Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص موضوع امکان زوج و فرد شدن حضور دانش‌آموزان در مدارس اظهار کرد: اکنون موضوع شیوع ویروس کرونا مساله‌ای جهانشمول بوده و این ویروس در تمامی کشورهای جهان مشکلاتی را ایجاد کرده است. در این خصوص امید است که اقدامات بهداشتی و پروتکل‌های اعلام شده موفق واقع شوند، ‌اما اگر خدایی ناکرده نتوانیم در این شرایط جلوی شیوع بیشتر ویروس را بگیریم قطعا تمامی حوزه‌ها همچون حوزه آموزش و پرورش تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگرچه طرح‌های بهداشتی و آموزشی همچون زوج و فرد کردن مدارس خود جای تأمل دارد چرا که ما باید با توجه به اقتضائات آن زمان یعنی زمان آغاز سال تحصیلی تصمیمات را اتخاذ کنیم، چرا که نمی‌توانیم از حالا تاریخی را مشخص کنیم و بگوییم در این تاریخ مدارس بازگشایی خواهند شد و شرایط کلاس‌ها به اینگونه خواهد بود به همین دلیل ما باید در آن زمان تصمیم لازم را اتخاذ کنیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این موضوع مستلزم این است که وضعیت شیوع ویروس کرونا را دائما رصد کرده و موقعیت‌ها را در این حوزه بررسی کنیم. همچنین باید توجه داشته باشیم که اولویت ما ابتدا سلامتی دانش آموزان و سلامتی دانشجویان است. اگرچه از سوی دیگر ادامه‌ی وضعیت کجدار و مریز آموزش می‌تواند خود برای آینده مشکلاتی را ایجاد کند، ولی به هرحال باید بپذیریم که اولویت اول حفظ جان دانش آموزان و دانشجویان است.

وی در ادامه اظهار کرد: موضوع زوج و فرد شدن حضور دانش آموزان در مدارس با هدف پراکندگی، فاصله گذاری و کاهش برخورد فیزیکی دانش آموزان در محیط‌های آموزشی در نظر گرفته شده است، باید توجه کنیم تاثیر تصمیماتی که در این حوزه اتخاذ می‌شود به میزان شیوع در آن زمان مرتبط است. اگرچه موضوع فاصله گذاری اجتماعی پرهیز از تجمعات غیرضروری و استفاده از ماسک خود امری حائز اهمیت است و باید توجه کنیم تجمع چه در مدارس و چه در ادارات خود ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.

اسماعیلی در پایان اضافه کرد: اگر در وضعیت کرونا ویروس وضعیتی نگران‌ کننده را برای ما ایجاد کند و مسائل بر سر راه شرایط حادی را رقم بزند در کنار اعمال محدودیت شاید مجبور باشیم مجددا به وضعیت تعطیلی باز گردیم به همین دلیل است که تصمیمات باید در شرایط خود اتخاذ شود. در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم در این مساله بررسی‌های لازم را خواهد داشت و با امید به خدا در زمان لازم اعلام نظر خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اسماعیلی کمیسیون اموزش کرونا دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۰۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مدارس ۴ شهرستان سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طی شبانه‌روز گذشته از ۱۱۷ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی استان گزارش باران مخابره شد. - اخبار استانها -

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: طی شبانه‌روز گذشته از 117 ایستگاه هواشناسی و باران سنجی استان سیستان و بلوچستان گزارش باران مخابره شد که از نیکشهر 36.7، توتان از توابع نیکشهر 52، زاهدان 5.6، سراوان 12، دلگان 39 و خاش 17.2 میلیمتر باران گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: از فردا با تشدید فعالیت سامانه بارشی در نیمه جنوبی و ارتفاعات مرکزی، روی دریا و سواحل رگبار و رعد و برق شدید، سایر نقاط استان بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق، تگرگ، وزش بادشدید موقتی، کاهش دما خواهیم داشت. پنجشنبه و جمعه در سطح استان و روی دریا رگبار پراکنده بهاری و رعد و برق با احتمال تگرگ گاهی تندباد موقتی پیش بینی می شود. تا ظهر فردا روی دریا وزش باد شدید و دریا مواج و متلاطم می باشد. طی این مدت شرایط دریا برای هیچگونه عملیات دریایی مناسب نیست.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود از چرای دام در ارتفاعات و فعالیت های کوهنوردی و دریایی پرهیز، از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه در زمان بارندگی خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت شود.

مدارس زاهدان فردا صبح تعطیل شد

بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان زاهدان و بنا به اعلام هشدار سطح قرمز نفوذ سامانه شدید بارشی در استان، فعالیت مدارس «تمامی مقاطع» تحصیلی در نوبت صبح چهارشنبه به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

مدارس کنارک صبح و ظهر غیرحضوری شد

 روابط عمومی فرمانداری کنارک اعلام کرد، با توجه به ادامه فعالیت سامانه بارشی و هشدار سطح قرمز هواشناسی،براساس تصمیم ستاد پیشگیری، فرماندهی و عملیات پاسخ به بحران شهرستان کنارک، مدارس این شهرستان فردا چهارشنبه در تمامی مقاطع تحصیلی در نوبت صبح و ظهر به صورت غیرحضوری خواهد بود.

مدارس شهرستان دلگان تعطیل شد

پیرو هشدار سطح قرمز هواشناسی و مصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان دلگان مدارس تمامی مقاطع در نوبت صبح و بعد از ظهر فردا چهارشنبه به صورت مجازی در بستر شاد برگزار می‌شود.

مدارس نصرت آباد تعطیل شد

با توجه به پیش بینی بارندگی شدید طی امشب و بامداد چهارشنبه و بنا به تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان، فعالیت مدارس منطقه نصرت آباد تمامی مقاطع در نوبت صبح مورخه چهارشنبه به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تعطیلی مدارس ۴ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • اطلاعیه تعطیلی مدارس چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • مدارس شرق کرمان چهارشنبه غیرحضوری شد
  • مدارس جنوب کرمان به غیر از کهنوج تعطیل اعلام شد
  • تعطیلی مدارس جیرفت و قلعه گنج به دلیل هشدار قرمز هواشناسی
  • تعطیلی مدارس شهرستان جیرفت فردا و پس فردا
  • فردا مدارس تعطیل می‌شوند؟
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور
  • تعطیلی مدارس ۲۶ فروردین؛ تایید نشد