Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده ایران در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: امروز بار دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت خود را از برجام و قطع‌نامه ۲۲۳۱ اعلام کردند.

وی تاکید کرد: سخنان آنها اثبات کردکه آنها از اقدامات آمریکا برای گسترش تحریم تسلیحاتی علیه ایران به دلیل نقض قطع‌نامه ۲۲۳۱ حمایت نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر ایران در سازمان ملل در پایان مطلب خود آورده است: آمریکا باید پیش نویس قطع‌نامه غیرموجه خود را فورا پس بگیرد؛ قبل از اینکه دوباره رد شود.

گفتنی است، شب گذشته نشست شورای امنیت برای دریافت گزارش ۶ ماهه دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد روند اجرای قطع‌نامه ۲۲۳۱ به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد که طی آن «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه طی سخنانی قاطع و مستدل، با محکوم کردن خروج آمریکا از برجام، انفعال شورای امنیت و کشورهای اروپایی را مورد انتقاد قرار داد و تلاش واشنگتن برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی را مورد شماتت قرار داد.

کد خبر 4962867 محسن احدی

منبع: مهر

کلیدواژه: قطعنامه 2231 شورای امنیت برجام محمد جواد ظریف شورای امنیت سازمان ملل مجلس شورای اسلامی ایالات متحده آمریکا مجلس یازدهم محمد باقر قالیباف برجام حسن روحانی مجلس سید عباس موسوی حجت الاسلام حسن روحانی ایران جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه وزارت کشور اسحاق جهانگیری قطع نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۹۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

نماینده روسیه در شورای امنیت با اشاره به جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی گفت: «خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد».

به گزارش ایسنا، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست امروز سازمان ملل درباره عضویت کامل فلسطین در شورا تصریح کرد: «اسرائیل کاروان های بشردوستانه در غزه را هدف قرار می دهد و مانع کار آنها می شود.»

نماینده روسیه در شورای امنیت تأکید کرد: «آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است.»

نبنزیا در ادامه با اشاره به تحولات جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: «خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد».

نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: ما حمله اسرائیل به شورای امنیت و دبیرکل را رد می کنیم. از همه اعضای شورای امنیت می‌خواهم به عضویت کامل فلسطین رای دهند.

همزمان نماینده انگلیس در شورای امنیت در سخنانی بدون محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق گفت: «پاسخ ایران به اسرائیل را محکوم می کنیم و مصمم به حفظ ثبات در منطقه هستیم!».

نماینده انگلیسی تصریح کرد: «حمله ۷ اکتبر را محکوم می کنیم و خواهان آزادی فوری همه اسیران هستیم. نوار غزه شاهد یک بحران انسانی ناگوار و فزاینده است.»

وی اضافه کرد: «از راهکار دودولتی که امنیت و ثبات فلسطینی ها و اسرائیل را تضمین می کند، حمایت می کنیم. ما بر تعهد خود به یک کشور مستقل و قابل زندگی فلسطین تاکید می کنیم. ما باید بر عناصری تمرکز کنیم که امکان صلح پایدار را فراهم می کند.

نماینده انگلیس در شورای امنیت خاطرنشان کرد: لندن بار دیگر از اسرائیل می‌خواهد فوراً شهرک‌سازی را متوقف کند.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • چین: آمریکا نباید خود را بالاتر از همه بداند
  • پیام‌هایی که ایران برای آمریکا ارسال کرد
  • افشای دسیسه‌چینی آمریکا علیه عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • رای شورای امنیت سازمان ملل تضمینی برای راه حل دو دولتی نیست
  • عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت به رای گذاشته می‌شود
  • بیانیه حزب اعتدال و توسعه در حمایت از اقدام کوبنده و بازدارنده نیرو‌های مسلح علیه رژیم صهیونیستی
  • امیرعبداللهیان : به دلیل ناکارآمدی شورای امنیت ، تنها گزینه‌ای که باقی ماند دفاع مشروع از خود بود
  • «وعده صادق» ضربه شصت ایران به دنیا بود؛ شورای امنیت نتوانست قطع نامه علیه ما تصویب کند
  • در سایه ناکارآمدی شورای امنیت گزینه‌ای جز تنبیه رژیم صهیونیستی باقی نمانده بود