Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعلی رخشانی‌مهر در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به اینکه تلفات برق در حوزه توزیع تا پایان سال 98 به 9.76 درصد رسیده است، اظهار داشت: طی اجرای طرح جهادی کاهش تلفات که از سال 92 آغاز شده است، هدررفت از 14.83 درصد در پایان سال 92 به 9.76 تا پایان 98 رسیده است که عدد قابل توجهی است، یعنی توانسته‌ایم میزان تلفات برق را در شبکه توزیع 5 درصد کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: برای کاهش تلفات 32 هزار ترانسفورماتور کم‌تلفات جایگزین ترانسفورماتورهای فرسوده و پرتلفات قبلی شده، 54 هزار کیلومتر کابل خودنگهدار جایگزین شبکه‌های فرسوده و 20 هزار شبکه 20 کیلوولت جایگزین شبکه‌های فرسوده فشار ضعیف قبل شد تا شعاع تغذیه ترانس‌ها را کم کنند، همچنین حدود 4 میلیون کنتور معیوب تعویض شده است، علاوه بر این 1.5 میلیون مشترک غیرمجاز جمع‌آوری و تبدیل به انشعاب شد و در کل همه این اقدامات منجر به کاهش 5 درصدی تلفات شد.

 معاون هماهنگی توانیر خاطرنشان کرد: طی اقدامات انجام شده در راستای کاهش تلفات، با 5 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری 50 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی شده است یعنی نسبت سود به سرمایه گذاری 10 به یک بوده است.

وی همچنین به برنامه کاهش تلفات در سال جاری اشاره کرد و گفت:  بنا بر این است که رقم تلفات از 9.76 به 9.2 در پایان سال جاری کاهش یابد که هدف خوبی است، برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته و کار در حال انجام است.

رخشانی‌مهر درباره سرقت برق نیز بیان کرد: بخش عمده سرقت مربوط به این است که شبکه به موقع توسعه پیدا نکند و یا قوانین بازدارنده‌ای برای توسعه شبکه داشته باشیم، ساخت‌وسازهای غیرمجازی که در برخی مناطق انجام می‌شود نیز دخیل است، اما خوشبتانه در سال‌های اخیر قوانین تدوین شده و این کار ساماندهی شده است. 

وی با بیان اینکه سرقت برق درصد ناچیزی است، یادآور شد: برخی مناطق مثل حاشیه شهرهای بزرگ که قانونا نمی‌توانیم شبکه را توسعه دهیم به سرقت برق دامن زده می‌شود، اگر بتوانیم امکان استفاده مجاز را برای مردم فراهم کنیم، مطلقا به سمت سوءاستفاده از شبکه روی نمی‌آورند، همچنین قوانین باید به گونه‌ای تدوین شود که بتوانیم به این مناطق برق‌رسانی کنیم تا شاهد این پدیده نباشیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تغذیه سرقت سرمایه گذاری صرفه جویی برنامه ریزی کاهش تلفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۰۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۴ درصدی تلفات جاده‌ای نوروزی در استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، عبدالکریم اخترشناس با اشاره به شروع طرح نوروزی راهداری از ۲۴ اسفند سال گذشته، افزود: از ابتدای این طرح تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ تعداد تلفات ناشی از تصادفات در جاده‌های استان بوشهر ۵ نفر بوده که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته که این تعداد ۱۴ نفر بوده، ۶۴ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۵۶ نفر از هموطنان در اثر تصادفات در جاده‌های استان مصدوم شده اند.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان بوشهر اظهار کرد: در مجموع تا کنون ۱۸۱ فقره تصادف در طرح نوروزی ۱۴۰۳ رخ داده که در مقایسه با همین بازه زمانی در سال قبل ۵۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عوامل تصادفات نوروزی

وی عنوان کرد: خستگی و خواب آلودگی، سرعت زیاد و توجه نکردن به جلو مهمترین عامل تصادفات نوروزی در جاده‌های استان بوده‌اند.

اخترشناس با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد از تصادفات رخ داده، واژگونی و خروج از جاده بوده، به مسافران نوروزی توصیه کرد اگر به ازای هر دو ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه در محل امن کنار جاده یا مجتمع‌های خدماتی-رفاهی استراحت شود و در کنار آن رانندگی با سرعت مطمئن و استفاده نکردن از تلفن همراه در حین رانندگی، نقش به‌سزایی در پیشگیری از تصادفات جاده‌ای دارد.

وی با اشاره به این‌که کاهش تصادفات جاده‌ای همیشه در اولویت راهداری، پلیس و سایر دستگاه‌های متولی است، گفت: امیدواریم با رعایت قوانین رانندگی و مسئولیت‌پذیری بیشتر، شاهد سفر بی خطر مسافران و استمرار آمار کاهشی سوانح جاده‌ای باشیم.

دیگر خبرها

  • تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب
  • صرفه جویی ۵۴ هزار میلیارد تومانی در حوزه آرد و نان
  • صرفه جویی ۵۴ هزار میلیارد تومانی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی
  • صرفه‌جویی ۵۴ همتی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی / در مرحله مردمی‌سازی هستیم
  • با صرفه‌جویی روزانه حدود ۵۰ میلیون لیتر می‌توان به‌سوی صادرات بنزین حرکت کرد
  • صرفه جویی ۵ میلیارد دلاری ارز با توسعه طرح زراعت چوب
  • با صرفه‌جویی روزانه حدود ۵۰ میلیون لیتر می‌توانیم به ‌سوی صادرات بنزین برویم
  • قرارگیری صرفه‌جویی در اولویت برنامه‌های مصارف آب شرب و کشاورزی زنجان
  • کاهش ۶۴ درصدی تلفات جاده‌ای نوروزی در استان بوشهر
  • اولین گواهی صرفه‌جویی، بهار در بورس عرضه می‌شود