Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@03:50:09 GMT

استان بوشهر معین صادرات کالا به کشور قطر تعیین شد

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۳۶۰۹

استان بوشهر معین صادرات کالا به کشور قطر تعیین شد

گروه استان‌ها - معاون هماهنگی ‌اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه توسعه صادرات غیرنفتی در اولویت برنامه‌ها است گفت: در این راستا استان بوشهر به عنوان معین کشور در صادرات به کشور قطر تعیین شده است که باید از این فرصت استفاده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سعید زرین‌فر صبح امروز در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بوشهر با اشاره به اینکه این استان از ظرفیت بالایی در عرصه تجارت دریایی برخوردار است اظهار داشت: سواحل طولانی خلیج فارس در استان بوشهر ظرفیت مهمی در فعالیت دریایی از جمله تجارت، بازرگانی و اجرای طرح‌های تولیدی فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مرزنشینان و ساحل نشینان استان بوشهر دارای قدمت طولانی در مراوده بازرگانی و تجاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس دارند گفت: یکی از فعالیت‌های مهم مردم ساحل‌نشین بوشهر تجارت دریایی است که این مهم سبب شده که در برخی از مقاطع و دوران تاریخی، بوشهر به عنوان دروازه تجاری ایران معرفی شود.

معاون هماهنگی ‌اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده در واردات کالا افزود: با افزایش قیمت ارز، اکنون دوران طلایی در عرصه صادرات غیرنفتی تلقی می‌شود.

زرین‌فر با تاکید بر فراهم شدن فعالیت لنج‌های تجاری برای مشارکت در صادرات کالا و محصولات تولیدی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود که مشکلاتی که وجود دارد برطرف شود که همکاری اعضای اتاق بازرگانی بوشهر در این عرصه بسیار مهم و موثر است.

وی بررسی توسعه صادرات غیرنفتی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی استان بوشهر را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر به عنوان معین کشور در صادرات به کشور قطر تعیین شده است باید در این راستا از نظرات کارشناسان و صاحب نظران در توسعه صادرات استفاده شود.

معاون هماهنگی ‌اقتصادی استاندار بوشهر با تاکید بر همکاری و تعامل اداره بنادر و دریانوردی، و گمرکات استان بوشهر در تسریع صادرات کالا به قطر تصریح کرد: باید شرایط استقرار استاندارد  و کارشناسان حوزه‌های مختلف در بنادر مختلف استان بوشهر در توسعه صادرات کالا فراهم شود.

زرین‌فر، فعالیت شبانه‌روزی صادرات  از بنادر استان بوشهر به قطر را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید امکانات لازم برای تسریع در خدمات‌رسانی در فعالیت‌های صادراتی در گمرکات و بنادر استان بوشهر مستقر شود.

‌خبر خوش برای کشاورزان/ نخستین کشتی حامل 20هزار تن خاک فسفات در ‌بوشهر پهلو گرفت+ فیلم گزارش ویدئویی| کسب و کار تجارت دریایی ایران رونق می‌گیرد / افزایش صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس اجازه تخطی از قوانین در گمرکات استان بوشهر داده نمی‌شود

وی، کنترل کالاها و بسته‌بندی محصولات صادراتی را امری مهم و مورد توجه دانست و افزود: فراهم‌شدن شناور برای تسریع در حمل کالاهای صادراتی از بنادر استان بوشهر باید مورد توجه قرار بگیرد که تشکیل انجمن صنفی در این عرصه می‌تواند اثرگذار باشد.

انتهای پیام/190/س

R41363/P/S6,53/CT11 بیشتر بخوانید... ۲ کارخانه تولید کود فسفات با ظرفیت ۲۶۰ هزار تن در بوشهر راه‌اندازی می‌شود/ کاهش ۳.۲ میلیارد دلاری واردات ماشین‌آلات دومین جاده دسترسی به مجتمع بندری نگین بوشهر با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار احداث می‌شود بوشهر| سد "ارغون دشتستان" با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح می‌شود

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صادرات غیرنفتی استان بوشهر توسعه صادرات صادرات کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۳۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان

رضا قربانی مدیرکل گمرک پرویزخان گفت : مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان شامل صادرات، واردات، ترانزیت مبدا، ترانزیت مقصد و دیگر رویه‌های گمرکی است و این حجم از مبادلات نشان دهنده اهمیت این گمرک مهم و راهبردی و نقش آن در رونق اقتصادی کشور است.

وی اظهار کرد: پارسال در مجموع در حوزه صادرات، یک میلیارد و ۲۳۴ هزار دلار انواع کالا به وزن ۲ میلیون و ۷۸۹ هزار تن از گمرک پرویزخان به عراق صادر شد که در هم سنجی با سال قبل از آن از نظر ارزشی ۲۷ درصد و از نظر دلاری رشد ۱۱ درصدی دارد.

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: این شاهراه اقتصادی و مرز مهم، سهم ۳۶ درصدی صادرات استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده است ضمن اینکه در حوزه ترانزیت شاهد رشد ۳۱۶ درصدی ارزش دلاری و ۳۴۶ درصدی وزنی از این گمرک هستیم.

قربانی ادامه داد: ارزش دلاری ترانزیت مبدا در گمرک رسمی پرویزخان یک میلیارد و ۶۹۰ هزار دلار به وزن چهار میلیون تن عنوان کرد و ادامه داد: مازوت، نفتا، روغن صنعتی، بیتومین مهمترین کالا‌های ترانزیتی این مرز هستند و ترانزیت این مرز به بنادر جنوبی کشور و از آنجا به کشور‌های امارت و هند انجام می‌شوند.

وی گفت: بنا بر اعلام رییس کل گمرک ایران پرویزخان مرز نوظهور ترانزیت در کشور است و حجم مبادلات تجاری گویای این واقعیت است.

وی اضافه کرد: روزانه بیش از یک هزار تانکر سوخت رسان خالی و پُر از مرز پرویزخان از کشور خارج و یا وارد کشورمان می‌شوند ضمن اینکه صادرات روزانه این مرز به اقلیم کردستان عراق به طور میانگین بیش از ۴۵۰ کامیون انواع کالا است که عمده کالا‌های صادر شده از این مرز رسمی شامل میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی، مصنوعات پلاستیکی، سنگ، کاشی و مصالح ساختمانی است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • تعیین تکلیف خودرو‌های توقیف‌شده در اموال تملیکی بوشهر
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان