Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران با اشاره به روند رو به افزایش ابتلا به کرونا در روزهای اخیر از بررسی لغو محدودیت‌های ترافیکی و برقراری مجدد دورکاری در استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به روند رو به رشد میزان تلفات و فوتی‌های ویروس کرونا در روزهای اخیر اظهار داشت: در جلسه فوق العاده ای که با اساتید، کارشناسان و متخصصان عفونی برگزار کردیم به این جمع بندی رسیدیم که باید اقدامات ویژه ای انجام دهیم تا استان تهران به مرحله هشدار و وضعیت قرمز نرسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد مسافران حمل و نقل عمومی از جمله مترو و اتوبوس از ماسک استفاده می کنند اما رعایت فاصله گذاری اجتماعی در وسایل حمل و نقل عمومی زیر ۳۰ درصد است که این امر به افزایش چرخه شیوع ویروس کرونا منجر می شود.

استاندار تهران همچنین تصریح کرد: میزان مسافران مترو و اتوبوس در پایتخت روزانه به حدود یک میلیون مسافر رسید که این امر موجب شد که در طرح ترافیک بازنگری داشته باشیم.

محسنی بندپی گفت: پیشنهادی که با امضای استاندار و فرماندهی ستاد ملی کرونا استان تهران به ستاد ملی کرونا ارسال شد این بود که طرح ترافیک متوقف شود؛ یکی دیگر از پیشنهادات این بود که با همکاری اتحادیه‌ها و اصناف بازرسی و کنترل شدید از اماکن عمومی صورت گیرد و همچنین برگزاری مراسم های عروسی در تالارها متوقف شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پیرو مذاکره با اعضای ستاد نماز جمعه استان تهران، نماز جمعه در این استان از هفته گذشته تا اطلاع ثانوی لغو شد؛ ضمن اینکه در شهر تهران روزانه حجم زیادی از کارمندان دولتی و بخش خصوصی برای رفت و آمد در شهر تردد می کنند که این امر موجب شلوغی خیابان های پایتخت شده که در این زمینه تاکید کردیم که از دور کاری کارمندان استفاده شود.

استاندار تهران افزود: شهروندانی که دارای بیماری زمینه ای هستند در خانه بمانند و در این شرایط کمتر در سطح شهر تردد کنند تا این ویروس را کنترل کنیم و با قطع زنجیره این ویروس موجبات آسودگی مردم فراهم شود.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتقال ویروس کرونا محدودیت های ترافیکی رعایت فاصله گذاری اجتماعی استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۱۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به جای افتادن در چرخه باطل اخاذی و باج گیری به کارآگاهان پلیس اعتماد کنید!

 سردار گودرزی رئیس پلیس آگاهی فاتب گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است. فرد آزارگر با راه اندازی پیج در اینستاگرام اقدام به جذب فالور نموده و در ادامه با اغفال اعضای پیج آنان را در شرایط باج دهی قرار داده و حتی در مواردی به منظور بدست آوردن اندوخته‌های قربانیان آنان را مورد ضرب و شتم و آزار قرار داده است. برخی از این افراد برای مدت‌های مدید در برابر آزار و استثمار روحی و جسمی خود سکوت کرده و تن به باج دهی به این فرد خبیث داده اند. این در حالی است که همکاران من به محض وصول اولین شکایت ظرف یک هفته متهم مورد نظر را شناسایی و دستگیر نمودند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد در برابر تهدید و اخاذی افراد آزارگر، تسلیم و سکوت را برگزیده و وارد چرخه باطل اخاذی و باجگیری می‌شوند و در نهایت پس از صدمات روحی و جسمی و مادی فراوان سرانجام تصمیم به شکایت از فرد آزارگر می‌گیرند در حالی که اگر در همان گام نخست تهدید و اخاذی، به جای ترس از فرد مجرم، به پلیس اعتماد می‌کردند خیلی زود از این گرداب و چرخه باطل نجات 
می‌یافتند.

 رئیس پلیس آگاهی تصریح کرد: در تعریف شبکه‌های اجتماعی آمده است:فضایی برای ارتباط با کسانی که می‌شناسید، اما متاسفانه در جامعه ما به این شبکه‌ها به عنوان ابزار آشنایی با افراد غریبه نگاه می‌شود. شهروندان عزیز باید به خاطر داشته باشند که فضای مجازی هیچ تفاوتی با دنیای واقعی نداشته و شما تمام ملاحظاتی که در دنیای واقعی برای محافظت از خود و اعضای خانواده و حریم شخصی خود رعایت می‌کنید باید در ارتباطات مجازی خود نیز رعایت نمایید.

وی گفت: اینکه فردی در فضای مجازی فعالیت می‌نماید و تعداد زیادی دنبال کننده دارد به معنای سلامت روان و پایبندی اخلاقی وی نمی‌باشد. از شکل دادن مراودات و ارتباطات اجتماعی بر اساس تابلو چشم نواز و ویترینی که فرد کلاهبردار و آزارگر برای اغفال شما به نمایش گذاشته است خودداری نمایید. شما در دنیای واقعی افراد را تقریبا به همانگونه که هستند مشاهده می‌نمایید، اما در شبکه‌های اجتماعی شما با تصویر گزینش شده و اغراق آمیزی که فرد برای فریب مخاطب به نمایش گذاشته است روبرو هستید.

گودرزی افزود: از آنجا که بسیاری از افراد به دلیل ترس از آبروریزی و قضاوت نزدیکان و اعضای خانواده به جای شکایت تن به باج دهی می‌دهند از خانواده‌ها می‌خواهم تا پشتیبان و حامی یکدیگر بوده و این اطمینان خاطر را به عزیزان خود بدهند که در برابر هر فرد غریبه و آزارگری از فرد قربانی حمایت می‌کنند و او را در این مسیر تنها نمی‌گذارند.

وی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با کشف پرونده‌های متعدد در این سال‌ها ثابت نموده اند که هرگز در برابر تضییع حقوق شهروندان بی تفاوت نبوده و با هوشمندی در اسرع وقت مجرمان را تسلیم دستگاه قضا می‌نمایند. اما شیرین‌تر از کشف پرونده‌ها، پیشگیری از وقوع جرائم تلخی از این دست می‌باشد؛ لذا از همه شهروندان به ویژه زنان سربلند سرزمینم می‌خواهم تا با رعایت نکات خود مراقبتی مانع از وقوع این اتفاقات ناگوار شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • به جای افتادن در چرخه باطل اخاذی و باج گیری به کارآگاهان پلیس اعتماد کنید!
  • بزرگداشت شهیدان برای آینده نظام ضروری است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • داشتن برنامه عالمانه برای اقتصاد دریامحور ضروری است
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • در معابر لغزنده پایتخت فاصله طولی را رعایت کنید