Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@08:20:57 GMT

آخرین وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۰۱۴۸

آخرین وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان شرقی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مجموع کل مبتلایان به ویروس کرونا را در آذربایجان شرقی ۱۸۶۶۷ نفر عنوان کرد و گفت: ابتلای قطعی این تعداد به کرونا با تست پی‌سی‌آر تایید شده است.  

وی از شناسایی ۴۱۷ مورد مثبت کووید۱۹ در طول ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: همچنین در این مدت هفت نفر نیز فوت شده‌اند، متوسط فوتی‌های هفته گذشته روزانه هشت الی ۹ نفر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

صومی متذکر شد: ۵۰ درصد مبتلایان و ۱۰ درصد فوتی‌ها زیر ۵۰ سال هستند.  متوسط سن مبتلایان به کووید۱۹ را ۵۲ سال و متوسط سن فوتی‌های این بیماری را ۷۲ سال عنوان کرد.  

وی گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۱۱۴ نفر نیز ترخیص شده‌اند که آمار نشان می‌دهد تعداد بستری‌ها نسبت به تعداد ترخیص شده‌ها بیشتر است.  

صومی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۸۵ بیمار در بخش ‌ای‌سی‌یو بستری بوده و ۱۱۱ نفر نیز با استفاده از دستگاه تهویه مکانیکی تنفس می‌کنند، تعداد کل بیماران بستری که بیمارستان‌های استان ۷۳۳ نفر است.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تشریح آخرین وضعیت شهرستانهای آذربایجان شرقی، گفت: شهرستان‌های اهر، بناب، هریس، چاراویماق، میانه و تبریز به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را دارند.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش برگزاری مجالس عروسی و عزا در افزایش آمار مبتلایان، اظهار کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد هر جا که مردم در جاهای غیر ضروری مانند مجالس عزا و عروسی شرکت کرده یا مراسم عزا را به صورت غیر قانونی در مساجد، حسینیه‌ها و خانه‌ها برگزار کرده‌اند، تعداد مبتلایان افزایش پیدا کرده است.  

وی با تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تاکید کرد: گذاشتن ماسک در جیب مانند این است که در جلسه امتحان سوالات را به‌دلیل قرار داشتن خودکار در جیبمان جواب ندهیم.  

صومی خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک آن هم به طور صحیح بسیار موثر بوده و قرار دادن آن در جیب یا کیف زمینه را برای آلوده کردن آن فراهم می‌کند.  از خیل عظیمی از مردم که توصیه‌ها را رعایت می‌کنند، قدردانی می‌کنم، اگر آنان رعایت نمی‌کردند، وضعیت بدتر بود.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش پایانی سخنانش با اشاره به برگزاری جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور معاون وزیر بهداشت و مدیر مبارزه با بیماری‌ها، اظهار کرد: در این جلسه در خصوص اعمال محدودیت‌ها و فراگیر شدن استفاده از ماسک پیشنهاداتی ارائه خواهیم کرد.  

کد خبر 527134 برچسب‌ها كرونا در ايران استان آذربایجان شرقی فاصله‌گذاری اجتماعی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان آذربایجان شرقی فاصله گذاری اجتماعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۰۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۲۸ بخشداری آذربایجان‌شرقی به فیبرنوری

 شیدایی در جلسه کمیته فناوری ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: در مرحله اول انتخابات ۴ هزار و ۸۶۶ نقطه اخذ رای در آذربایجان شرقی کار انتخابات را انجام دادند که ۵/۵ درصد کل نقاط اخذ رای کشور را شامل می‌شدند.

وی گفت: آذربایجان‌شرقی در روند برگزاری مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی جزو استان‌های برتر در پایداری شبکه و احراز هویت در کشور بود.

شیدایی افزود: پس از ۱۵ سال و در عرض ۴ ماه ۲۸ بخشداری استان آذربایجان شرقی و فرمانداری لیلان به فیبر نوری مجهز شدند.

مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی متذکر شد: در کنار دستگاه احراز هویت آنلاین کار انتخابات و انتخاب نامزد‌ها توسط دستگاه تمام الکترونیک انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی
  • تجهیز ۲۸ بخشداری آذربایجان‌شرقی به فیبرنوری
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز
  • جزئیات انجام نخستین پرواز حج تمتع از فرودگاه تبریز
  • اخذ مجوز تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی و تجدیدپذیر در آذربایجان شرقی
  • ضرورت جبران عقب‌ماندگی های صنعت برق با اقدامات جهشی
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از اردوی والیبال نشسته مردان کشور در تبریز
  • تیم اقدمی تبریزبر صدر بسکتبال زیر ۱۴ سال دختران آذربایجان شرقی
  • اجرای ۷۰ طرح بهداشتی و درمانی در آذربایجان شرقی
  • اجرای ۷۰ طرح بهداشتی و درمانی در آذربایجان‌ شرقی