Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان یک نماینده سابق مجلس گفت: اینکه سه کشور اروپایی ادعا می‌کنند ایران ۲ مرکز هسته‌ای خود را پنهان کرده است یک ادعای بی‌اساس و بهانه‌ای برای صادر کردن قطعنامه‌های جدید و برگرداندن ۶ قطعنامه لغو شده برجام است.

احمد سالک در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص قطعنامه شورای حکام آژانس انرژی هسته‌ای علیه ایران، اظهار کرد: آن کسانی که پیش‌نویس این قطعنامه را تهیه کردند انگلستان، فرانسه و آلمان بودند که این کشورها نوکرهای آمریکا، سازمان سیا و صهیونیسم بین‌الملل هستند، بنابراین طراح این موضوع، سه کشور اروپایی نیستند، بلکه جریان استکبار جهانی آنان را هدایت می‌کند و تنها وسیله‌ای در دستان این جریان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نکته بعدی که باید به آن توجه کرد این است که این سه کشور هم‌اکنون گرفتار بی‌عدالتی‌هایی هستند که در طول تاریخ در قالب تمدن جدید بر مردم خود فشار آوردند و بازار هزینه تسلیحاتی خود را در سطح جهان، کشورهای اسلامی قرار دادند و به کشتار مسلمانان پرداختند، مانند مواد شیمیایی که آلمانی‌ها در زمان جنگ تحمیلی در اختیار صدام قرار دادند.

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: این کشورها جانیان بین‌المللی هستند که باید محاکمه شوند. به علاوه ۱۲ گزارش آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در مورد برنامه هسته‌ای ایران مبتنی بر این مطلب بود که ایران اسلامی تمام مراکز هسته‌ای خود را برای بازرسی در اختیار آژانس قرار داده است و اینکه سه کشور اروپایی ادعا می‌کنند ایران ۲ مرکز هسته‌ای خود را پنهان کرده است یک ادعای بی‌اساس و بهانه‌ای برای صادر کردن قطعنامه‌های جدید و برگرداندن ۶ قطعنامه لغو شده برجام است.

سالک ادامه داد: تمام مراکز هسته‌ای ایران به طور شفاف در اختیار بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای است. برای شورای حکام کاملاً روشن است که برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است. بدون شک اگر دست به هر حرکت جدیدی علیه ایران بزنند جمهوری اسلامی ایران پاسخ در خور و قاطعی به آنان خواهد داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی قطعنامه شورای حکام اروپا آمريكا برجام سه کشور هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۲۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!

نشریه انگلیسی آی نوشت: رئیس‌جمهور جو بایدن همه گزینه‌ها را «روی میز» نگه می‌دارد و در نظر دارد تا توافق برای جلوگیری ایران از تولید سلاح‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک گسترده‌تر برای جلوگیری از جنگ همه‌جانبه در خاورمیانه را احیا کند.

به گزارش انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: وزارت امور خارجه ایالات متحده به ما گفت است که بایدن «به هر طریقی» تضمین خواهد کرد که «ایران هرگز به سلاح هسته‌ای نرسد».

یک منبع نزدیک به دولت بایدن گفت که کاخ سفید در حال بررسی توافق هسته‌ای جدید با ایران در ازای لغو برخی تحریم‌های اقتصادی علیه تهران است تا از یک جنگ تمام عیار در منطقه جلوگیری کند.

این منبع گفت: یک دیدگاه در داخل دولت این است که رئیس جمهور فرصتی را برای آغاز مذاکرات دیپلماتیک برای احیای مجدد توافق هسته‌ای ایران می‌بیند.

این منبع افزود: تا آنجایی که من درک می‌کنم، این به عنوان راهی برای مماشات با اسرائیل و ایران در نظر گرفته می‌شود.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا بایدن در حال بررسی مذاکرات دیپلماتیک برای احیای مجدد توافق هسته‌ای با ایران است یا خیر، گفت: «همانطور که رئیس جمهور و وزیر امور خارجه [آنتونی بلینکن]به صراحت گفته اند، ایالات متحده به هر طریقی تضمین خواهد کرد که ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت.»

دولت بر این باور است که یک مسیر دیپلماتیک بهترین راه رو به جلو است.

دیگر خبرها

  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند
  • سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • گروسی به ایران می آید!
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران