Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از افزایش قیمت مجدد خودرو، گفت: مادامی‌که نقدینگی سرگردان موجود در جامعه به سمت تولید سوق داده نشود و بخش دلالی و سفته بازی اعتبارات را ببلعد، وضعیت صنعت نه تنها بهبود نمی‌یابد بلکه روز به روز بدتر نیز می شود.

حضور مافیا موجب مشکلات صنعت خودروسازی و نابسامانی بازار چارچرخ‌ها شد

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید با ایجاد زیرساخت‌های مناسب نقدینگی سرگردان موجود در کشور را به سمت رونق تولید هدایت کند درغیر این صورت سیل این اعتبارات موجب نابودی بیشتر بازار سکه، ارز، خودرو و مسکن خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حضور مافیا در خودروسازی را یکی دیگر از دلایل مشکلات این صنعت و نابسامانی بازار چارچرخ‌ها دانست و اظهار کرد: از آنجا که مافیاها در حوزه واردات قطعات موردنیاز تولید خودرو، فعالیت چشم گیری دارند، دستگاه‌های امنیتی و قوه قضاییه باید با جدیت به میدان آمده و با سودجویان برخورد کند.

رشد نرخ ارز و کاهش عرضه خودرو گرانی چارچرخ ها را رقم زد

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: برخی از این مافیاها در شرکت های خودروسازی سهم دارند، بنابراین خودروسازان نمی توانند اقدام مناسبی برای برخورد با آنها انجام دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس رشد نرخ ارز و کاهش عرضه خودرو در هفته‌های اخیر را یکی دیگر از دلایل گرانی چارچرخ‌ها برشمرد و ادامه داد: اگرچه قیمت خودرو در ماه گذشته، کاهش چند میلیونی را تجربه کرد اما این روند تداوم نداشت و با گرانی دلار و کاهش عرضه، مجدد صعودی شد./

منبع: پارسینه

کلیدواژه: چارچرخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۱۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلا باز هم قیمت خودروهایش را کاهش داد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی تسلای آمریکا قیمت خودروهای برقی تولیدی خود شامل مدل‌های S، X، Y را ۲۰۰۰ دلار کاهش داده است.

البته چند روز پیش مشخص شد که این شرکت خودروسازی نتوانسته انتظارات فروش برای سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ را برآورده کند.

بر همین اساس قیمت پایه خودروی تسلای مدل Y به ۴۲۹۹۰ دلار رسیده و قیمت پایه مدل S نیز در تارنمای تسلا ۷۲۹۹۰ دلار اعلام شده است. قیمت خودروهای تسلای مدل X در نوع پایه هم ۷۷۹۹۰ دلار تعیین شده است.

البته تسلا اعلام کرده که طرح فروش با تخفیف خود در تمام بازارها را در روز ۳۰ آوریل به پایان خواهد رساند. این اقدام معمولاً با هدف افزایش فروش در یک بازه زمانی خاص در دستور کار شرکت‌های خودروسازی قرار می‌گیرد.

گزارشات حاکی از آن است در حالی که ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت تسلا، قرار بود به هند رفته و در دیدار با نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور، رسماً ورود تسلا به بازار هند را اعلام کند، این سفر به دلایل نامعلوم به تعویق افتاده است.

پیشترهم رویترز گزارش داده بود که تسلا به دنبال اخراج ۱۰ درصد از نیروی کار خود در سراسر جهان است.

کد خبر 6086096 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • صنعت خودرو، قربانی زیاده خواهی مسئولان و دلالان
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان
  • قیمت رانا در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • اثر دلار کاهشی بر قیمت خودرو‌های پرطرفدار داخلی
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش
  • تسلا باز هم قیمت خودروهایش را کاهش داد
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو