Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-20@03:22:19 GMT

تاکستان در آستانه قرمز شدن می باشد

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۲۰۶۷

تاکستان در آستانه قرمز شدن می باشد

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت این ویروس در شهرهای آبیک، آوج و البرز سفید، قزوین و بویین زهرا زرد و شهرستان تاکستان متمایل به قرمز است.

به گزارش برنا از قزوین، معاون سیاسی استاندار و سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری کرونا قزوین گفت: وضعیت بیماری کرونا در استان پایدار نبوده و شهروندان باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساس باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منوچهر حبیبی اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت این ویروس در شهرهای آبیک، آوج و البرز سفید، قزوین و بویین زهرا زرد و شهرستان تاکستان نیز نارنجی متمایل به قرمز است.

وی ادامه داد: شرایط بیماری کرونا در سطح استان به هیچ عنوان قابل اطمینان نبوده و هر لحظه ممکن است با تغییر وضعیت شیوع این بیماری روبرو شویم.

این مسوول با بیان اینکه مراکزی که به نحوی با مسایل درآمدی و معیشتی مردم از جمله بازار و وسایل حمل و نقل عمومی در ارتباط هستند را در معرض خطر شیوع ویروس کرونا دانست و یادآور شد: استفاده از ماسک به عنوان ارزان‌ترین و مطمئن‌ترین راهکار پیشگیری به مردم توصیه می‌شود و در عین حال نیز از شهروندان درخواست داریم تا از تردد در فضاهای دربسته و تجمعات بیش از سه نفر خودداری کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اضافه کرد: از مردم می‌خواهیم تا کرونا را به عنوان یک بیماری مهلک و خطرناک جدی بگیرند و از ترددهای بی مورد در برخی مراکز از جمله بازار خودداری و فروشندگان نیز نسبت به رعایت مسایل بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند.

حبیبی اظهار داشت: در حوزه حمل و نقل و از رانندگان تاکسی خواسته شده تا بیش از سه مسافر سوار نکنند و اتوبوس‌های درون شهری تنها از ظرفیت ۵۰ درصدی خود نسبت به جا به‌ جایی مسافران اقدام کنند.

وی به تلاش کادر درمانی در بیمارستان‌های مورد پذیرش بیماران کرونایی در سطح استان اشاره و افزود: بسیاری از پزشکان، پرستاران و اعضای کادر اداری مراکز درمانی استان ۱۵۰ روز است که کمترین فرصت استراحت و حتی دید و بازدید از نزدیکان خود را داشته‌اند و به همین خاطر با ندانم‌ کاری‌های خود نباید آنها را خسته کنیم.

به گفته سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری کرونا استان قزوین، اگر شرایط به سمتی پیش برود که سلامت مردم به خطر بیافتد، تصمیم‌های جدی‌تر و برخی محدودیت‌هایی را اجرایی خواهیم کرد.

حبیبی به وضعیت نارنجی بیماری کرونا در تاکستان اشاره و تصریح کرد: با توجه به فصل کشت و برداشت محصولات کشاورزی در این شهرستان، شهروندان این شهر باید بیش از سایر نقاط به رعایت مسایل بهداشتی جهت مقابله با این ویروس اقدام کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۰ نفر تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.   

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وضعیت قرمز کرونا ویروس ستاد مقابله با بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۲۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برج آزادی تهران به مناسبت روز هموفیلی «قرمز» شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ساختمان برج آزادی همزمان با روز جهانی هموفیلی، برای حمایت از بیماران هموفیلی و آگاهی عموم شهروندان درباره این بیماری با نورپردازی قرمز شد.

بزرگداشت روز جهانی هموفیلی همه ساله، ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) توسط فدراسیون جهانی هموفیلی، سازمان‌های حمایتی بیماران مبتلا به اختلالات انعقادی و مراکز درمانی این بیماران در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.

مؤسسات حمایتی در این روز، اقدام به ارتقای سطح آگاهی عموم درباره این بیماری‌ها می‌کند، برج آزادی نماد ملی کشور به مناسبت این روز و در حمایت از بیماران هموفیلی به رنگ قرمز درآمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واژگونی خودرو در تاکستان ۹ مصدوم بر جای گذاشت
  • ۹ مصدوم در واژگونی یک پیکان
  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • برج آزادی تهران به مناسبت روز هموفیلی «قرمز» شد
  • برج آزادی تهران «قرمز» شد
  • توصیه های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • توصیه‌های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد