Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@23:15:56 GMT

آتش، تهدید جدی برای تالاب‌ هامون

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۰۱۳۸

آتش، تهدید جدی برای تالاب‌ هامون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وحید پورمردان افزود: با توجه به آبگیری مناسب در بستر تالاب‌های استان و افزایش چشمگیر پوشش گیاهی در مناطق و از سویی با شروع فصل گرمِ سال و خشک شدن آب در سراسر استان، احتمال آتش گرفتن علوفه‌ها در پهنه گسترده طبیعت استان مخصوصاً تالاب هامون افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به ورود آب به تالاب هامون در عمق کم و در وسعت بسیار زیاد و خشک شدن تدریجی این مقدار آب با توجه به گرم شدن هوا و شروع بادهای معروف ۱۲۰ روزه و تراکم بالای علف‌ها و پوشش گیاهی بستر تالاب و احتمال آتش سوزی و گسترش آن به وسعت زیاد، این اداره کل اقدام به افزایش گشت‌های شبانه روزی تیم‌های یگان حفاظت محیط زیست در بستر تالاب هامون و در مناطق مستعد استان کرده است.

وی عنوان کرد: با توجه به امکانات و اعتبارت در اختیار این اداره کل تجهیزات اطفای حریق را به صورت یگان‌های اقدام فوری در اختیار ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌های سراسر استان قرار داده و یگان امداد محیط زیست نیز در این خصوص تشکیل تا با اعزام محیط بانان سایر شهرستان در شرایط خاص، اطفای حریق احتمالی با سرعت بیشتری انجام شود.

پور مردان اشاره کرد: در راستای اقدامات پیشگیرانه، این اداره کل با فرمانداری‌های حوزه تالاب هامون مکاتبه و درخواست تشکیل ستاد بحران و طرح موضوع در شوراهای تأمین هر شهرستان در این خصوص و اطلاع رسانی به اقشار مختلف مردم توسط امامان جمعه و جماعت کرده است و هشدارهای متعددی نیز از طریق ادارت حفاظت محیط زیست به مردم، سازمان‌های ذیربط و ... نیز اعلام شده است.

کد خبر 527133 برچسب‌ها تالاب استان سیستان و بلوچستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تالاب استان سیستان و بلوچستان حفاظت محیط زیست تالاب هامون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۰۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد خبر داد و گفت: حضور پلنگ در آن منطقه جای نگرانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، نقی میرزاکریمی در پی انتشار تصویر پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد گفت: حضور پلنگ در آن محدوده طبیعی است و کوهستان و طبیعت اطراف روستاهای مشهد، کلاک و رودافشان یکی از بهترین زیستگاه‌های این گونه است.

وی اظهار داشت: پلنگ‌ها اغلب شب‌گرد و شب شکار بوده و بسیار پنهان کار و انسان گریزند و خطری مردم را تهدید نمی‌کند و جای نگرانی نیست.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده حیوانات وحشی به خصوص گربه سانان بزرگ جثه به آنها نزدیک نشوند و سریعاً موضوع را بلافاصله از طریق شماره ۰۹۹۲۱۰۰۱۵۴۰ به یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.

کد خبر 747635

دیگر خبرها

  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • آبگیری بخشی از وسعت تالاب جازموریان در اثر بارندگی‌های اخیر
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها