Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ روز جاری نشست خبری در خصوص بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی قشم از پروژه های شرکت سرمایه‌گذاری هلدینگ برق و انرژی غدیر برگزار شد که در این نشست، مدیرعامل شرکت با اشاره به جزییات پروژه نیروگاه قشم گفت: نیروگاه ۵٠٠ مگاواتی قشم که تماما با توان داخلی ساخته شده است، تا پایان تیرماه دو بخش گازی این نیروگاه به بهره برداری تجاری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با احداث این نیروگاه پیش بینی می شود نیاز ٣٠٠ مگاواتی جزیره قشم در تابستان پوشش داده شود و برق مازاد تولیدی نیز با شبکه های انتقال به استان هرمزگان انتقال یابد.

گفتنی است ظرفیت اسمی دو بخش گازی نیروگاه هرکدام ١٧٠ مگاوات و ظرفیت واحد بخار نیز تولید ١۶٠ مگاوات برق است. به گفته مدیرعامل در دوره احداث نیروگاه قشم، ۵٠٠ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده که پیش بینی می شود در دوره بهره برداری، ١٠٠ نفر اشتغال مستقیم در این نیروگاه حاصل شود. قابل ذکر است راندمان این نیروگاه ۴٩ درصد پیش بینی شده است.

در حال حاضر نیروگاه های محلی تولید ٨٠ مگاوات برق را تامین می کنند که کفایت نیاز تابستانی برق جزیره قشم را پوشش نمی دهند و هم اکنون برق مورد نیاز جزیره از بندرعباس تامین می شود که با وارد سرویس شدن این نیروگاه علاوه بر تامین نیاز قشم، استان هرمزگان نیز از این برق بهره‌مند می شود.

همچنین میزان سرمایه گذاری این نیروگاه بالغ بر ٣٠٨ میلیون یورو بوده که از این میزان ٢٠٣ میلیون یورو بصورت وام ارزی از صندوق توسعه ملی دریافت شده است. مابقی سرمایه گذاری به میزان ۶۶ میلیون یورو از محل آورده سهام‌داران تامین شده است.

مدیرعامل در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص نحوه تسعیر وام ارزی پروژه گفت: از آنجا که این وام از صندوق توسعه ملی دریافت شده است، دوره بازپرداخت از زمان شروع بهره برداری آغاز خواهد شد. اما در حال حاضر وام ارزی با نرخ نیمایی در صورت های مالی تسعیر می شود.

وی همچنین در خصوص عرضه اولیه سهام نیروگاه گیلان نیز گفت: با تلاش های انجام شده پیش بینی می شود تا پایان تیر ماه، ۶ تا ٧ درصد از سهام نیروگاه گیلان برای اولین بار در بورس عرضه شود.

گفتنی است صد درصد از سهام نیروگاه گیلان با ظرفیت اسمی ریال و سرمایه ثبت شده به میزان ۴٣٠ میلیارد تومان متعلق به شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مریم علیزاده برق بورس نیروگاه جزیره قشم کمبود برق مریم علیزاده قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت نیروگاه گیلان سرمایه گذاری بهره برداری پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۲۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۸۱ پروژه عمرانی در روستاهای گیلان

حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مشارکت مردم در طرح‌های عمران روستایی صیانت از سرمایه ملی است، اظهار کرد: روستاییان بازوان توانمند بنیاد مسکن در طرح‌های بهسازی روستایی هستند و هر چه مشارکت و استقبال بیشتر باشد فعالیت عمران روستایی نیز چشم گیرتر و سریع‌تر اجرا می‌شود.

دائمی افزود: فعالیت‌های عمران روستایی یکی از مهم‌ترین و اصلی ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در امر عمران و آبادی روستاهای کشور بشمار می‌رود که با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها و تأمین عادلانه امکانات و هدایت فیزیکی جهت ارتقای شرایط زیست محیطی و بهبود چشم انداز آتی نقاط روستایی در سراسر کشور به انجام می رسند چرا که این فعالیت‌ها با اهداف سند چشم انداز توسعه ۲۰ ساله کشور که به عنوان سند توسعه ملی محسوب می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان ادامه داد: همزمان با دهه افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۸۱ پروژه عمران روستایی در روستاهای ۱۵ شهرستان استان به بهره برداری می‌رسد.

دائمی با اشاره به اینکه پروژه‌های بنیاد در روستاهای استان با اعتبار ۱,۰۵۵ میلیارد ریال افتتاح می‌شود، اضافه کرد: از این تعداد پروژه ۷۳ پروژه از اعتبارات قیر رایگان می‌باشد که با اجرای پروژه‌های آسفالتی ۱۰۰ کیلومتر از معابر روستاهای استان آسفالت گردید.

دائمی گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون توانستیم ۶۵۴ پروژه طرح هادی را با اعتباری بالغ بر ۸,۹۳۰ میلیارد ریال در روستاهای استان اجرایی کنیم که از این تعداد، ۵۰۱ پروژه مربوط به آسفالت بود؛ طی مدت مذکور دو میلیون و ۲۵۰ هزار مترمربع اجرای آسفالت به طول ۵۳۶ کیلومتر انجام شد.

کد خبر 6079179

دیگر خبرها

  • افتتاح بلوک دوم گازی نیروگاه قدس سمنان
  • سد و نیروگاه سریلانکا ساخت مهندسان ایرانی آماده بهره برداری شد
  • ۷۹۴ واحد مسکن محرومان گیلان در آستارا به بهره برداری رسید
  • بهره برداری از ۸۱ پروژه عمرانی در روستاهای گیلان
  • تنش‌های ناشی از کمبود برق کاهش می‌یابد
  • پایان عملیات تعمیر توربین واحد شماره ۶ نیروگاه دوم سد شهید عباسپور
  • بهره برداری از خانه گلبانو در رشت
  • سود ۲۰۰ درصدی به سهامداران این نماد بورسی رسید!
  • تعمیرات دوره‌ای واحد شماره چهار بخار نیروگاه بندرعباس به پایان رسید
  • راه آهن رشت بندرکاسپین آماده بهره برداری است