Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@14:47:59 GMT

واکنش وزارت خارجه سوریه به نشست بروکسل

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۳۷۶۵

واکنش وزارت خارجه سوریه به نشست بروکسل

وزارت خارجه سوریه بیانیه رسمی را درباره نشست بروکسل صادر و تأکید کرد این نشست ادامه سیاست‌های خصمانه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه سوریه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نشست بروکسل درباره سوریه و نتایج آن ادامه سیاست‌های خصمانه آمریکا، اتحادیه اروپا و نظام‌های وابسته به آن‌ها علیه سوریه است؛ سیاست‌هایی که شکستشان ثابت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: این نظام‌ها از تروریسم حمایت کرده و خون سوری‌ها را ریختند، دستاوردهایشان را به باد دادند،  نفت و گندم و منابع و آثار باستانی‌شان را به سرقت بردند، در روند بازسازی کشور و بازگشت آوارگان کارشکنی کردند و تحریم‌هایی را علیه مردم اعمال کردند. این نظام‌ها هرگز نمی توانند ادعا کنند که از مردم سوریه حمایت می‌کنند و هرگز نمی‌توانند جنایت‌های خود را پشت نقاب دروغین کمک انسانی پنهان کنند.

در این بیانیه آمده است: ما چنین نشست‌هایی را محکوم و آن را مداخله آشکار در امور داخلی سوریه می‌دانیم. تنها کمکی که این نظام‌ها می‌توانند به سوریه بکنند توقف حمایت از تروریسم و احترام به حاکمیت سوریه و عدم مداخله در امور داخلی آن است. سوری‌ها با امکانات خودشان می‌توانند با محاصره اقتصادی ظالمانه و تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی مقابله کنند. آینده سوریه را خود مردم تعیین می‌کنند. فشارهای سیاسی و اقتصادی هرگز در گرفتن اراده آزاد سوری‌ها موفق نخواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت خارجه سوریه نشست بروکسل نظام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۳۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری کشاورزان با پلیس؛ بروکسل غرق در کود و کاه!

کشاورزان بلژیکی در آستانه نشست وزرای کشاورزی اتحادیه اروپا، در اعتراض به سیاست‌های این بلوک، با پرتاب کود به استقبال پلیس رفتند!

به گزارش مشرق و به نقل از گاردین، کشاورزان بلژیکی در اعتراض به سیاست‌های اتحادیه اروپا در این حوزه، در آستانه نشست وزرای کشاورزی این بلوک، با پرتاب کود شیمیایی و اشیاء و به آتش کشیدن علوفه، خیابان‌های بروکسل را به آشوب کشیدند.

کشاورزان در اعتراض به آنچه سنگ‌اندازی افراطی، تشدید اقدامات زیست‌محیطی و همچنین سیل واردات معاف از مالیات اوکراین به اروپا خوانده‌اند، خیابان‌های پایتخت بلژیک را در نزدیکی مقر اتحادیه اروپا مسدود کردند.

جمله «بگذارید از حرفه‌مان درآمد داشته باشیم» روی پلاکارد نصب‌شده بر تراکتوری که جاده اصلی پوشیده از سیب‌زمینی، تخم‌مرغ، کود و کاه را مسدود کرده بود، به چشم می‌خورد.

بروکسل‌تایمز نوشته است که در جریان درگیری کشاورزان با پلیس، دو مامور زخمی شده‌اند. کشاورزان سراسر اروپا ماه‌هاست که در واکنش به سیاست‌های سختگیرانه زیست‌محیطی اتحادیه اروپا از جمله قطع یارانه‌ها دست به اعتراضات گسترده زده‌اند. معترضان همچنین خواستار توقف واردات محصولات کشاورزی ارزان‌قیمت اوکراین نیز شده‌اند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به شهادت شهید مدافع حرم بهروز واحدی
  • سیاست اسلام‌آباد در پیشبرد پروژه گازی با ایران روشن است
  • واکنش وزیر اسبق به خودکشی دکتر پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • روسیه : غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • درگیری کشاورزان با پلیس؛ بروکسل غرق در کود و کاه!
  • تشییع پیکر شهید بهروز واحدی در حرم حضرت رقیه (س)
  • تاکید سوریه بر لزوم پایان اشغالگری و حمایت آمریکا از تروریسم
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه