Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@08:47:21 GMT

اظهارات ضد ایرانی نماینده عربستان در سازمان ملل

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۹۹۵۵

به گزارش العربیه، «عبدالله المعلمی» نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل در نشست مجازی شورای امنیت درباره اجرای قطعنامه 2213 و تحریم تسلیحاتی ایران با اتخاذ مواضع ضد ایرانی گفت: امیدواریم شورای امنیت تحریم تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند.

نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود، بار دیگر ایران را به تلاش برای دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مخالفت روسیه و چین با تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران گفت که عربستان به رایزنی خود با روسیه و چین برای بررسی قطعنامه سازمان ملل درباره ایران ادامه خواهد داد.

وی ایران را به رفتارهای غیر منطقی در منطقه متهم کرد و مدعی شد که عربستان در مقابله با این رفتارها حداکثر خویشتنداری را از خود نشان داده است.

این ادعاهای تکراری و واهی مسئول سعودی در حالی مطرح می‎شود که تلاش آمریکا علیه برجام و تحریم تسلیحاتی علیه ایران نتیجه‌ ملموسی در بر نداشته است.

نمایندگان چین و روسیه در این نشست مجازی شورای امنیت ضمن مخالفت با خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های یکجانبه این کشور علیه ایران، از آمریکا خواستند تا تحریم‌های یکجانبه خود علیه ایران پایان دهد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۹۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم تل آویو از کشورهایی که خواستار عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد شدند

به گزارش قدس آنلاین، وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی شنبه شب سفرای فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، مالت، اسلونی را به دنبال رأی این کشورها به پیش نویس قطعنامه شورای امنیت برای عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل متحد توبیخ و احضار کرده است.

قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت جمعه گذشته به رای گذاشته شد که از ۱۵ عضو شورای امنیت ۱۲ عضو به این قطعنامه رای مثبت و انگلیس و سوئیس رای ممتنع دادند.

آمریکا با رای منفی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.

کشور الجزایر پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین را در سازمان ملل به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده بود و خواستار طرح آن در نشست روز پنجشنبه این شورا شده اما کشور مالت که رئیس دوره‌ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی (آوریل) است، ابتدا اعلام کرد که شورای امنیت عصر جمعه به وقت محلی در این باره تصمیم گیری خواهد کرد اما سرانجام این نشست عصر پنجشنبه به وقت محلی برگزار شد.

تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل مستلزم آن است که حداقل ۹ رأی مثبت را بدون مخالفت یا همان وتوی پنج عضو دائم شورای امنیت یعنی آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه و چین به دست آورد.

پیش از این، منابع آگاه اعلام کرده بودند که این قطعنامه از حمایت ۱۳ عضو شورای امنیت برخوردار است اما احتمالا آمریکا یکی از اعضای اصلی شورای امنیت و حامی همیشگی (رژیم) اسرائیل، با آن مخالفت و آن را وتو خواهد کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه (۳۰ فروردین ماه) به وقت محلی اعلام کرد که واشنگتن به این قطعنامه رای مثبت نخواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده + عکس
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا
  • اسرائیل چند سفیر را احضار کرد
  • خشم تل آویو از کشورهایی که خواستار عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد شدند
  • محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است
  • وتوی طرح عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا به چه معناست؟
  • امیرعبداللهیان: در مورد لغو تحریم‌ها رایزنی کردیم