Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@03:22:13 GMT

تجدید بیعت ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری با خانواده شهدا

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۲۶۷۲

تجدید بیعت ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری با خانواده شهدا

به گزارش خبرگزاری مهر، طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم به همراه رونمایی از پوستر این رویداد، عصر روز گذشته، سه شنبه دهم تیرماه با حضور «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «سعید اوحدی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشورو «محمد مهدی احمدی» مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی در منزل شهیدان «خالقی‌پور» رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» در این مراسم که با حضور مادر شهیدان خالقی‌پور برگزار می‌شد، طی سخنانی ضمن تقدیر از مادر دلاور و غیور شهیدان خالقی‌پور اظهار کرد: این بانوی انقلابی در واقع ام‌الشهدای ایران اسلامی هستند و امروز توفیق شد تا مهمان شان باشیم و سخنانی که با صمیمت و گرمی لهجه بیان می کنند استفاده کنیم.

مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم به برکت دهه کرامت و میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، به عنوان یک سنت حسنه پایه‌گذاری شد و با حضور در منزل معنوی شهیدان خالقی‌پور کلید خورد و امیدوارم که همه مسئولان کشور، ائمه جمعه، جامعه اسلامی این طرح را در برنامه‌های خود قرار دهند، به ویژه آنکه این حرکت از مساجد آغاز شده است.

وی با اشاره به بخش‌هایی از سخنان مادر شهیدان خالقی‌پور مبنی بر اینکه خانواده‌های شهدا چیزی جز تفقد و دلجویی نمی‌خواهند، افزود: این بزرگ ترین افتخار برای ما محسوب می‌شود که از خانواده شهدا دلجویی کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی در ادامه خطاب به مادر شهیدان خالقی‌پور گفت: ما همانند فرزندانتان هستیم، امید داریم که در طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم شما نیز حضور داشته باشید و همراه ما به دیدار خانواده  شهدا بیایید.

مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: این حرکت فرهنگی به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس سرلوحه فعالیت‌های ۲۵ هزارکانون فرهنگی هنری در سراسر کشور قرار گرفته است به گونه ای که مرحله به مرحله از شهر و روستا آغاز شده و ادامه خواهد یافت، امیدواریم که این حرکت ادای دین به شهدا باشد و بتوانیم ذیل این اقدام به آرمان‌های آنان نزدیک شده و مدیون خون آنها نشویم.

طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم، با محوریت تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار می شود.

کد خبر 4963087

منبع: مهر

کلیدواژه: خانواده شهدا شهیدان خالقی پور کانون فرهنگی مسجد معرفی کتاب دهه کرامت ویروس کرونا کنفرانس بین المللی امام رضا ع سازمان تبلیغات اسلامی مجمع عالی حکمت اسلامی فلسفه معرفی نشریات فعالیت های قرآنی دکتر علی شریعتی سید جواد میری عرفان اسلامی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور طرح ملی سه شنبه های تکریم شهیدان خالقی پور مشاور وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۲۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، همایش مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان سلماس با حضور محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، کارشناسان ستاد و پورعباس، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلماس در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد سلماس برگزار شد.

محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی، ضمن تبریک عملیات غرورآفرین «وعده صادق»، گفت: این عملیات سرآغازی برای نابودی رژیم منحوس صهیونستی است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره)، به نقش مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ترویج فرهنگ دینی و انقلابی در جامعه اشاره کرد.

رضایی با بیان اینکه  در سال‌های اخیر که کرونا و مسائل اقتصادی باعث راکد شدن مسجد شده است، گفت: عملی کردن شعار «نهضت بازگشت به مسجد»، احیای کارکردهای مساجد و هدفمند کردن فعالیت ها با پیوند مسجد و جوانان از جمله اهداف اصلی ستاد است که می تواند نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های جوانان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تأکید کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های جذاب و متنوع، جوانان را به مساجد جذب کنیم و زمینه را برای رشد و تعالی آنها فراهم نماییم.

رضایی افزود: کانون مسجد، پایگاه بسیج، امام جماعت و هیئت امناء چهار رکن اصلی مساجد هستند که می بایست جهت رسیدن به اهداف مسجد با یکدیگر تعامل داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی ادامه داد: ما در سال های گذشته طبق تفاهم نامه هایی که با دستگاه های فرهنگی، هنری و ورزشی منعقد کردیم مقرر است که اعضای مسجدی کانون های فرهنگی و هنری از ظرفیت این دستگاه ها استفاده کنند.

وی گفت: کانون‌های مساجد امن‌ترین مکان برای حضور نسل  جوان هستند و حضور قشر نوجوان و جوان در داخل مساجد، مسیر زندگی آن‌ها را مشخص و هدفمند می کند.

دیگر خبرها

  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • تجدید پیمان با آرمان شهدا
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • اجتماع بزرگ میثاق با شهیدان و بیعت با ولایت ۲ برگزار شد
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • نمایش اقتدار و تجدید بیعت ارتش با انقلاب اسلامی در استان گیلان
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه