Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید اسدالله جولایی در این باره گفت: هم اکنون از جمع ۵۹۷۳ نفری زندانیان مالی ناشی از جرایم غیرعمد در کشور، بدهکاران مهریه با تعداد ۹۶۲ محکوم نزدیک به ۱۶ درصد آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: استان‌ فارس با میزبانی از ۱۰۴ محبوس در صدر فهرست زندانیان مهریه قرار گرفته و در ادامه استان‌های تهران با ۹۸ محکوم و اصفهان با ۹۷ بدهکار در شمار پرجمعیت‌ترین استان‌ها به شمار می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایلام، مرکزی و قم فاقد زندانی مهریه

مدیرعامل ستاد دیه کشور با تقدیر از اقدامات ارزنده برخی از استان‌ها در توجه به بخشنامه ارسالی از سوی رییس قوه قضاییه گفت: در این اقدام که با هدف کاهش حداکثری زندانیان و پیشگیری جدی در امر ورود بدهکاران صداق به زندان‌ها انجام گرفته مسئولین قضایی استان‌هایی نظیر ایلام، مرکزی و قم که همواره توصیه‌های اعم مراجع عظام تقلید مبنی بر عدم توجیه حبس در قبال بدهکاران غیربزهکار را سرلوحه اقدامات خود قرار داده‌اند قابل توجه است که امروز جمعیت زندانیان مهریه را به صفر رسانده‌اند.

وی ادامه داد: در همین راستا چهارمحال و بختیاری تنها یک زندانی مهریه و استان‌هایی چون سمنان و اردبیل نیز فقط دو بدهکار ناشی از تعهدات مهریه دارند.

کاهش ۴۷ درصدی زندانیان غیرعمد

جولایی با اشاره به موجودی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: به برکت مساعدت هموطنان عزیز به ویژه مشارکت چشمگیر آن‌ها در گلریزان‌های مجازی ماه رمضان جمعیت زندانیان از ۱۲۵۷۶ نفر در اسفند سال گذشته به ۵۹۷۳ مدیون مالی و بدهکار دیه ناشی از تصادف رانندگی یا حوادث کارگاهی کاهش یافته است.

وی افزود: در کاهش زندانیان غیرعمد به نصف جمعیت موجود نباید از حمایت‌های دستگاه قضاء و عنایت ویژه روسای دادگستری استان‌ها در اعطای مرخصی‌ ایام کرونا و تمدید آن در قبال بدهکاران غیربزهکار نیز غافل بود. در سایه همین همکاری و به نوعی استمهال در راستای رفع موانع احتمالی یا رقم محکوم‌به به حداقل ممکن رسید یا از ورود دوباره بسیاری از افراد به حبس پیشگیری شد.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با تشریح وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد در کشور اظهار کرد: هم‌اکنون تعداد ۵۹۷۳ نفر به دلیل ناتوانی در تامین دیون در بند حضور دارند که ۱۸۵ نفر از این افراد بابت ناتوانی در تامین دیات ناشی از حوادث کارگاهی یا سوانح رانندگی گرفتار بند شده و الباقی که جمعیتی مشتمل بر ۵۷۸۸ زندانی هستند به علت صدور چک، تعهد مهریه یا عجز در پرداخت نفقه در بند حضور دارند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مهریه اصفهان قم دیه قوه قضاییه حبس چهارمحال و بختیاری ماه رمضان تصادف حبس خانواده دیه ماه رمضان مهریه جرایم غیرعمد استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۲۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل از آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد به‌همت دانش‌آموزان اردبیلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، کریم‌الله محبوبی اُناری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ادامه پویش آزادی زندانیان جرایم غیر عمد توسط دانش‌آموزان مدارس استان اردبیل، دانش‌آموزان یکی از دبیرستان‌های پسرانه اردبیل با اهدای پول توجیبی خود به ستاد مردمی دیه استان یک زندانی غیر عمد را آزاد کردند.

وی افزود: دانش‌آموزان با واریز مبلغ ۴۰ میلیون ریال به حساب ستاد مردمی دیه استان در این پویش شرکت داشتند و باقی‌مانده بدهی این زندانی نیز توسط نیکوکاران استان فراهم شد.

وی بیان داشت: تا فرا رسیدن دهه کرامت ۷ زندانی جرایم غیرعمد دیگر با کمک دانش‌آموزان این مدرسه از زندان‌های استان آزاد خواهند شد.

محبوبی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰۰ زندانی جرایم غیر عمد واجد شرایط کمک ستاد مردمی دیه است که امیدواریم با کمک مردم نیکوکار و سخاوتمند استان زمینه آزادی این زندانیان نیازمند فراهم شود.

محبوبی اظهار کرد: شماره حساب‌های ۵۰۱۲۱۲۱۲۷۰ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۴۳۲۳۷۴۷۷ نزد بانک ملت و ۰۱۰۴۶۰۲۰۱۱۰۰۹ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۹۳ نزد بانک ملی آماده دریافت کمک‌های شهروندان عزیز است.

کد خبر 747014

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است
  • آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی
  • شاد شدن ۶۲ خانواده با رهایی زندانیان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • خیران سیستانی یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال در جشن گلریزان کمک کردند
  • رشد ۳۲ درصدی اعطای مرخصی به زندانیان جرایم غیرمهم البرز
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان