Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تدوین و اجرای برنامه‌ای با عنوان «همزیستی گردشگری با کرونا» خبر داد و گفت: این برنامه، مجموعه‌ای از اقدامات اعتمادساز با هدف مدیریت سفر و تحریک تقاضا برای جذب گردشگران خارجی به ایران است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ ولی تیموری درباره برنامه‌ "همزیستی گردشگری با کرونا" اظهار کرد: مجموعه اقدامات برای مدیریت و تحریک تقاضا در حوزه گردشگری در دو بخش داخلی و بین‌المللی تهیه و با سرفصل‌هایی شامل «اقدامات مدیریتی و ساماندهی تقاضا»، «نظارت و اعتمادسازی»، «حمایتی»، «آموزشی، فرهنگ‌سازی و ظرفیت‌سازی» و نیز «اجرایی و تخصصی» با همکاری فعالان حوزه‌های مختلف صنعت گردشگری کشور تدوین شده و در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تشریح این برنامه‌ها در سطح داخلی، اظهار کرد: در پیشبرد روند سفرهای داخلی درحالی که ویروس کرونا شیوع دارد، مدیریت دو شرایط متفاوت در استان‌های کشور لحاظ شده است؛ نخست مدیریت توزیع سفر در استان‌هایی که با انباشت تقاضا و حجم بالای سفر مواجه هستند و دیگری استان‌هایی که به دلیل وجود ترس و تردید و حتی تشدید آن به واسطه شیوع گسترده کرونا تقاضای بسیار کمی برای سفر دارند.  

تیموری با تاکید بر ایجاد توازن و توزیع سفر در دو وضعیت شرح داده‌شده، یادآور شد:  مدیریت حوزه گردشگری به منظور پیشگیری از تشدید شیوع ویروس کرونا در استان‌های پرتقاضا و نیز اعتمادسازی دوباره و تحریک بازار استان‌هایی که کمتر مقصد سفر هستند، با ابزارها و فرآیندهای اجرایی متنوعی در دست اقدام قرار گرفته است که برگزاری دوره‌های آموزشی برای فعالان و ذی‌نفعان حوزه گردشگری، آگاهی‌بخشی به گردشگران، برگزاری تورهای آشناسازی، جشنواره‌های گردشگری، رویدادهای محلی و ملی، برگزاری هفته‌های فرهنگی در استان‌های همجوار و منطقه، برگزاری نشست‌های تخصصی ادارات‌کل  استان‌ها با تشکل‌های بخش خصوصی، تهیه و پخش برنامه‌های آموزشی با محوریت پروتکل «سفر هوشمند: سفر + سلامت» و نیز جلب مشارکت استانداران و سایر دستگاه‌های ذیربط برای تصویرسازی و اعتمادسازی مثبت در همزیستی گردشگری و کرونا نمونه‌ای از اقدامات در دست اجرا ویژه گردشگری داخلی به شمار می‌آیند.

تیموری همچنین در تشریح بُعد بین‌المللی اقدامات اعتمادساز و تحریک تقاضا، گفت: با توجه به مطالعات انجام‌شده نقطه نخست فعالیت گردشگری خارجی کشور از کشورهای همسایه آغاز خواهد شد، از این رو فرآیند ارتباط با هر یک از کشورها با توجه به وضعیت شیوع کرونا تعریف و دستورالعمل اجرایی و ابزارهای  عملیاتی متفاوتی به کار گرفته خواهد شد.  

او خاطرنشان کرد: برخی از اقدامات ضربتی به منظور رونق دوباره گردشگری خارجی کشور و اعتمادسازی برای افزایش گردشگران ورودی شامل برگزاری تورهای آشناسازی ویژه خبرنگاران، فعالان گردشگری، بلاگرها و اینفلوئنسرها، برگزاری هفته فرهنگی یا روز گردشگری ایران در کشورهای مقصد، برگزاری نشست‌های تخصصی به صورت B2B با حضور بخش‌های خصوصی و نمایندگان بخش‌های دولتی با کشورهای هدف، تسهیل صدور روادید، استفاده از ظرفیت‌های فرابخشی بین‌المللی با هدف تصویرسازی فضای مناسب سفر با فراهم بودن امکانات و شرایط بهداشتی مناسب در کشور،  به‌کارگیری روش‌های غیرمستقیم تبلیغات گردشگری شامل بیان تجربه‌های سفر گردشگران خارجی در شبکه‌های مجازی به منظور نشان دادن شرایط ایمن و سلامت برای سفر به ایران، تهیه ویدئو و سایر اقلام تبلیغاتی مجازی گردشگری برای انتشار در شبکه‌های برون‌مرزی به منظور نمایش زنجیره سفر امن کشور، بخشی از اقدامات برای تقویت حوزه گردشگری بین‌المللی به شمار می‌آید.  

به گفته معاون گردشگری، تمام اقدامات و برنامه‌های تدبیرشده با هماهنگی کامل و در نظر گرفتن ملاحظات تمام دستگاه های فرابخشی مرتبط از جمله وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به این‌که علاوه بر توجه به اقدامات ضربتی بازاریابی و تبلیغات در دو بعد داخلی و بین‌المللی، سایر بخش‌های حوزه گردشگری نیز با همکاری تشکل‌های بخش خصوصی در ایجاد پویایی و نشاط دوباره صنعت گردشگری کشور مشارکت دارند، گفت: تشدید نظارت بر تاسیسات گردشگری به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، توجه به آموزش‌های مجازی ویژه ذی‌نفعان و آگاهی‌بخشی به گردشگران از جمله سایر اقدامات در دست انجام توسط سایر بخش‌های معاونت گردشگری است که به منظور تعامل و همکاری در پیشبرد برنامه‌های «مدیریت و تحریک تقاضا در حوزه گردشگری» به کار گرفته می‌شود.  

