Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم جلیلی‌نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شبکه ملی اطلاعات در سه لایه زیرساخت، خدمات و محتوا پیش‌بینی شده که لایه اول آن در حوزه تامین زیرساخت های لازم برای این شبکه از تعهدهای وزارت ارتباطات به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: افزایش اشتغال، کاهش شکاف دیجیتالی، توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات برای افزایش رفاه روستاییان، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی از اهداف اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: توسعه شبکه ملی اطلاعات در استان و حمایت از شرکت‌های فعال، ضمن کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان این بخش باعث کسب رتبه چهارم استان در صنعت برنامه‌های موبایلی در کشور شده‌است.

جلیلی‌نژاد با اشاره به اینکه مشکل پوشش ۷۰ درصدی نقاط کور ارتباطی جاده‌های این استان بهبود یافته است، اضافه کرد: در مجموع ۲۰۰ کیلومتر نقطه کور جاده‌ای در استان احصا شده که بیشتر در جنوب استان قرار دارد و ایجاد سایت و زیرساخت ارتباطی لازم در صورت تامین اعتبار عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۷۱ درصد روستاهای استان هر سه خدمت تلفن ثابت، همراه و اینترنت را دارا هستند.

وی اظهار داشت: همچنین تمامی روستاهای بالای پنج خانوار دارای ارتباط بوده و ۹۹.۴ درصد جمعیت استان نیز از خدمات تلفن‌همراه بهره‌مند هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: تمامی روستاهای بالای پنج خانوار حداقل از یکی از سه خدمت اصلی بهره‌مند هستند.

جلیلی‌نژاد ادامه داد: آذربایجان‌غربی در پهنای باند ورودی در ۲ سال گذشته ۱۱برابر، پهنای باند بهره‌برداری شده ۱۰ برابر و ظرفیت شبکه انتقال ۱۲ برابر رشد داشته است.

زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی شبکه ملی اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی شبکه ملی اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی شبکه ملی اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارتباطات و فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۲۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت زیرساخت‌های مالی صنایع خلاق با «مشارکت مردمی»

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: دو برنامه قطعی ستاد در سال جاری، توسعه صادرات و همچنین توسعه زیرساخت‌های مالی با جلب مشارکت مردمی است.

به گزارش ایسنا، مسعود حسنلو در نشست فعالان زیست بوم صنایع خلاق با اشاره به اهمیت برگزاری این نشست، اظهار کرد: جلسه هم فکری و هم اندیشی فعالان زیست بوم صنایع خلاق در ابتدای سال شکل گرفت تا هم فرصتی برای ترسیم مسیر ستاد در سال جاری باشد و هم نظرات فعالان زیست بوم در خصوص اقدامات ستاد در سال گذشته مورد بررسی قرار بگیرد و راهنمای راه ما در سال جاری باشد.

وی با اشاره به دیدگاه‌های مطرح شده توسط فعالان حوزه‌های مختلف زیست بوم صنایع خلاق در این جلسه، گفت: بیشتر نکات ناظر به زیرساخت مشارکت‌های مردمی در بحث رشد اقتصادی کشور و به صورت خاص نقش صنایع خلاق در این رشد اقتصادی بود. یکی از مسائل مهم و جدی که می‌تواند زمینه رشد مشارکت مردمی اقتصادی را فراهم کند، بستر صنایع خلاق است. 

دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به برنامه‌های ستاد در سال جاری، خاطرنشان کرد: دو برنامه قطعی ستاد، توسعه صادرات و توسعه زیرساخت‌های مالی است که زیرساخت‌های مالی قطعا با مشارکت مردمی می‌تواند توسعه پیدا کند. با توجه به شعار امسال می‌توان امیدوار بود که بحث مشارکت مردم در تقویت زیرساخت‌های مالی بهتر از گذشته محقق خواهد شد. البته این برنامه‌ها باید در قالب یک فرایند دنبال شود و با خلق یک نقطه و تجربه تثبیت نمی‌شود؛ تلاش ما این است که در نمایشگاه‌های مهم و مرتبط با صنایع خلاق در جهان حضور داشته باشیم و بتوانیم ارتباط اکوسیستم خلاق با آن کشور را تثبیت کنیم که این فرایند منجر به تجربه صادارتی پایدار شود.

به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، در این نشست در خصوص اصل مشارکت مردمی در لایه حکمرانی، نرم‌افزار مشارکت مردمی در ذهن تصمیم‌ساز ‌و تصمیم گیران، استفاده از ظرفیت‌های حلقه‌های میانه شامل بازیگران بزرگ و بازیگران کوچک، خروجی استارتاپ‌های اصلی خانه‌های خلاق در یک برنامه ۱۰۰ استارتاپی و حمایت واقعی، نگاهی به بازار صنایع خلاق از صادرات و بازار بین‌المللی، امکان‌سنجی بازاریابی صادراتی صنایع خلاق در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی و ضرورت بازتولید گفتمان و زبان ارتباط با مردم بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی و تعیین نواحی اولویت دار برای توسعه فاضلاب شهر ارومیه
  • دیدار نوروزی کارکنان پست بانک ایران با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب هستند
  • ارتقاء جایگاه ایران در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت
  • بازدید معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سازمان فاوا شهرداری مشهد
  • تقویت زیرساخت‌های مالی صنایع خلاق با «مشارکت مردمی»
  • ایران در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ۶ پله صعود کرد
  • وضعیت اینترنتی تهران چگونه است؟