Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه خدمت‌رسانی به روستاها باید در اولویت باشد، گفت: این خدمات باعث ماندگاری و رونق کسب و کار در روستاها شده و سبب تشویق به مهاجرت معکوس از شهر به روستا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد رزم ظهر امروز در دیدار با مدیران عامل مجموعه صنعت آب و برق استان لرستان ضمن تبریک هفته مدیریت مصرف آب و برق و نیز هفته قوه قضاییه و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر سال ۶۰ به‌ویژه آیت‌الله شهید بهشتی، بیان داشت: جمع حاضر بعنوان مدیران دستگاه‌های زیربنایی استان در توسعه و پیشرفت استان موثر بوده و به همین جهت از این دستگاه‌ها انتظار بیشتری می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نیت و انگیزه انجام کار در جهت بخشی به کار نقش مهمی دارد و این نیات باید خالصانه و به قصد قربت الهی باشد، افزود: امام علی(ع) می‌فرماید که خالص سازی عمل از انجام دادن خود عمل دشوارتر است.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه حوائج مردم به سمت مسئولین از نعمت‌های خداوند است و مسوولین نبایستی از تکرار این مراجعات خسته شوند، افزود: مردم در جریان خدمات شرکت‌های آب و برق نیستند و ضرورت دارد با اطلاع رسانی مناسب، عموم مردم در جریان این خدمات  قرار گیرند.

رزم با بیان اینکه خدمت‌رسانی به روستاها باید در اولویت باشد، افزود: این خدمات باعث ماندگاری و رونق کسب و کار در روستاها شده و سبب تشویق به مهاجرت معکوس از شهر به روستا خواهد شد.

وی، بازرسی‌های میدانی از پروژه‌های در دست اقدام را بسیار مفید و موثر خواند و تاکید کرد: با توجه به اینکه لرستان استان محرومی است باید تلاش شود که تخصیص آب کشاورزی بیشتر شده و همچنین تعداد سدهای استان افزایش یافته و تهیه طرح‌های توجیهی مستدل، مجوز احداث سدهای جدید اخذ شود.

رئیس کل دادگستری لرستان به استفاده از ظرفیت مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در راستای پیشبرد صنعت آب و برق استان اشاره کرد و افزود: شعب ویژه‌ای در محاکم استان برای رسیدگی به پرونده‌های این حوزه اختصاص داده شده است و با متخلفین و افرادی که از انشعابات غیرمجاز آب و برق استفاده یا مبادرت به سرقت تاسیسات مربوطه، شبکه های آبرسان، کابل برق و... می‌نمایند، برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

رزم ضمن تاکید بر اینکه بایستی از تاسیسات آب و برق و خطوط انتقال جهت پیشگیری از سرقت مراقبت‌های لازم  به عمل آید، افزود: سرقت تاسیسات آب و برق و شبکه‌های انتقال جز ۴۰ جرم احصا شده اولویت‌دار در دادگستری استان است و با مجرمین این حوزه بدون اغماض برخورد و این افراد در کمیسیون عفو ، بخشودگی و تخفیف مجازات نیز مشمول آیین نامه  عفو تشخیص داده نخواهند شد.

وی با بیان اینکه نصب علائم هشدار دهنده در مکان‌های که وابسته به شرکت‌های آب و برق هستند از ضروریات است، افزود: این دستگاه‌ها بایستی در بحث مستندسازی املاک خود و اخذ سند تک برگی هر چه سریعتر اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری لرستان ضمن اشاره به این موضوع که هیچ کس حق ندارد از توسعه پروژه‌های استان جلوگیری نماید، ابراز داشت: صنعت تصفیه آب و فاضلاب بسیار مهم بوده و در بهداشت جامعه بسیار تاثیرگذار است که بایستی همت ویژه‌ای در راستای تاسیس تصفیه خانه در شهرستان‌های فاقد تصفیه خانه استان صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی آب لرستان شهید رئیس کل دادگستری لرستان آب و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۳۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدآفرینی و تحقق شعار سال اولویت شهرداری و شورای شهر است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدانور رشیدی عصر چهارشنبه در نشست با نماینده ولی فقیه در کردستان که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر سنندج صورت گرفت با تبریک سال جدید و بهار قرآن، اظهار کرد: وظایف شهرداری بسیار گسترده و به وسعت همه نیازهای شهر است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ وظیفه برای شهرداری‌ها تعریف شده از این رو نمی‌توان وظایف شهرداری را در پروژه‌های عمرانی یا فضاهای سبز و مسائل فرهنگی خلاصه کرد، گفت: هر موضوعی که یک شهر زنده با آن سر و کار دارد از لحظه تولد انسان تا مرگ آن در واقع بخشی از وظایف شهرداری است.

شهردار سنندج تاکید کرد: شهرداری در سرفصل‌های مختلف خدمات‌رسانی همه روزه به صورت مستقیم و غیرمستقیم با زندگی عموم مردم در ارتباط است و همین مسئله اهمیت فعالیت‌های شهرداری را بسیار بالا و تأثیرگذار در رضایتمندی عمومی کرده است.

رشیدی با بیان اینکه گستره خدمات شهرداری موجب شده انتظارات از شهرداری نسبت به سایر ادارات که تنها یک یا چند وظیفه خاص دارند فراتر رود، گفت: اقدامات مختلفی در راستای عمران شهری و رفع مشکلات در سنندج طی سال گذشته انجام شد، البته ادعا نمی‌کنیم که کل مشکلات را حل کرده‌ایم اما در حد توان هرآنچه در توان داشته‌ایم را به کار گرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی، احداث پارک‌های بزرگ مقیاس و پروژه‌های عمرانی ریل‌گذاری خوبی در سطح شهر انجام شده است این روند را با قدرت هرچه تمام و با حمایت شورا و همراهی خانواده بزرگ و تلاشگر شهرداری در سالجاری ادامه خواهیم داد.

شهردار سنندج با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم، تصریح کرد: شورای دور ششم و شهر در راستای عملیاتی کردن شعار سال هرآنچه در توان داشته باشیم را به کار خواهیم گرفت و در راستای امیدآفرینی و خدمت به مردم کار خواهیم کرد.

رشیدی با تاکید برای اینکه هدف‌گذاری امسال انجام ۲ میلیون مترمربع آسفالت است، گفت: ۶ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری تعریف شده و برنامه‌های متعددی در زمینه اتمام پروژه‌های نیمه تمام، توسعه فضای سبز شهری و ایجاد ۳۰ پارک درون محلی در دستور کار است.

وی از همراهی اعضای شورای شهر هم تقدیر کرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد مصوبات شهرداری به تصویب رسیده است با همراهی و همدلی که در مجموعه شورا و شهرداری سنندج وجود دارد امسال سعی می‌کنیم بیش از پیش در راستای امیدآفرینی و تحقق شعار سال گام برداریم.

‌خدمت به خلق بالاترین عبادت است
عزت رضایی رئیس شورای اسلامی شهر سنندج هم به نمایندگی از اعضای شورای شهر در این نشست اظهار کرد: خدمت به خلق بالاترین عبادت است و حتماً کسی موفق خواهد بود که خدمت به مردم را در اولویت کار خود قرار داده باشد.

وی افزود: مسائل معیشتی مردم را اذیت می‌کنند تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید بیش از پیش صورت بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه مدیریت شهری ما گریبانگیر مسائل خاصی است که در دیگر کلان شهرهای کشور چنین مشکلاتی کمتر دیده می‌شود، گفت: نبود درآمد پایدار مشکل اصلی و پاشنه آشیل شهرداری‌ها در استان است.

رضایی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب لقب فرهنگی بودن را به کردستان اعطا کرده‌اند، یک استان فرهنگی نیازمند خدمات بیشتر است تحقق این مهم نیازمند نگاه و اختصاص اعتبارات ویژه است.

کد خبر 6063739

دیگر خبرها

  • زیارتگاه‌هایی که برای توسعه روستاها هم حاجت می‌دهند
  • قطعی آب ۵ روستای لرستان کمتر از ۲۴ ساعت حل شد
  • مردم و مسولین ادامه دهنده راه شهدا باشیم/خدمت به مردم اولویت باشد
  • ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق شعار سال
  • درخواست امام جمعه نورآباد برای تخصیص اعتبار
  • امیدآفرینی و تحقق شعار سال اولویت شهرداری و شورای شهر است
  • مهمترین کانون برای جهش تولید روستاها هستند
  • افزایش ۳۰ درصدی جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ در لرستان
  • افزایش ۳۰ درصدی جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ در لرستان
  • رئیسی: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است