Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، تخمین جمعیت علفخواران وحشی قرقهای اختصاصی روباز، علی آباد چهل گزی و دربید با برنامه ریزی و نظارت کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد و نیز با همکاری محیط بانان، قرق بانان و همیاران محلی مورد اعتماد در قالب 34 تیم متبحر (پیاده و سواره) انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نتایج این سرشماری ها حاکی از آن است که در مجموع روند تغییرات جمعیت (نسبت به بهار سال گذشته) در گونه های علفخواران وحشی ( بز وحشی و گوسفند وحشی) افزایشی بوده، که تدابیر در نظر گرفته شده جهت بهبود حفاظت فیزیکی، بارشهای جوی اخیر و پوشش گیاهی مطلوب مراتع از مهمترین دلایل این موضوع است.
گفتنی است سرشماری قرقهای اختصاصی در استان یزد از سال 1395 شروع شده و طی سالهای گذشته به مرور با کسب تجارب بیشتر (در خصوص مسیرهای سرشماری، توپوگرافی مناطق و ...) دقت سرشماری نیز هرساله بهبود یافته است.
شایان ذکر است تخمین جمعیت علفخواران وحش قرق های اختصاصی استان در دو نوبت بهار و پاییز انجام می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۰۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

حمزه عشوری گفت:  بعد از تلف شد یک راس دام در مناطق جنگلی و نصب دوربین تله‌ای، از حضور یک پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی شهرستان رودبارتصویر برداری شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان در خصوص تعارضات پیش‌آمده بین دامداران و حیات وحش گفت: متاسفانه در بسیاری از مناطق جنگلی ما، دامداری همچنان به سبک سنتی انجام می شود  که در این سبک دامدارن، دام‌های سنگین خود همچون گاو را بدون هرگونه حفاظت یا همراهی دامدار، به سمت مناطق جنگلی و قلمرو حیوانات وحشی می‌فرستند و حیوانات وحشی بالطبع دام‌های وارد شده در قلمروی خود را به عنوان طمعه تلقی کرده و این موضوع باعث ایجاد تعارض مابین دامداران و حیات وحش می‌گردد.


عشوری گفت: در گذشته با توجه به تعدد افراد خانوار و فرهنگ سختکوشی که در حال حاضر کمتر می‌توان آن را یافت، دامداران از دام‌های خود به هر طریق حفاظت می‌کردند و تعارض کمتری پیش می‌آمد اما با فرهنگ کنونی، دامداری بایستی به سمت صنعتی شدن سوق پیدا کند و مشاغل همسو با محیط زیست جایگزین مشاغل مخرب طبیعت گردد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار
  • سرشماری بهاره قرقاول در گلستان آغاز شد
  • آغاز سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی
  • آغاز سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان غربی
  • ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار
  • سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز سرشماری بهاره قرقاول در گلستان
  • سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند
  • رهاسازی ۳۰ قطعه کبک در دامان طبیعت مرند