تیموری تاکید کرد: الزامی است در تمام برنامه‌ها و اقدامات اجرایی که به منظور پویایی دوباره صنعت گردشگری کشور در قالب رعایت ضوابط بهداشتی و سفر سلامت در دست انجام است، با بهره‌مندی از نهایت توان بخش دولتی و خصوصی این پیام به مخاطب این حوزه چه در بعد داخلی و بین‌المللی منتقل شود که می‌توانیم سفری ایمن را محقق و گردشگران سالم را در سلامت کامل به مبدا برگردانیم.

"رونق گردشگری" مسیر میانبر برای قطع وابستگی به اقتصاد نفتی

انتهای پیام/

R1356/P/S2,1416/CT12 واژه های کاربردی مرتبط گردشگری | توریسم بیشتر بخوانید... مشکلات فعالان گردشگری و صنایع دستی گلستان برای استفاده از تسهیلات کرونایی "رونق گردشگری" مسیر میانبر برای قطع وابستگی به اقتصاد نفتی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گردشگری توریسم گردشگری همزیستی گردشگری تحریک تقاضا حوزه گردشگری بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۰۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، صبح امروز دومین جلسه برنامه ریزی و هماهنگی با مسئولین کمیته ورزش همگانی فدراسیون های ورزشی به منظور بررسی برنامه ملی ورزش کشور، توسعه و تعمیم ورزش همگانی، برنامه ملی ورزش و مردم و آزادسازی اماکن ورزشی جهت تحقق ورزش ارزان و در دسترس همه با حضور علیرضا کلانتری مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

کلانتری در آغاز جلسه ضمن قدردانی از حضور و مشارکت مسئولین کمیته ورزش همگانی فدراسیون‌های ورزشی در این نشست بیان کرد: خوشبختانه طبق آمار اعلام شده از سوی وزیر ورزش و جوانان فدراسیون ها در سالجاری با مشکل منابع مالی در حوزه برنامه ریزی بخش ورزش همگانی مواجه نخواهند شد و امیدوارم ما نیز بتوانیم در چهارچوب برنامه مشخصی که تدوین شده یک حرکت روبه جلو در این حوزه داشته باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: برنامه پیشرفت ورزش کشور در شورای عالی ورزش با حضور ریاست محترم جمهور تشکیل، تدوین و تصویب شد و در ادامه اقدامات اجرایی آن درحال تدوین است و بخش فدراسیونی آن نهایتا تا ۲ هفته آینده تصویب و در اختیار فدراسیون ها قرار خوهند گرفت. همچنین در راستای توسعه و تعمیم ورزش همگانی یک برنامه ملی تدوین شد و برنامه‌های گذشته در دل آن قرار گرفت که در نهایت برنامه ملی ورزش و مردم بعنوان برنامه محوری بخش ورزش همگانی کشور معرفی شد.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی ادامه داد: طبق نظرسنجی مردمی و نظرسنجی که از بخشی از فدراسیون ها و ادارات کل استانی در راستای برنامه‌های بخش ورزش همگانی انجام دادیم، تعدد برنامه‌ها یکی از مشکلات اصلی در بخش استان ها بود که با توجه به بودجه و منابع محدودی که در اختیار داشتند موفق به اتمام و تولید محتوای قابل قبول برای برنامه‌های اجرایی نشدند که همین موضوع باعث کمبود مخاطب برای برنامه‌های همگانی شد.

کلانتری با تاکید بر اینکه رواج زندگی ماشینی یکی از معضلات اصلی مردم است، افزود: همچنین در نظرسنجی دیگری که از مردم گرفته شد سعی کردیم میزان اهمیت بخش های مختلف برای مردم را بررسی کنیم که کارمان را براساس ذائقه مردم بعنوان مخاطبان اصلی ورزش همگانی، پیش ببریم که خوشبختانه اطلاعات خوبی در دستمان قرار گرفت که براساس آن به سمتی حرکت می‌کنیم که بتوانیم بیشترین فعالیت بدنی و حرکتی در جامعه را ایجاد کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه ورزش همگانی گفت: تمام اقدامات صورت گرفته این حوزه کاملا خانواده محور با اولویت قرار دادن بانوان و دسترسی آسان، ارزان و رایگان خدمات ورزشی به مردم است، همچنین ما باید برای پاسخگویی به ذینفعان، یک نظام مدیریتی خلاق، حرفه ای و پویا و نظام ارزیابی کارا از برنامه ها در بخش ورزش همگانی داشته باشیم که بتوانیم شاهد رشد و توسعه ورزش همگانی در سطح کشور باشیم.

کد خبر 6085470

دیگر خبرها

  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • برگزاری نشست آب، صلح و تاب آوری
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم
  • اصل کار شورای هماهنگی اجرای مراسم بر مبنای حکومت است
  • کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است
  • ضرورت تثبیت هفته فرهنگی شمیرانات در استان تهران
  •  اجرای طرح از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده در سال جاری