Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا قدیر روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا،‌ افزود: با توجه به مسافرت‌های غیرضروری همشهریان به مناطق قرمز و همچنین افزایش تجمعات، خطر شیوع مجدد ویروس کرونا در قم جدی است.

وی اضافه کرد: در روزهای اخیر تعداد قابل توجهی از همشهریانی که مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند، مهمان‌هایی از شهرهای آلوده و قرمز داشته‌اند و این مساله در مواردی باعث مرگ همشهریان نیز شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مردم باید آگاه باشند که در حال حاضر امکان پذیرایی مهمان‌هایی از شهرهای دیگر وجود ندارد، زیرا حفظ سلامتی خانواده‌های قمی مهم‌تر است و امیدواریم مردم بیش‌ازپیش خطر ویروس کرونا را جدی بگیرند.

قدیر تاکید کرد: نباید حساسیت نسبت به خطر ویروس کرونا کمرنگ و یا نادیده گرفته شود؛ عادی جلوه دادن شرایط بزرگ‌ترین آفتی است که امروز سلامتی مردم را تهدید می‌کند.

به گفته وی، قم در کنار استان‌های گیلان و سمنان استان‌هایی هستند که اولین پیک را تجربه کردند، لذا باید تلاش کنیم پیک دوم نداشته باشیم.

وی بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا در اسفندماه شاهد بودیم قم از استان‌های موفق در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بود و همین امر باعث کاهش قابل‌توجه مرگ‌ومیر و مراجعه شهروندان به مراکز درمانی شد.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی قم،‌ تا اردیبهشت‌ماه ۸۰ درصد مردم تمامی مسائل بهداشتی را رعایت می‌کردند، اما متاسفانه امروز به کمتر از ۳۰ درصد رسیده و این زنگ خطری برای استان است.

وی افزود: از همشهریان انتظار می‌رود در ادامه نیز برای کاهش نرخ مرگ‌ومیر و همه‌گیری کرونا و همچنین کمک به کادر درمانی همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی ضمن هشدار نسبت به عواقب رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله شست و شوی کامل دست، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی آمار مبتلایان به ویروس کرونا را کاهش دهیم، چرا که با شروع فصل پاییز باید منتظر شیوع بیماری آنفلوانزای نوع A و B نیز باشیم.

قدیر درعین‌حال تاکید کرد: همه بیمارستان‌های قم بخشی را برای بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته‌اند و در صورت بروز مجدد همه‌گیری، در صورت لزوم این بیمارستان‌ها پذیرای بیماران خواهند بود.

وی با اشاره به آسیب‌زایی کرونا برای افراد پرخطری مانند افراد مسن، چاق و دارای بیماری زمینه‌ای که جزو افراد پرخطر جامعه هستند، گفت: ۸۸ درصد افراد در معرض ابتلا به بیماری کرونا از این گروه می‌باشند و ۱۲ درصد هم افراد کم‌خطر هستند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های شماره‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا شیوع کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۰۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه سخت ویروس فیفا به سردار و 10 بازیکن سری آ

به گزارش "ورزش سه"، فیفادی ماه مارس برای برخی باشگاه های ایتالیایی ناخوشایند بوده و بازیکنان مهمی مصدوم شده اند. این آخرین وقفه بازی های ملی است که در آن، اکثر بازی ها دوستانه اند ولی شاهد برگزاری پلی آف یورو 2024 و نیز لیگ ملت‌های کونکاکاف نیز هستیم.

در این فیفادی، سنگین‌ترین هزینه را رم پرداخت کرد، که چهار بازیکن خود از جمله سردار آزمون را به دلیل مصدومیت از دست داد، پس از آن میلان با سه و آتالانتا و اینتر با دو مصدوم قرار دارند. 

در مورد برخی بازیکنان نیاز است در بازگشت به باشگاه‌ها، شرایطشان بهتر بررسی شود ولی مثلا در مورد آزمون و ورونز سوسلوف مشخص شده که مصدومیت جدی است و باید چند هفته دور از میادین باشند. تا به امروز، تعداد بازیکنان سری آ که در این فیفادی مصدوم شده اند، به 11 نفر افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • برای حفظ کاهش وزن افراد در ماه رمضان موارد زیر باید رعایت شود
  • رعایت حرمت ماه رمضان مطالبه مردم است
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • ضربه ویروس فیفا به سردار و 10 بازیکن سری آ
  • ضربه سخت ویروس فیفا به سردار و 10 بازیکن سری آ