Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آمریکا در یک پیام توییتری تهدید کرد در صورتی که در لایحه بودجه دفاعی مصوب کنگره تغییر نام پایگاه‌های نظامی این کشور گنجانده شود، این مصوبه را وتو می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری "اسپوتنیک"، دونالد ترامپ پیش‌تر از پایگاه‌های نظامی آمریکا- که بر اساس نام رهبران کنفدراسیون نام‌گذاری شده بودند- با عنوان "زمین مقدس" یاد کرده بود؛ جایی که  سربازان برنده دو جنگ جهانی در آن تربیت شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین اضافه کرده بود دولتش "حتی فکر تغییر نام این تأسیسات نظامی عالی و خوش‌نام را هم در سر ندارد".

لایحه ۷۴۰.۵ میلیارد دلاری که تعیین می‌کند پنتاگون و دیگر آژانس‌های فدرال چگونه در سیاست دفاعی هزینه کنند، در حال حاضر در سنا به بحث گذاشته می‌شود.

"الیزابت وارن"، دموکرات پیشتاز اوایل ۲۰۲۰ و سناتور ماساچوست، ماه جاری یک اصلاحیه برای لایحه مذکور، از طرف سناتورهای هر دو گروه دموکرات و جمهوری‌خواه ارائه داد که بر اساس آن اسامی تمام پایگاه‌ها و دیگر تجهیزات نظامی- مانند خیابان‌ها، هواپیماها و کشتی‌ها- که بر اساس نام‌های افسران کنفدراسیون نام‌گذاری شده، تغییر کند.

وارن در این خصوص اظهار کرد: " پایان‌بخشیدن به تکریم برتری سفیدپوستان در تأسیسات نظامی ما همین حالا هم دیر شده است". کمیته خدمات مسلح به رهبری سناتورهای جمهوری‌خواه، اصلاحیه وارن را یک هفته بعد، تصویب کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۱۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش کنگره آمریکا برای فروش تیک‌تاک ادامه دارد

خبرگزاری علم و فناوری آنا، تلاش برای وادار کردن بایت دنس مالک چینی تیک تاک، به فروش اپلیکیشن رسانه‌های اجتماعی توسط کنگره ایالات متحده ادامه دارد. مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان این اقدام را در یک بسته قانونی ۹۵ میلیارد دلاری گنجانده است.

لایحه جدید به بایت دنس یک سال فرصت می‌دهد تا این برنامه را بفروشد و حمایت ماریا کانتول، رئیس کمیته بازرگانی سنای ایالات متحده را به دست آورد، که حمایت او شانس تبدیل شدن به قانون را به شدت افزایش می‌دهد.

لایحه قبلی که ماه گذشته توسط مجلس تصویب شد با حمایت قوی دو حزبی به بایت دنس تنها شش ماه اجازه فروش می‌داد. بسیاری از قانونگذاران و رئیس جمهور جو بایدن می‌گویند که تیک‌تاک خطرات امنیت ملی را به همراه دارد، زیرا چین می‌تواند این شرکت را مجبور کند داده‌های ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی خود را به اشتراک بگذارد، در حالی که تیک‌تام اصرار دارد که هرگز داده‌های ایالات متحده را به اشتراک نگذاشته است و هرگز این کار را نخواهد کرد.

 کانتول در بیانیه‌ای گفت: من بسیار خوشحالم که رئیس‌جمهور و رهبران مجلس توصیه من برای تمدید دوره واگذاری بایت دنس از شش ماه به یک سال را در نظر گرفتند.

تمدید دوره واگذاری برای اطمینان از وجود زمان کافی برای خریدار جدید برای انجام معامله ضروری است.

سخنگوی تیک‌تاک در بیانیه‌ای گفت: «مایه تاسف است که مجلس نمایندگان از پوشش کمک‌های مهم خارجی و بشردوستانه برای اجرای این لایحه استفاده می‌کند».

این شرکت گفت که محدودیت‌های اعمال شده بر روی این اپلیکیشن، حق آزادی بیان کاربران را که توسط متمم اول قانون اساسی ایالات متحده محافظت می‌شود، نقض می‌کند و بر ۷ میلیون کسب‌وکار آمریکایی که به گفته او از این برنامه استفاده می‌کنند، تاثیر می‌گذارد.

کانتول در مصاحبه‌ای با رویترز  گفت: می‌خواهد قانونی برای رفع نگرانی‌های گسترده در مورد برنامه‌های خارجی که در دادگاه مطرح می‌شوند، بررسی کند و افزود که ما می‌خواهیم قوی‌ترین ابزاری باشد که می‌توانیم به دست آوریم.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش کنگره آمریکا برای فروش تیک‌تاک ادامه دارد
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • بررسی فروش یک میلیارد دلار سلاح به اسرائیل در دولت بایدن
  • ۵ ارتش قدرتمند خاورمیانه بر اساس تجربه جنگی، تعداد پرسنل و تسلیحات نظامی (+عکس)
  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا در مورد کمک‌های جدید به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد
  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • تهدید اسرائیل برای پاسخ به ایران؛ سناریو‌های احتمالی کدامند؟
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