز از ۱ تیر تا ۱۴ و پایه دهم (دوره دوم متوسطه) نیز از ۵ تیر تا ۲۱ تیرماه از طریق سامانه سجا به آدرس student-saja.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

medu.ir
ادامه دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد عنوان کرد: پیش ثبت نام دانش آموزان پایه‌های هفتم و دهم از طریق سامانه پیش ثبت نام به آدرس school.prosis.ir انجام می‌شود.

امیری اظهار: ستاد ثبت نام در مدارس ابتدایی از ۱۰ خرداد ماه فعال شده است و ثبت نام دانش آموزان انجام می‌شود و در اداره شهرستان نیز ستاد ثبت نام مسائل و مشکلات و شکایات ثبت نام را پیگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

آغاز ثبت نام کلاس اولی‌ها در مدارس

اعلام زمان ثبت نام الکترونیکی مدارس نمونه دولتی خراسان شمالی

آغاز ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان استان در مدارس

او با بیان اینکه مدارس تا اول شهریور در روز‌های دوشنبه و چهارشنبه باز هستند، با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در زمان ثبت نام در مدارس از اولیاء در خواست کرد، در مدارس با ماسک حضور داشته باشند و نکات بهداشتی جهت حفظ سلامتی خود و سایرین را رعایت نمایند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد افزود: رعایت محدوده جفرافیایی و کروکی والدین دانش آموز بر اساس مستندات قانونی (سند مالکیت/اجاره نامه معتبر با کد رهگیری تا مورخه ۱۳۹۹/۰۱/۳۱) الزامی می‌باشد.

امیری گفت: در مدارس دولتی عادی و هیئت امنایی، دریافت هر گونه وجه در زمان ثبت نام به‌ جز وجه بیمه و کتاب (ارائه رسید مبلغ به والدین) ممنوع بوده و بی توجهی به آن تخلف محسوب می‌گردد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد همچنین با اشاره به اینکه ثبت نام مدارس نمونه دولتی پایه دهم نیز ۴ تیر پایان یافته است زمان برگزاری آزمون ورودی را ساعت ۹ صبح روز جمعه مورخ ۲۰ تیر همزمان با سراسر کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ثبت نام مقطع متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد ثبت نام دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۹۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی سوالات قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش جزئیات آزمون‌های شبه نهایی را تشریح کرد‌ و‌گفت:آزمون شبه نهایی که برنامه‌اش تحت عنوان طرح سه‌نما توسط معاونت آموزش متوسطه برگزار شد با هدف توجه به دروس لازم التوجه وشناخت نقاط ضعف آموزشی در فرآیند‌های یاددهی و یادگیری و برنامه‌ریزی برای بهبود نقاط ضعف وهمچنین آشنایی دانش آموزان با امتحانات نهایی به ویژه با رویکرد سوالات مفهومی واستاندارد بوده است.

معاون آموزش متوسطه بیان کرد: با توجه به آنکه برای اولین بار آزمون نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم نیز انجام می‌شود و هیچ سابقه قبلی ندارد. تمرکز ما در آزمون‌های شبه نهایی بر روی پایه‌های دهم و یازدهم است که در ۴ عنوان واحد درسی،۲ عنوان درس عمومی و۲ عنوان درس اختصاصی انجام می‌شود.

وی افزود: به استان‌ها اعلام شده است طوری برنامه ریزی شود که محیط آزمون شبیه‌ساز آزمون‌های نهایی باشد که دانش آموزان آمادگی بیشتری را در این رابطه داشته باشند که خود زمینه ساز کاهش استرس دانش آموزان در امتحانات نهایی خرداد ماه می‌شود.

کاظمی تصریح کرد: تصحیح اوراق توسط خود معلمان دانش آموزان وآزمون هم در همان مدرسه‌ای که دانش آموزان هستند برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه خاطر نشان کرد: شروع آزمون‌ها هم از ۲۷ فروردین بوده است و تا ۴ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و در ۴ روز (۲۷،۲۹فروردین و۱،۴ اردیبهشت) با فاصله زمانی که در آزمون‌های نهایی برنامه ریزی شده وطراحی سؤالات شبه نهایی براساس چارچوب و الگوی مفهومی که کار مشترک سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و مرکز سنجش بوده در اختیار دبیرخانه‌های راهبری دروس قرار گرفته است و در طراحی سوالات سعی شده متناسب با همین چارچوب مفهومی که الگوی طراحی سوالات امتحانات نهایی هم خواهد بود انجام شود.

وی ادامه داد: برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست، اما به جهت آمادگی بیشتر برای امتحانات نهایی توصیه شد که همه دانش آموزان پایه‌های دهم ویازدهم در این امتحانات شرکت کنند ضمن این که پس از تصحیح اوراق نقاط ضعف دانش آموزان مشخص می‌شود و می‌توانند رفع اشکالات ونواقص یادگیری، توسط معلم و حتی خود دانش آموزان انجام دهند.

کاظمی گفت: طراحی سوالات هم از ۹۰ درصد محتوای برنامه درسی وکتاب درسی است با رویکرد سوالات مفهومی واستاندارد به شیوه امتحانات نهایی وبراساس همان چارچوب والگوی درسی امتحانات نهایی هست.

وی در پایان گفت: امیدواریم با شرایطی که ایجاد شده است زمینه‌سازی عدالت آموزشی وهم چنین ارتقای کیفیت آموزش و آشنایی بیشتر دانش آموزان و از سوی دیگر کاهش استرس دانش آموزان باشد وسعی شده فرایند برگزاری و حضور مراقبان و کنترل‌های قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی باشد جلسه تبیینی وتوجیهی در این رابطه برای معاونین و‌کارشناسان آموزشی مناطق و سرگروه‌های آموزشی و همچنین مدیران مدارس برگزار شد و از طرف معاونت آموزش متوسطه و مرکز سنجش نکات مورد نیاز منتقل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طراحی سوالات قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی است
  • برگزاری امتحانات شبه‌نهایی برای کنترل استرس دانش‌آموزان
  • ثبت سفارش کتاب درسی از امروز؛ ۲۸ فروردین
  • دانش آموزان ۱۱ شهرستان فارس، امروز غیر حضوری آموزش می‌بینند
  • آغاز امتحانات شبه نهایی | سوالات امتحانات نهایی لو نمی رود
  • آغاز نام نویسی کتب درسی دانش آموزان میان پایه‌ها از فردا
  • افزایش امتحانات نهایی به سه مقطع تحصیلی
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور
  • ۲۸ فروردین ماه آغاز ثبت نام کتاب‌های درسی دانش آموزان