Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حوصله درس خواندن ندارند، دانشگاه رفتن هم همین‌طور؛ کمی سر کیسه را شل می‌کنند و یکی دو ماه بعد مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات را در منزل تحویل می‌گیرند. «جمله یک شبه ره صد ساله رفتن» حکایت حال جوانان امروزی کشور است، همان‌هایی که بدون زحمت کشیدن می‌خواهند پله‌های ترقی را دو تا یکی بالا بروند و مدرک تحصیلات عالی را از دانشگاه بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحویل مدرک تحصیلی در منزل!

بله اشتباه نمی‌کنید؛ تحویل مدرک تحصیلی با ریز نمرات در منزل، آن هم فقط در ۲ ماه! خبری هم از جعل اسناد نیست، مدرک دانشگاه غیرانتفاعی یا پیام‌نور را با مهر وزارت علوم و تضمینی در منزل تحویلتان می‌دهند.

اولین باری نیست که پیگیر باندهای جعلی و فروش مدرک و ده‌ها نوع تقلب دیگر می‌شوم، از فروش مدرک دانشگاه‌های معتبر خارجی تا امتحان دادن به جای نفر دیگر در آزمون‌های تخصصی زبان و اعطای مدرک ارشد و دکترای دو هفته‌ای. جالب اینجاست که همه این موسسات و باندها هم آزادانه در فضای مجازی، اینستاگرام کانال‌های تلگرام یا پیامکی تبلیغ می‌کنند و هیچکس هم نمی‌تواند بساطشان را جمع کند.

اما مهمتر از همه این مسائل رسانه باید این شائبه را به عنوان یک پرسش مطرح کند که این باندهای فروش مدرک آیا نفراتی به عنوان همدست در مراکز مهم مانند وزارت علوم دارند؟ اگر پاسخ منفی است چگون می‌توانند مدرک معتبری ارائه دهند که استعلام از دانشگاه مربوطه هم مثبت شود؟

در نگاه اول شاید تصور کنید صفحه اینستاگرامی این موسسه هم مانند هزاران صفحه دیگر خدمات آموزشی یک موسسه خصوصی را تبلیغ می‌کند، اما اگر کمی بیشتر به عکس‌های اینستاگرامی این موسسه دقت کنید، عکس‌هایی می‌بینید که خرید مدارک مختلف تحصیلی را تبلیغ کرده‌اند، از دیپلم دارند تا کاردانی و ارشد و دکتری.

گویا قانون مشتری مداری از جمله اصول اخلاقی این موسسه است، چند پست و استوری به پیام‌های متقاضیانی اختصاص داده شده که از این موسسه مدرک خریده و از خدمات آن کاملا راضی بودند!

با دیدن صفحه اینستاگرام این موسسه، تیتر اخبار یکی دو سال گذشته مثل یک تیزر از مقابل چشمانم می‌گذرد؛ «پیگیری پرونده جعل مدارک توسط شخص وزیر علوم»، «کشف ۳۰ هزار مدرک جعلی در یک جمع‌آوری سطحی از میدان انقلاب» و سایر اقداماتی که با مطالبه رسانه‌ها در چندین مقطع زمانی توسط وزارت علوم جدی گرفته شد، اما پس از مدتی از تب و تاب اولیه افتاد. رسالت خبرنگاری‌ام را مرور می‌کنم و به امید شناساندن این باند شماره تلفن موسسه را می‌گیرم.

کاردانی و کارشناسی 10 میلیون تومان، ارشد و دکتری 11 میلیون تومان.

تلفن گویا پس از گفتن نام موسسه شما را به فردی ارتباط می‌دهد که در تمامی پست‌ها از او ‌به عنوان دکتر یاد‌ شده؛ بی‌اعتمادی و عدم ارتباط‌گیری مناسب اولین نکته‌ای است که می‌توان از صدایش تشخیص داد، پاسخ‌هایش یک کلمه و کوتاه است، زمانی که با آب و تاب از سختی‌های شاغل بودن و هزینه‌های گزاف ادامه تحصیل در رشته معماری می‌گویم، گویا خیالش راحت می‌شود که بازرس یا خبرنگار نیستم و به راحتی نرخ مدارک پایه‌های مختلف را در اختیارم قرار می‌دهد؛ کاردانی و کارشناسی 10 میلیون تومان، ارشد و دکتری 11 میلیون تومان.

تمامی مدارک ما مورد تایید وزارت علوم و کاملا قانونی است!

از معتبر بودن مدرک می‌پرسم و تاکید می‌کنم که باید حتما مهر وزارت علوم داشته باشد، با تعجب می‌گوید:‌ «مگر می‌شود مدرک تحصیلی بدون مهر وزارت علوم باشد؟ تمامی مدارک ما مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و کاملا قانونی است، برای هر دانشجو پرونده فیزیکی تشکیل می‌شود و متقاضیان امکان استعلام مکتوب و آنلاین نیز وجود دارد. این مدرک قابل ارائه به تمامی ارگان‌های دولتی، خارج کشور است، تاییدیه وزارت علوم و وزارت دادگستری را داشته و قابل ترجمه است.»

با تاکید بیشتری اطمینان خاطر می‌دهد که «تمامی دانشگاه‌های ما معتبر هستند، مدارک این دانشگاه‌ها کاملا قانونی‌اند و هیچ شک و شبهه‌ای در آن وجود ندارد.»

پروسه اداری 2 ماهه برای تهیه مدرک تحصیلی!

این موسسه برای مشتریانی که مدرک اصلی تحصیلی را از دانشگاه نگرفته‌اند، خدمات ویژه‌ای به زحمت نیفتند. دانشجویی که مدرک موقت تحصیلی خود را از دانشگاه تحویل گرفته، دیگر لازم نیست به دانشگاه مراجعه کنند و مدرک اصلی خود را بگیرند، این موسسه با استعلام گرفتن مدرک مشتری کار را ساده می‌کند.

پروسه اداری تهیه مدرک این موسسه جالب است، حدود یک ماه زمان می‌برد تا دست‌های پشت پرده امور اداری مدرک فروشی را انجام دهند، «‌ابتدا متقاضی باید مدارک خود را به موسسه تحویل دهد،‌ البته امکان ارسال مدرک به موسسه نیز وجود دارد. پس از استعلام مدرک و انجام امور اداری مربوط به آن، زمانی که بخشی از کار پیش رفت و به قولی روی غلتک افتاد، شماره حساب در اختیار متقاضی قرار داده می‌شود تا 10 درصد از مبلغ تعیین شده را به عنوان پیش پرداخت واریز کند.» مشاور این مجموعه با ارائه این توضیحات ادامه می‌دهد: «از زمان دریافت پیش پرداخت، 2 هفته تا 20 روز طول می‌کشد تا مدرک تحصیلی متقاضی آماده شود. زمانی که مدرک آماده شد، تصویری از مدرک تحصیلی به همراه سایت دانشگاه برای داوطلب ارسال می‌شود تا بتواند مدرک خود را از این دانشگاه استعلام بگیرند. در صورت صحیح بودن استعلام، داوطلب کل هزینه مربوط به مدرک تحصیلی را می‌پردازد. پس از تسویه کامل،‌ مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات برای داوطلب ارسال خواهد شد.»

اگر وزارت علوم و سایر نهادهایی که در این مسئله دخیل هستند، نظارت‌های خود را چه در دنیای واقعی و چه در فضای مجازی بیشتر می‌کردند، دیگر شاهد فعالیت چنین موسساتی نبودیم که قصد واگذاری نمایندگی به داوطلبان را نیز دارند، موسساتی که با ترویج ایده «یک شبه ره صد ساله رفتن» در بین جوانان، عدالت آموزشی را زیر سوال می‌برند.

انتهای پیام/

31 / 320 مدرک تحصیلی وزارت علوم فروش موسسات غیر قانونی استعلام مدرک دانشگاه غیرانتفاعی دانشگاه پیام‌نور

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مدرک تحصیلی وزارت علوم فروش موسسات غیر قانونی استعلام مدرک دانشگاه غیرانتفاعی دانشگاه پیام نور میلیون تومان وزارت علوم مدرک تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۰۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود

مهدی بادپا مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: سیزدهمین دوره جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر» با همکاری وزارت علوم و بهداشت از ۱۵ تا ۱۸ اردیبهشت به میزبانی دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدی بادپا مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سیزدهمین دوره جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر» با همکاری وزارت علوم و بهداشت با حضور فعالان این حوزه از ۱۵ تا ۱۸ اردیبهشت در مشهد مقدس به میزبانی دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه نشریات دانشجویی، نشست کارشناسان نشریات دانشگاه‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان از جمله برنامه‌های محوری این جشنواره بوده و در پایان از آثار برتر شرکت کننده در جشنواره تقدیر بعمل خواهد آمده است.

گفتنی است، نشست مرحله نهایی داوری این جشنواره با حضور علی نادری، سعید صدرائیان، امید مهدی نژاد، اکبر نصرالهی، علی رجبی، مرتضی خلفی زاده، حامد تیموری، رضا رخسایی، حامد یاقوتی، مهدی عرفاتی، سید شهاب واجدی و متین منتظمی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • اندیشکده تعزیه راه اندازی می‌شود/ اساسنامه منتظر تایید وزیر فرهنگ است
  • مهارت‌آموزی مشکل مدرک‌گرایی و بیکاری را حل می‌کند
  • اندیشکده تعزیه راه اندازی می‌شود/اساسنامه منتظر تایید وزیر فرهنگ است
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • مدل دانشگاهی تمدن ایرانی الگوی ۲۰۰ دانشگاه در دنیا است
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود
  • دانشگاه شاهد نیروی حفاظت فیزیکی جذب می‌کند